Hallo,
Mijn zoontje van 4 heeft het wieltje om de helderheid van de dashboardverlichting ( onderkant stuurkolom) een paar keer flink heen en weer gedraaid…..
‘s Avonds ontdekte ik dat alle lampjes die gedimd kunnen worden, (=klokkenunit + kachelverlichting + digitaal klokje + sigaretten aansteker + handschoenkastje) het niet meer deden, ze zijn allemaal doorgebrand.
De zekeringen zijn nog wel allemaal goed.
Het potmetertje om helderheid te regelen en de lichtschakelaar zelf heb ik ook al vervangen, maar het blijft nog steeds donker…..
Verder doet de rest van de dashboardverlichting het wel, zoals grootlicht, richtingaanwijzer, voorgloeien, etc…....
Heeft iemand een suggestie hoe dit kan en waarom er geen zekering uit geklapt zijn….....
Ik rij vaak ‘s avonds en als het donker is, kijkt dat toch wel erg moeilijk..
C5 break hdi 2004
AMI6-1963
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Re: Alle dashboardlampjes doorgebrand….
limoenman schreef:Hallo,
Mijn zoontje van 4 heeft het wieltje om de helderheid van de dashboardverlichting ( onderkant stuurkolom) een paar keer flink heen en weer gedraaid…..
‘s Avonds ontdekte ik dat alle lampjes die gedimd kunnen worden, (=klokkenunit + kachelverlichting + digitaal klokje + sigaretten aansteker + handschoenkastje) het niet meer deden, ze zijn allemaal doorgebrand.De zekeringen zijn nog wel allemaal goed.
Het potmetertje om helderheid te regelen en de lichtschakelaar zelf heb ik ook al vervangen, maar het blijft nog steeds donker…..
Verder doet de rest van de dashboardverlichting het wel, zoals grootlicht, richtingaanwijzer, voorgloeien, etc…....
Heeft iemand een suggestie hoe dit kan en waarom er geen zekering uit geklapt zijn….....
Ik rij vaak ‘s avonds en als het donker is, kijkt dat toch wel erg moeilijk..
Ik zou het potmetertje een keer omzeilen om er zeker van te zijn dat het probleem niet daar zit. Het lijkt me namelijk gek dat alle lampjes doorbranden door aan het wieltje te draaien. Per slot van rekening maak je de stroom kleiner door de potmeter te verdraaien, niet groter.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
heb je niet een leuke verzekering die schade door kinderhandjes vergoedt? dan kan je het een dealer uit laten zoeken. al klaar.
garagestmarien schreef:heb je niet een leuke verzekering die schade door kinderhandjes vergoedt? dan kan je het een dealer uit laten zoeken. al klaar.
Nou nee, de xantia is er eentje uit ‘97 die is gewoon nog maar wa verzekerd…...
Het potmetertje heb ik ook al een keer omzeilt, maar geen verschil te zien.
C5 break hdi 2004
AMI6-1963
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
het gaat om de wa verzekering voor je kinderen. niet die van je auto.
Na het nodige doormeten bleek er een kabelbreuk te zijn tussen lichtschakelaar en potmeter, dus maar een extra kabeltje getrokken en meteen alle lampjes vervangen, “now there is light in the dark”.
Iedereen bedankt voor de suggesties….
C5 break hdi 2004
AMI6-1963