Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Kom op jongens( en misschin meisjes) Wat is er nieuw. Citroen wordt altijd afgekraakt in de bladen en op tv. De auto’s van vroeger zijn gammel, roesten veel, rijden niet goed noem maar op. Na het lezen van de mail weet ik wel hoe het komt Citroen laat het gewoon gebeuren en dat is maar goed ook. Ik weet ooit dat Daihatsu ooit eens een recitificatie heeft aangevraagd omdat autovisie de auto gevaarlijk vond om in te rijden.
Peteryed schreef:Kom op jongens( en misschin meisjes) Wat is er nieuw. Citroen wordt altijd afgekraakt in de bladen en op tv. De auto’s van vroeger zijn gammel, roesten veel, rijden niet goed noem maar op. Na het lezen van de mail weet ik wel hoe het komt Citroen laat het gewoon gebeuren en dat is maar goed ook. Ik weet ooit dat Daihatsu ooit eens een recitificatie heeft aangevraagd omdat autovisie de auto gevaarlijk vond om in te rijden.
ben ik het ook wel mee eens.
zie maar eens wat voor gespreksstof het opleverd: discussies !!! dat is toch veel beter dan: hee jongens ..er staat weer een lovend C6 filmpje op internet (daar zijn er inmiddels al 13 in een dozijn van )
en laten we wel wezen: de perfecte auto bestaat niet (en komt er ook niet)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
citroen23 schreef:Peteryed schreef:Kom op jongens( en misschin meisjes) Wat is er nieuw. Citroen wordt altijd afgekraakt in de bladen en op tv. De auto’s van vroeger zijn gammel, roesten veel, rijden niet goed noem maar op. Na het lezen van de mail weet ik wel hoe het komt Citroen laat het gewoon gebeuren en dat is maar goed ook. Ik weet ooit dat Daihatsu ooit eens een recitificatie heeft aangevraagd omdat autovisie de auto gevaarlijk vond om in te rijden.
ben ik het ook wel mee eens.
zie maar eens wat voor gespreksstof het opleverd: discussies !!! dat is toch veel beter dan: hee jongens ..er staat weer een lovend C6 filmpje op internet (daar zijn er inmiddels al 13 in een dozijn van )en laten we wel wezen: de perfecte auto bestaat niet (en komt er ook niet)
Nou mijn olielekkende, door de kont gezakt Xantia komt een heel eind om het wel te zijn.
Antwoord op mijn mail:
Geachte heer ENTE,
Hartelijk dank voor uw schrijven, welke wij in goede orde ontvangen hebben.
Uw schrijven is behandeld onder referentienummer 11-52108.Hartelijk dank voor uw reactie.
Het is zeker vreemd dat uw reactie niet in het C6 Gastenboek is opgenomen.
De reacties worden automatisch in het Gastenboek opgenomen.
Uiteraard zonder ‘censuur’. Het internet bureau heeft de gegevens gecontroleerd en uw
reactie zit er niet bij.Wilt u dat wij uw eerste reactie alsnog in het Gastenboek plaatsen?
Wij gaan ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u nog vragen
heeft kunt u contact met ons opnemen.Met vriendelijke groet,
L van GCitroën Klantenservice
En mijn laatste schrijven:
Dag L van G,
Dank voor de reactie.
Ik heb wederom een poging gedaan om mijn reactie te plaatsen. Nu met succes!
Het relaas staat in het gastenboek te lezen.
Met hartelijke groet,
ENTE
Zo, dat lucht op!
Ik tel nu verder tot tien….
Overigens wel sterk dat ze erg snel reageren bij Citroën. Top!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik vind het een erg goed filmpje. Het is exact het verhaal wat een niet Citroën-liefhebber nodig heeft om de C6 toch mooi te vinden zonder zich er voor te schamen.
“Wat! Heb jij een Citroën C6 in bestelling?! Maar je zei toch altijd dat Citroën waardeloze…..”
“Ja, dat is ook zo. Maar dit is een C6, die is anders! Dit is niet zo’n nadeinende blablabla [vul het carros gel** in] wagen als zo’n oude Citroën!”
Kortom, hier is over nagedacht en het plaatsen is dan ook zeer zeker niet dom.
En de reactie in het gastenboek is waarschijnlijk ook exact de reactie die er op “hoort” te komen. Hierdoor gaat het verhaal ook lekker leven onder de wel-troen-liefhebbers. De schrijver ervan gaat prachtig mee in het verhaaltje.
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Ach, wat die journalist schrijft is door de toonzetting zo ongeloofwaardig, dat we er ons totaal niet druk om hoeven te maken. Hij probeert alleen wat liefhebbers op de kast te krijgen en dat lukt dus. Heeft ‘ie ook iets om ‘trots’ op te zijn.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
ENTE schreef:
Zo, dat lucht op!
Ik tel nu verder tot tien….
Overigens wel sterk dat ze erg snel reageren bij Citroën. Top!
Goed bezig ENTE!
WOF
WOF
De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
c6
Wings of freedom schreef:ENTE schreef:
Zo, dat lucht op!
Ik tel nu verder tot tien….
Overigens wel sterk dat ze erg snel reageren bij Citroën. Top!
Goed bezig ENTE!
WOF
mIJN MENING TOCH OOK MAAR EVEN OP DIE SITE GEZET. HET MOET GEZEGD, STOND ER METEEN OP.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Re: c6
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:Wings of freedom schreef:ENTE schreef:
Zo, dat lucht op!
Ik tel nu verder tot tien….
Overigens wel sterk dat ze erg snel reageren bij Citroën. Top!
Goed bezig ENTE!
WOF
mIJN MENING TOCH OOK MAAR EVEN OP DIE SITE GEZET. HET MOET
GEZEGD, STOND ER METEEN OP.
Is er al een reactie op ge komen :
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
C6 site
eerder over de site dan over de C6 eigenlijk
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Even een vraagje over die site. Je kunt je daar aanmelden voor een proefrit. Aangezien ik beslist geen potentiele koper ben zal ik dat maar niet doen. Maar je kunt ook een folder aanvragen. Iemand dat al gedaan. Want in mn zeer bescheiden foldercollectie zou er eentje van een C6 niet misstaan.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Willeam schreef:“De hp vering zorgt niet meer voor een nadeinende en waggelende auto.”
Kan me niet 1 Citroen heugen die zo rijdt
Nou, het is toch echt zo dat de generatie DS t/m Xantia behoorlijk deinende, overhellende en waggelende auto’s waren. De vering werd wel bij elke generatie wat stugger, maar pas bij de meest recente generatie Hydractive wordt het soepele veergedrag gecombineerd met niet meer overhellen in bochten.
Dat deinen en overhellen zegt overigens niks over de wegligging. Je kunt prima op één oor snoeihard door een bocht. Alleen bedriegt je gevoel je misschien.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Willeam schreef:Even een vraagje over die site. Je kunt je daar aanmelden voor een proefrit. Aangezien ik beslist geen potentiele koper ben zal ik dat maar niet doen. Maar je kunt ook een folder aanvragen. Iemand dat al gedaan. Want in mn zeer bescheiden foldercollectie zou er eentje van een C6 niet misstaan.
Je mag gewoon een proefrit aanvragen hoor. Sterker nog: als jij er achteraf enthousiast over bent, dan vertel je dat voort op verjaardagsfeestjes, op je werk, etc. En dát is pas goede reclame!
Handjes schreef:
Nou, het is toch echt zo dat de generatie DS t/m Xantia behoorlijk deinende, overhellende en waggelende auto’s waren.
dan vraag ik me toch af wat voor Citroëns jij gereden hebt? Een Sm, CX of Xantia deint echt niet. Je hebt wel een soepele invering maar ook een sterk gedempte ‘rebound’, dus geen deinen, al zeker geen nadeinen
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
eviltwin schreef:Handjes schreef:
Nou, het is toch echt zo dat de generatie DS t/m Xantia behoorlijk deinende, overhellende en waggelende auto’s waren.
dan vraag ik me toch af wat voor Citroëns jij gereden hebt? Een Sm, CX of Xantia deint echt niet. Je hebt wel een soepele invering maar ook een sterk gedempte ‘rebound’, dus geen deinen, al zeker geen nadeinen
Ja, daar kunnen we lang en kort over discussieren. Feit blijft dat oudere HP-Citroëns behoorlijk deinen en op de wang liggen in bochten. En nee, dan bedoel ik niet dat je weer 1 meter de lucht in gaat na het inveren. Ik bedoel, relatief, ten opzichte van sommige andere automerken.