autoradio/boardcomputer doen het niet meer.
pbtew
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15

Gepost: 25 juni 2007 07:53 PM

Onlangs heb ik een nieuwe autoradio gekocht en daarmee heb ik de citroen radio vervangen. Toen deed opeens de boardcomputer het een tijdje niet meer, en toen opeens weer wel, en nu al een tijdje niet meer. Ik heb de nieuwe radio nu eruit gehaald en de oude weer teruggeplaatst maar nu doen zowel de citroen radio als de boardcomputer helemaal niets!
Ik heb de zekering in de radio vervangen. Hielp niet. Wat zou ik nog kunnen doen?
Xsara Picasso 1.8 2001

Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2039

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 25 juni 2007 09:44 PM
  [ # 1 ]

Je kunt niet zomaar een andere radio in de picasso zetten. Staan draadjes genoeg over op dit forum. Er is een speciaal verloopstuk voor nodig. Ws heb je de BSI om zeep geholpen Crying or Very sad

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  

robbedoes50
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117

Gepost: 26 juni 2007 09:22 PM
  [ # 2 ]

en dat is een heeeel duur grapje maar hopen dat t mee valt

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 juni 2007 11:49 PM
  [ # 3 ]
robbedoes50 schreef:

en dat is een heeeel duur grapje maar hopen dat t mee valt

Kan een duur grapje worden, breng eerst maar eens een bezoek aan de dealer, dit soort problemen kun je als doe het zelver niet meer oplossen. Als je geluk heb is het een kwestie van PC eraan en een reset.

Profiel  

pbtew
< 100 berichten
Rank

Gepost: 27 juni 2007 08:02 PM
  [ # 4 ]

wat is een duur grapje???

Staat dat trouwens ergens te lezen in het instructieboekje dat je geen andere radio erin kunt zetten? ik vind dit namelijk belachelijk.

Mvg
Pascal

Profiel  

tgv
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60

Gepost: 27 juni 2007 09:52 PM
  [ # 5 ]

Hoi Pascal,

Uiteraard kun je in de picasso een ander model autoradio zetten. Geen probleem. De problemen ontstaan pas na het aansluiten. Je radio “onthoudt” namelijk niets. Dingen zoals ingestelde zenders, klankinstellingen etc. zijn weg na het uitschakelen van het contact. Dit omdat de constante spanning die hiervoor nodig is, op dat moment van het uitschakelen van het contact wegvalt.
Probleem is nu dat verschillende mensen dan zelf de spanning ergens vanuit het dashboard weghalen. En dat moet je nou net niet doen….. Die spanning word namelijk ook gebruikt wordt voor het voeden van je BSI, en die vindt het blijkbaar niet leuk dat er een extra apparaat word aangesloten Shocked
Citroen biedt een eenvoudige omkeerstekker, waarmee je wel op een verantwoorde manier je radio van spanning kunt voorzien, zonder het risico je BSI om zeep te helpen. Cool

Grtz, Theo

Profiel  

tgv
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60

Gepost: 27 juni 2007 09:55 PM
  [ # 6 ]

Hoi Pascal,

Uiteraard kun je in de picasso een ander model autoradio zetten. Geen probleem. De problemen ontstaan pas na het aansluiten. Je radio “onthoudt” namelijk niets. Dingen zoals ingestelde zenders, klankinstellingen etc. zijn weg na het uitschakelen van het contact. Dit omdat de constante spanning die hiervoor nodig is, op dat moment van het uitschakelen van het contact wegvalt.
Probleem is nu dat verschillende mensen dan zelf de spanning ergens vanuit het dashboard weghalen. En dat moet je nou net niet doen….. Die spanning word namelijk ook gebruikt wordt voor het voeden van je BSI, en die vindt het blijkbaar niet leuk dat er een extra apparaat word aangesloten Shocked
Citroen biedt een eenvoudige omkeerstekker, waarmee je wel op een verantwoorde manier je radio van spanning kunt voorzien, zonder het risico je BSI om zeep te helpen. Cool

Grtz, Theo

Profiel  

pbtew
< 100 berichten
Rank

Gepost: 28 juni 2007 12:13 AM
  [ # 7 ]

Ik heb de stroom niet ergens anders vandaan gehaald, alleed de 2 stekkers gebruikt.

Nu heb ik de shunt zekering eruit gehaal en weer teruggeplaatst en alles werkt gelukkig weer!

Pascal

Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2039

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 28 juni 2007 12:04 PM
  [ # 8 ]

Dus, nu even naar de dealer voor een verloopstekker en je kunt er een andere radio inzetten Wink
Al zou ik niet weten waarom, die orginele zit zo mooi in het dashboard verwerkt dat ik het niet in m’n hoofd zou halen om hem eruit te halen ook al is het geluid niet top Wink

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook