Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Spuw hier uw gal of steek een veer over de door u bezochte dealer of garage.
Misschien komt er wel iets nuttigs uit voort. Het lucht iig een beetje op om het meegemaakte van u af te schrijven.
Om het positief te starten:
Chyparse heeft mijn bollensysteem weer goed in conditie gebracht. Kreeg uitleg over hetr systeem, kon meekijken, stond erbij terwijl het filter werd schoongemaakt, kreeg de werkplaats te zien.
> Pluim!
Citroen dealer op de Bickhorst heeft mn verwarmingsradiateur ook goed vervangen, alleen wel erg hoog wrkpluurtarief…
Civer heeft mn distributieriem vervangen + een beetje olie bijgevuld omdat de meter laag stond, geen overbodige gerommel.
> Pluim!
‘k Heb verder nog niet veel Citroen-dealerervaring eigenlijk, tot nu toe wel positief. Geen bizarre verhalen van mij dus…
Re: Het grote dealer/garage——> klaag/pluim-topic!
ieksEmmu schreef:Spuw hier uw gal of steek een veer over de door u bezochte dealer of garage.
Misschien komt er wel iets nuttigs uit voort. Het lucht iig een beetje op om het meegemaakte van u af te schrijven.
Om het positief te starten:
Chyparse heeft mijn bollensysteem weer goed in conditie gebracht. Kreeg uitleg over hetr systeem, kon meekijken, stond erbij terwijl het filter werd schoongemaakt, kreeg de werkplaats te zien.
> Pluim!Citroen dealer op de Bickhorst heeft mn verwarmingsradiateur ook goed vervangen, alleen wel erg hoog wrkpluurtarief…
Civer heeft mn distributieriem vervangen + een beetje olie bijgevuld omdat de meter laag stond, geen overbodige gerommel.
> Pluim!
‘k Heb verder nog niet veel Citroen-dealerervaring eigenlijk, tot nu toe wel positief. Geen bizarre verhalen van mij dus…
Hey Stefan,
Die Le Veló is echt DUUR…. ze wilde ooit es de koppaking van de BX van me vader vervangen 750 euro niet normaal..
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Re: Het grote dealer/garage——> klaag/pluim-topic!
gti_styling84 schreef:Die Le Veló is echt DUUR…. ze wilde ooit es de koppaking van de BX van me vader vervangen 750 euro niet normaal..
Afzetters zijn het!
Maar de lui van het magazijn zijn wel behulpzaam, vier boutjes voor mn originele XM-dakdragers waren alleen in een set te bestellen voor 50 euro… ze verwezen me tenminste door naar een èzeâhrhandel.
Ja mooi!!! ach ja.. een maatje van me werkte er en die is daar ook weggegaan, tzijn nogal vervelende mensen daar…
Re: Het grote dealer/garage——> klaag/pluim-topic!
ieksEmmu schreef:Spuw hier uw gal of steek een veer over de door u bezochte dealer of garage.
.
Tsja..ik meende toch echt dat er al een draadje over liep op dit forum…..maar heb het nog niet kunnen vinden. ops:
Ik zal later mijn bevindingen hier neerzetten…..berg je maar alvast
Re: Het grote dealer/garage——> klaag/pluim-topic!
Bram schreef:ieksEmmu schreef:Spuw hier uw gal of steek een veer over de door u bezochte dealer of garage.
.Tsja..ik meende toch echt dat er al een draadje over liep op dit forum…..maar heb het nog niet kunnen vinden. ops:
Ik zal later mijn bevindingen hier neerzetten…..berg je maar alvast
er is wel een draadje over hoe de ideale garage er volgens jou uitziet….
Re: Het grote dealer/garage——> klaag/pluim-topic!
ieksEmmu schreef:Afzetters zijn het!
Maar de lui van het magazijn zijn wel behulpzaam, vier boutjes voor mn originele XM-dakdragers waren alleen in een set te bestellen voor 50 euro… ze verwezen me tenminste door naar een èzeâhrhandel.
Zulke verhalen hoor ik ook van Weefje die in Den Haag woont, absoluut niet bereid om je te helpen met een probleem, tenzij ze flink aan je kunnen verdienen. Maar de lui van het magazijn zijn inderdaad vriendelijk en behulpzaam.
ik verwijs even naar dit draadje:
over mijn aanvaring met Hilversum
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Citroen Specialist De Pee in Krimpen aan de ijssel verdient wat mij betreft ook een pluim, eerlijke en vriendelijke gasten die altijd tijd hebben voor hun klanten. Hier hoef je dus niet bang te zijn dat je word belazerd, alle vervangen/defecte onderdelen worden netjes bewaard zodat je ze kan inzien.
Enig nadeel is dat de occasion hier nogal aan de prijzige kant zijn, maar gezien de service die ze leveren hoef je dan ook niet bang te zijn dat je een kat in een zak koopt.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Klopt. Is garage De Jong, hier in Leiden. Ik ben er vroeger ook wel eens geweest. Je wordt er vriendelijk en oprecht te woord gestaan en de rekening is duidelijk gespecificeerd. Ik kan niet zeggen dat ik echt slechte ervaringen heb met ze. Alleen vond ik hun diagnose van storingen niet altijd even doortastend. Om de haverklap wilden ze veerbollen vervangen, terwijl mijn veerpoten eigenlijk aan vervanging toe waren, maar daar hoorde ik ze dus nooit over. En toen een enkele hydrauliekleiding kapot ging kon ik volgens hun maar beter ALLE leidingen vervangen. Onzin dus, het ging alleen maar om mijn remleiding linksachter die LHM lekte…. Maar verder geen kwaad woord over ze! Ze hebben zich altijd netjes aan afspraken gehouden, zolang als dat ik daar kwam.
Klein pluimpje dus, temeer daar het stellen van goede diagnoses voor meer garages helaas nogal een probleem blijkt te zijn…. Voor een officiele dealer vind ik De Jong best goed.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
De Pee doet ook oude airco’s van de XM (met R12 Freon) ombouwen naar R134a. Net bedrijf waar ze je in hun nette overhemd helpen
ZX1.4i schreef:Citroen Specialist De Pee in Krimpen aan de ijssel verdient wat mij betreft ook een pluim, eerlijke en vriendelijke gasten die altijd tijd hebben voor hun klanten. Hier hoef je dus niet bang te zijn dat je word belazerd, alle vervangen/defecte onderdelen worden netjes bewaard zodat je ze kan inzien.
Enig nadeel is dat de occasion hier nogal aan de prijzige kant zijn, maar gezien de service die ze leveren hoef je dan ook niet bang te zijn dat je een kat in een zak koopt.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
In een ander draadje hadden we het over goede of slechte dealers c.q. Citroen-specialisten…...ik haal hem maar weer even naar boven.
Een soortgelijke draad ben ik niet meer tegen gekomen…dus gaan we hier gewoon verder.
Zet er hier maar weer een paar adressen bij als je die hebt
Ik heb mijn auto gekocht bij Noordegraaf in Waddinxveen. Mijn vader
komt er al jaren. Wij vinden het allebij een hele fijne garage die altijd wel
even tijd hebben om te helpen.
Mijn vader is begonnen met een XM op LPG. Aangezien hij hiermee 75000 km/jaar
reed, was het tussendoor wel eens nodig om de motor opnieuw af te stellen.
Het was dan geen probleem als hij om een uur of zes nog even langs kwam, de monteurs waren toch nog wel even bezig aan hun eigen auto.
Das pas echte service volgens mij.
Ook een aantal kleine garantieprobleempjes met mijn auto werden zonder
enig probleem verholpen.
Voor deze Xsara heb ik een 106 gehad, en die sloeg steeds af. Om er
zeker van te zijn dat de auto weer 100% was heeft de monteur de auto zelfs
mee naar huis gehad!!
Niets dan lof dus voor deze garage.
Citroen Cor Zwiers in Meppel is een verschrikkelijke nare tent.
Ik ben er nu meerdere malen geweest, en elke keer met een kluitje in het riet gestuurd. Het is gelukkig nooit zover gekomen dat ik er ooit geld heen gebracht heb. Wat zijn die gasten duur zeg, en zo behulpzaam als een straatsteen.
Test
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ben nu een paar keer bij Garage van der Laan in Abbenes geweest na een tip van Bogaard77 hier op het forum. En inderdaad, het is een prima garage! Waar mogelijk gebruiken ze 2e hands onderdelen, dat drukt de kosten weer een beetje, en je krijgt een leenauto mee (moet ook wel, Abbenes is slecht met het OV te bereiken).
Ze houden je ook zoveel mogelijk op de hoogte van de voortgang aan je voiture, en de prijzen zijn gewoon redelijk. Nu waren mijn rekeningen tot nu toe wel vrij gepeperd, maar dat lag aan de auto, niet aan de garage. En datgene wat ze hebben gedaan aan mijn BX is tot nu toe altijd gewoon goed gebeurd.
Een nadeeltje: ze zijn inmiddels wel heel populair bij (klassieke) Citroen-liefhebbers, waardoor je ruim op tijd een afspraak moet maken voor een beurt of zo. Hoeveel ze waard zijn als je met een accuut probleem zit weet ik niet, daar heb ik (gelukkig) nog niet mee te maken gehad.
:thumbsup