Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
juulke schreef:Bedankt voor jullie reacties,
Volgens michel-16v Moet ik de relais en de zekeringen controleren.
Heb alle zekeringen gecontroleerd. De relais daar in tegen heb niet controleerd. Er klikken bij het zekeringkastje wel een aantal relais wanneer ik probeer te starten.
In de motorkap daar zitten onder een zwarte kap ook nog een aantal relais die in verbinding staan met de ECU. Moet ik deze controleren dan?
Denk zelf eerlijk gezegd niet dat het de relais zijn want die kunnen heel wat hebben voordat ze gaan doorfikken, maar ga ze vanavond even doormeten.Maar ga vnvnd er weer aan klussen, wanneer alles niet helpt dan zou ik graag die ECU van michel-16v willen overnemen.
Moet dan wel zeker hetzelfde type zijn voor de: BX GTi uit 1987.
Dat zijn de relais bij de accu op dat beugeltje als ik me goed herrinner.
Ik heb wel al eens meer gezien dat deze relais weigeren. Vaak zijn de pootjes dan zwart.
Ik heb ooit een 87er en een 88er gti gesloopt, maar als de bosch nummers overeenkomen zijn de ecu’s tzelfde.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Heb alle relais en zekeringen gecontroleerd, ook de relais naast de accu. Denk toch dat de ECU het begeven heeft.
Kan ik dan die ECU van jou overnemen het type wat ik nodig heb is: Bosch Jettronic 0 280 000 601.
Heb je deze liggen dan maak je mij heel erg blij.
Trotse eigenaar van BX GTi 1987
2 x 2CV, opknappers (Staat in de planning voor volgend jaar)
Stalling Gezocht !!!
Dankzij Michel16v Loopt mijn auto weer perfect.
Heb een ECU van Michel overgenomen. De oude ECU was inderdaad defect.
Ben weer helemaal happy!!
Foto’s volgen binnekort.
Trotse eigenaar van BX GTi 1987
2 x 2CV, opknappers (Staat in de planning voor volgend jaar)
Stalling Gezocht !!!
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Kijk das weer goed nieuws
Gelukkig was het slechts de ecu.
Veel rijplezier weer en binnenkort foto’s he
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Mijn auto loopt weer als een zonnetje dankzij michel!!!
Heb gisteren de mistlampen en de elektrische rechter buitenspiegel geinstalleerd. Een vraagje over de mistlampen.
Moeten deze naar een punt schijnen, dus naar binnen gericht >
Of moeten deze naar buiten staan gericht <
Denk zelf dat ze naar buiten moeten schijnen want anders zijn het geen breedstralers oftewel mistlampen. Maar wanneer ik op foto’s kijk van andere dan zie ik dat deze toch naar binnen zijn gericht.
Hoe moet het nu??
De bumperlip die komt er trouwens volgende week op, ga hem morgen halen maar moet hem dan alleen nog in kleur spuiten.
Wanneer deze eronder zit dan komen de foto’s online
Trotse eigenaar van BX GTi 1987
2 x 2CV, opknappers (Staat in de planning voor volgend jaar)
Stalling Gezocht !!!
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
vaak zijn mistlampen voor een bx vaak verstralers na mijn idee…
Bij klusjes aan het elektrische systeem denk je wel eens, ‘dit is een fluitje van een cent, accupool hoeft er niet af’. Mosterd na de maaltijd, maar dus toch maar wel doen. Altijd die pool losmaken
Gelukkig is alles nu weer tops voor juulke!
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
vaak zijn mistlampen voor een bx vaak verstralers na mijn idee..
Welnee… tussen mistlampen en verstralers kun je heel duidelijk verschil zien. De mistlampen hebben geribbeld glas, de verstralers hebben helder glas.
Die verstralers mag je officieel ook alleen als grootlicht gebruiken en zijn dus ook echt verblindend. Mistlampen heeft niemand last van.
maar mistlampen mogen ook niet
Klopt, je mag ze meestal niet aan hebben… maar als je je mistlampen aan hebt, heeft niemand daar last van. Verstralers dus wel…
De accuklem had ik los gehaald, maar met hem erop zetten toen ging het fout, och ja het is gelukkig weer goed gekomen.
Ik heb momenteel mistlampen onder mijn bx, degene die er standaard onder horen te zitten bij de gti uitvoering.
Maar ik weet nu nog niet hoe ze gericht moeten staan.
- Naar binnen gericht >, of
- Naar buiten gericht <
Als een van jullie me dit kan vertellen
Trotse eigenaar van BX GTi 1987
2 x 2CV, opknappers (Staat in de planning voor volgend jaar)
Stalling Gezocht !!!
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
juulke schreef:De accuklem had ik los gehaald, maar met hem erop zetten toen ging het fout, och ja het is gelukkig weer goed gekomen.
Ik heb momenteel mistlampen onder mijn bx, degene die er standaard onder horen te zitten bij de gti uitvoering.
Maar ik weet nu nog niet hoe ze gericht moeten staan.
- Naar binnen gericht >, of
- Naar buiten gericht <
Als een van jullie me dit kan vertellen
Volgens mij moet je ze zo monteren dat de rubber dop, die voor de lamp te verwisselen zit, naar beneden zit, zodat er geen water in blijft staan.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Harm schreef:Klopt, je mag ze meestal niet aan hebben… maar als je je mistlampen aan hebt, heeft niemand daar last van. Verstralers dus wel…
klopt, alleen de snorren hebben er last van :/
michel-16v schreef:
Volgens mij moet je ze zo monteren dat de rubber dop, die voor de lamp te verwisselen zit, naar beneden zit, zodat er geen water in blijft staan.
Zo bedoel ik het echter niet, de lampen zijn met de rubber kap (waar de aansluitingen zitten) naar beneden gemonteerd.
Ik bedoel zie link:
Binnekort foto’s, de bumperlip staat sinds net in de lak.
Trotse eigenaar van BX GTi 1987
2 x 2CV, opknappers (Staat in de planning voor volgend jaar)
Stalling Gezocht !!!
Mistlampen horen naar buiten gericht te staan, immers bij mist (en sneeuw en zware regenval) wil je graag de zijkant van de weg en de belijning zien.
Als je ze naar binnen richt heb je er niks aan.
Groet, Erwin.
Ride to live, live to ride