(dit bericht staat al op ‘electrisch’ in het forum, misschien weet hier iemand iets?)
Mijn snelheidsmeter valt uit: wappert even, gaat dan definitief naar 0, de temperatuurmeter staat dan ineens op maximum. Na opnieuw starten van de auto doet hij het weer eventjes. Als ik uitstap dan gaat het lampje ‘deuren open’aan (dat is normaal met contact uit) maar schiet ook de snelheidsmeter heel even naar 100 km/u.
Kan dit alles te wijten zijn aan contact problemen of is de electronica ziek?
S’middags deed alles het weer gewoon, de volgende ochtend weer mis, heet stoken met de kachel hielp niet echt. De aarde aansluitingen op het linkerbinnenscherm heb ik inmiddels nagekeken (helpt niet).
Uit welk bouwjaar is de auto? is het een type-2, dus die met heldere koplampen?
Als dit zo is, dan lijkt het erop dat je een probleem met het Multiplex netwerk heb, heb je pas een andere radio ingebouwd?
ZX1.4i schreef:Uit welk bouwjaar is de auto? is het een type-2, dus die met heldere koplampen?
Hij is van 1998. Er zit wel net een andere radio in.
Dat is dan Type-1, die had in 1998 nog geen Multiplex, dat van je radio is dan puur toeval.
Bij een type-2 krijg je de meest vreemde storingen als je de af fabriek radio vervangt door een andere zonder een speciaal verloopblokje te gebruiken.
Er is iemand die had hetzelfde probleem met zijn Xsara, ook een snelheidsmeter die vreemd deed. Er is hier een topic van, de exacte details over wat hij allemaal geprobeerd heeft, dat weet ik niet meer. Ik weet wel dat uiteindelijk de accu de boosdoener was, na een nieuwe accu was het probleem verholpen.
Het heeft even geduurd voordat hij een andere accu heeft geprobeerd, omdat de auto gewoon steeds goed gestart kon worden.
Ik zie dat je een nieuw topic heb geopend in elektrisch, dat is niet echt de bedoeling, je had beter kunnen vragen of een mod dit zou kunnen verplaatsen. Maar goed, ik gooi deze op slot, graag verder in het andere topic.