Dat effe doorrijden voor de roetmeting is vooral om de aanslag in de uitlaat eruit te blazen. Als deze bij de roetmeting eruit geblazen word, dan slaat het meetapparaat aardig op tilt.
Wat het nieuwe rijden betreft, daar geloof ik persoonlijk niet zo in, een diesel moet een bepaalde minimale belasting hebben om goed te kunnen werken, te weinig is slecht voor de levensduur en het verbruik. Bij 50km/u in zijn 5 rijden vind ik dus echt niet gezond, volgens mij krijgen de lagers in de motor dan flink op hun donder
Nou de TDi is er weer door.
Ik heb dus genoeg geblazen klaarblijkelijk (met tegenzin).
En de cleaner die ze bij de diesel gedaan hadden zal de injectoren
ook wel iets schoner hebben gemaakt.
En 50 in z’n 5 is volgens mij heel erg ongezond.
Zeer schadelijk voor oa de krukas etc.
KB
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
50 in 5 is waanzin, dan hoor je alles protesteren. 80 in 5, dat wordt ook gepropageerd. maar de rijstijl HNR is echt geen probleem voor je auto. Wel regelmatig stevig remmen, want sommmigen presteren et om amper te remmen, of heel lichtjes. En daar wordt de remmerij ook weer niet vrolijk van.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:50 in 5 is waanzin, dan hoor je alles protesteren. 80 in 5, dat wordt ook gepropageerd. maar de rijstijl HNR is echt geen probleem voor je auto.
HNR ???
ZX1.4i schreef:hogervp schreef:50 in 5 is waanzin, dan hoor je alles protesteren. 80 in 5, dat wordt ook gepropageerd. maar de rijstijl HNR is echt geen probleem voor je auto.
HNR ???
Het Nieuwe Rijden.
mpostma schreef:ZX1.4i schreef:hogervp schreef:50 in 5 is waanzin, dan hoor je alles protesteren. 80 in 5, dat wordt ook gepropageerd. maar de rijstijl HNR is echt geen probleem voor je auto.
HNR ???
Het Nieuwe Rijden.
Ah, ok