wat radio klepjes betreft, laat open en haal hem eruit. dicht is een uitnodiging te gaan kijken.
Verder valt het mij idd op hoeveel mensen hier wel niet roepen type 1 van elk type citroen is mooier. Geld dat ook voor bv de c5?
Ik heb voor type 2 gestemd, leuk dat de t1 zo apart is enzo, maar de 2 is toch net wat meer comfortabele limousine.
Het gaat mij erom dat ik kan rijden in een auto en niet het patsgehalte van een museumstuk.
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
Jeroen28 schreef:wat radio klepjes betreft, laat open en haal hem eruit. dicht is een uitnodiging te gaan kijken.
Als een junk (of willekeurig welke andere autoradiodief) kan kiezen tussen een auto waarvan hij niet zeker weet dat er een autoradio inzit, en een auto waar hij de radio gewoon ziet zitten (lees: bijna elke andere auto), lijkt mij de keuze snel gemaakt.
DrogerT schreef:Jeroen28 schreef:wat radio klepjes betreft, laat open en haal hem eruit. dicht is een uitnodiging te gaan kijken.
Verder valt het mij idd op hoeveel mensen hier wel niet roepen type 1 van elk type citroen is mooier. Geld dat ook voor bv de c5?
Ik heb voor type 2 gestemd, leuk dat de t1 zo apart is enzo, maar de 2 is toch net wat meer comfortabele limousine.
Het gaat mij erom dat ik kan rijden in een auto en niet het patsgehalte van een museumstuk.Patsgehalte? Gelukkig is smaak relatief.
Dat zeg ik dus ook. soms lijkt het alleen in dit soort topics dat je alleen meetelt als je een type 1 van welk cit model dan ook hebt.
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Merk hemelvaart doet het niet zo goed op de vrije markt, volgens mij.
Een paajonier brengt toch al snel een geeltje meer op.
Zijn of waren er niet van die ouwe jaren 70 auto-radio frontjes te koop die je zo over je dure apparaat heen kon zetten?
Smultie schreef:
Als een junk (of willekeurig welke andere autoradiodief) kan kiezen tussen een auto waarvan hij niet zeker weet dat er een autoradio inzit, en een auto waar hij de radio gewoon ziet zitten (lees: bijna elke andere auto), lijkt mij de keuze snel gemaakt.
Dan pakt die junk beide auto’s
Zelfs in eindhoven haalt iedereen zijn frontje eraf. Ik heb per ongeluk 1x klepje van mijn radio (toen nog BX) dichtgelaten. pats , meteen raak. Het enige wat er te halen was was wat muntgeld voor de parkeermeters, maar de boel is dan toch gesloopt.
Klepje dicht doen en dan verwachten dat ze je met rust laten is om het netjes te zeggen, niet zo handig.
maar nou gaan we wel erg offtopic
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
We zouden een onderzoek moeten laten doen over
—- hoe de junks denken over dat klepje
—- hoe de gebruikers er over denken
—- waarom de ontwerpers dit bedacht hebben
Het is misschien wat off topic, maar als de moderator wenst kan hij/zij ingrijpen
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Het zal wel van de buurt afhangen. Ik heb hier al jaren het klepje dicht en ook in de stad en overal doe ik dat. Een junk gaat wel degelijk liever voor de zekerheid, dus de zichtbare. Los van de ‘ramentechniek’ (lees : inslaan) heeft een junk ook veel meer moeite met het slot en de deur van een XM.
En dan uiteindelijk een orginele Citroën radio tegenkomen .... nee, ik denk dat de handige junk (die zullen er best zijn) de XM sneller zal laten staan. Om tezeggen dat het dom is je klepje dicht te laten vind ik erg kort door de bocht.
Nu C5 tijger…
Om tezeggen dat het dom is je klepje dicht te laten vind ik erg kort door de bocht.
Vind ik ook. Het is net zoiets als de voordeur of de gordijnen open laten, of de safe zichtbaar om de impressie van ‘we hebben toch niets’ te creeeren
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
er is maar 1 junk voor nodig die er anders over denkt. originele xm radio , of een met cassette speler zullen ze vast laten zitten, maar dat zie je dus niet met klepje dicht.
Ik ga iig liever gewoon voor safe, frontje eraf, en klepje open zodat van buiten al te zien is dat er niks te halen is.
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Ik laat zelf alle kleppies open staan en haal het frontje eraf…
En het is inderdaad maar de vraag wat het beste werkt, kleppie open/kleppie dicht
Jan-hendrik schreef:Om tezeggen dat het dom is je klepje dicht te laten vind ik erg kort door de bocht.
Vind ik ook. Het is net zoiets als de voordeur of de gordijnen open laten, of de safe zichtbaar om de impressie van ‘we hebben toch niets’ te creeeren
beetje rare vergelijking. zeg dan de deur van de safe zichtbaar open laten staan , zodat je van buiten kan zien dat er niks in zit.
Ik dacht dat ik het toch netjes formuleerde met de term” ik vind het niet zo handig”
als ik in het wilde weg wat zoek:
http://www.politie.nl/Overige/Preventie/Diefstal_voertuigen/Autodiefstal.asp
Dan lees ik bv : Laat zien dat u niets waardevols verbergt. Zet het dashboardkastje open.
Nou is dat natuurlijk niet hetzelfde, maar wel degelijk te vergelijken.
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Jeroen28 schreef:
als ik in het wilde weg wat zoek:
http://www.politie.nl/Overige/Preventie/Diefstal_voertuigen/Autodiefstal.asp
Dus als ik het goed begrijp moet ik waakzaam zijn als ik iemand tegen kom met een grote schakelketting om zijn pols…
De moderator krapt zich achter de oren . . .
Wat dachten jullie van frontje(s) er af en de auto niet op slot doen?
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Jan-hendrik schreef:De moderator krapt zich achter de oren . . .
Wat dachten jullie van frontje(s) er af en de auto niet op slot doen?
Weet je dat dat voor Amsterdam niet eens zo een slecht advies is? Enige nadeel is dat je smorgens nog wel eens een zwerver in je auto kan vinden die heerlijk heeft liggen slapen.
Ow en Ries? altijd uitkijken voor mannen met schakelkettingen. dat moeten wel uiterst louche figuren zijn.
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
beetje rare vergelijking. zeg dan de deur van de safe zichtbaar open laten staan , zodat je van buiten kan zien dat er niks in zit.
Nee, want dan heb je ueberhaupt geen safe nodig. Ik kan hier nog eindeloos over door gaan, maar het ging uiteindelijk over welke XM mooier was - hetgeen nogal breed uitgelopen is. Ik vind het nu wel genoeg, tenzij zich een nieuw aspekt voor doet :smt123
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569