Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
ZX-Enschede schreef:OK! Weer wat geleerd. Ander blok, andere bak (?), andere aandrijfassen, andere moer..
Toch?
ja, waarschijnlijk, ja en ja
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
zo, gelukt. hij is heerlijk stil nu
mocht er iemand in de nabije toekomst hulp nodig hebben bij dit klusje dan bied ik die bij voorbaat al aan.
Goed man! Heb je nog andere projecten met je auto?
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
wat slechts op de agenda staat is het vervangen van een handremkabel en wellicht nog een kilometertellerkabel. alhoewel dat laatste wat minder belangrijk is geworden, daar wen je notabene snel aan verder geen grootse plannen de komende tijd!
Ik rij al bijna een jaar zonder KM-teller kabel. 3500 toeren is ~120, 3000 toeren is ~100.
Aanstaande vrijdag gaat er een nieuwe op. Ik hoop dat het tellerblok zelf nog goed is.
Jos van der Voort
ben bezig met het vervangen van de koppelingsplaat en heb murphy op de achterbank zitten.
Van de moer van de aandrijfas is de draad beschadigd 2x naar de dealer gegaan en 2x foute moer. (idd dop 30)
kwam weer terug in de garage met een foute moer , zag op de grond ook nog wat olie staan . leuk keerring ook nog lek.
Vanavond maar weer eens proberen of het kreng nou wel wil.
Hoe krijg je die keerring er het makkelijkst uit?
De grote doppenset die de aldi soms verkoopt is voor dit werk geschikt , zelfs met luchthamer geeft het geen krimp.
Ik weet niet welke keerring je bedoelt maar die waar je aandrijfas de bak in gaat moet je altijd vervangen anders blijft het lekken. Heb ik ook gehad. Een setje voor beide kanten kost 11 euro of zo.
Om ze eruit te lepelen gebruik je een grote platte schroevedraaier. Om de nieuwe erin te doen gebruik je een dop die groot genoeg is en die zet je rond op de ring. Dan voorzichtig een tikje erop tot ie goed op zijn plaats floept.
Geen grof geweld want dan mag je een nieuwe keerring halen.
Oh ja, en let op: ze zijn links en rechts niet hetzelfde.
Jos van der Voort
natuurlijk hadden ze links wel en rechts niet
Het leek erop dat rechts niet lekte , jammer lekt dus toch
Dus mag de rommel weer een keer los
schiet lekker op zo , ben er nou elke avond voor 1,5 week mee bezig
Toch te gretig geweest om weer te gaan rijden…..
Ik heb precies hetzelfde gehad met die keerringen. Bij mij moest ook alles weer los. Gelukkig had ik hulp, met dank aan Marten Postma. Zelf ben ik niet zo handig.
Jos van der Voort
niet echt te gretig
aan de kant waar ik de olie zag staan is er een nieuwe keerring geplaatst
maar het lekt nog ergens ,zal hem maar ff ergens op een brug zetten zodat ik iets beter zicht op het geheel krijg.
Met elke dag een 200km kan ik het niet hebben dat de olie wegloopt
Gevonden waar het lekt de andere keerring ,loopt dan mooi onderlangs zodat het lijkt dat de andere lekt.
schoonma (Belgisch: trouwma aka trauma ) die heeft een mooie put in de garage waar ik nou dus niet aankom.
weer wat geleerd: PLAATS ALTIJD NIEUWE KEERRINGEN
tip: als de wielzijde bout van de stuurstang meedraait zet er een krik onder.
pers de bout omhoog dat hij goedklemt en je draait de moer los .
Die laatste tip die snap ik niet helemaal: wat bereik je daarmee dan?
Jos van der Voort
OK!
Jos van der Voort
Het zal er ook wel mee te maken hebben hoe je de assen er uit haalt. Als je een stoepsleutelaar bent zoals ik dan gaat dat natuurlijk af en toe niet zo subtiel.
Jos van der Voort
hm ik heb de assen van mijn C15 ook eruit gehad, alles netjes proper gemaakt en een beetje olie aan de keerring bij montage en toch lekken terwijl hij het eerst niet deed
kan alleen maar zeggen dat je ze moet vervangen als de assen eruit zijn geweest, heb ik dus ook moet ondervinden
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Hallo ik maak deze topic weer even actief want ik zit met een vraagje, namelijk wat is zo ongeveer de kilometerstand waarbij een as moeilijk gaat doen. Tuurlijk maakt het uit wat de algemen staat is van de voiture en de rijstijl van de bestuurder maar heeft iemand een indicatie? Wat kost het als je de hele operatie bij de citroen of andere garage?
Groeten!
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!