als je op deze link klikt, en de dia show bekijkt, zie je de foto’s van de bak op de operatietafel.
http://members.chello.nl/a.bouw1/
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
kunt u mij even de 3e synchromes aangeven doktor?
Haha, ik heb ‘m vandaag mogen bewonderen (de minder goed werkende bak ook ) en wat een leuk ding in het groen. Al zou een frisse laklaag wonderen doen, de koets is nog mooi hard. Succes nog met de klus!
FF update
afwachtende wat onderdelen vanwege wat modificatie’s.
en het GS magazijn is maar zelden los voor spare parts,, dus….ligt ie nu in stukjes te wachten op de modificatie onderdelen…
de koppelomvormer(s) liggen onder het mes heden, en het zal en het moet toch de GS omvormer worden, welke gereviseerd gaat worden.
dit omdat de GSA omvormer een andere STALLSPEED heeft…. lees de schoepen staan anders (voor de leek).
de LOCKUP (koppeling) is kompleet pleite en ram versleten, dus dat word een hele toer om die gefixed te krijgen.
en de hollowshaft is ook pleite, maar de GSA as kan op maat van het nieuwe lager worden geslepen.
dus ff geduld en dat is ook gefixed.
de bak is nu uitgeklokt en klaar, behalve dan dat ik nog op de aandrijfaskeerringen wacht,, als ik die heb kan hij in mekaar worden gezet, en in afwachting van , dus gesopt en gesponnen worden… bling bling dus…
mvgr wupke de rest volgt vanzelf , en word hier gepost ende gelezen..
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
mooie auto by the way,
en die bak wordt weer helemaal blingbling!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
woutersmits schreef:
en die bak wordt weer helemaal blingbling!
Dat is nog afwachten
citro-power schreef:woutersmits schreef:
en die bak wordt weer helemaal blingbling!
Dat is nog afwachten
is dit bling bling genoeg?
zie de foto’s.
de bak is klaar, even wachten op de koppelomvormer.
daar was de koppeling kaduuk, en de kleinste stator beschadigd.
die stator is uit de GSA koppelomvormer overgezet.
helemaal idieaal is dat niet, want die heeft andere schoepen + het aantal splain’s verschilt met de GS bak.
de splains van de prise as that is.
ook de main chaft word van de GSA overgenomen.
dat is ook de reden dat het BELHOUSE (die grote koekblik voor op de bak, even tijdelijk met 2 moertjes op zn plek zit.
ik wil nm eerst alle componenten op elkaar testen en passen, alvorens ze in te bouwen.
de bak an zich is dus klaar, en ik heb 0,098 speling op het pignon/kroonwiel weten te bewerkstelligen.
da’s mooi strak, en toch binnen de tollerantie’s.
afijn ff uploaden en enter drukke .
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
is dit bling bling genoeg?
zie de foto’s.
Link
Link
Link
Link
Link
dabedoelik
ff nog additioneel.
de stift in de blauwe pasta is de geleide stift van het kogelgewricht,waar de schakelpook(stift) doorheen gaat.
de flenzen zijn van de GSA, want het diff is immers ook van de GSA.
de GS flenzen, zijn de 3poot sterren, en de GSA is rond.
maar ook de assen van de GS wijken af.
de asdikte en het aantal splains verschilt, dus vandaar de GSA assen erin.
het is een heel getover geweest, maar het is dus half nieuwe parts, half GSA en half GS.
nu nog de koppelomvormer, en het electroventiel vervangen/plaatsen, en dan is ie klaar.
dan worden de remklauwen vervangen door GSA klauwen.
enerzijds vanwege de verkrijgbaarheid van de remblokken, en anderzijds vanwege het makkelijker afstellen van de handrem.
dan een revisiekit in de Carb, en de ontsteking vervangen door Duccelier.
eea inbouwen, en de GS mag huiswaards.
mvgr wupke die nu even verder gaat met
zuigers/bussen/lagers/cilinderkop/afijn complete motor revisie dus…
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Strak!! Was dat nog een duur geintje al ik zo vrij mag zijn om te vragen?
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
mathijs schreef:Strak!! Was dat nog een duur geintje al ik zo vrij mag zijn om te vragen?
Dit kostte mij 50 euro per velg.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Da’s de moeite waard!
Trouwens, is het geen idee om gelijk de elektronische ontsteking van een GSA te pakken? Of heeft dat nadelen. Mijn dame heeft dat namelijk ook.
Wup, zou je een foto kunnen posten van de GSA remklauwen? Ik ben wel benieuwd naar het verschil. Gezien ik deze winter de boel ook uitelkaar ga trekken, is dit misschien wel een leuke verbetering. Want mén… wat had ik kramp in mijn klauwen van die handremafstelling die ook nog eens moervast zat!
Ik heb je groene zweefmobiel vanavond mogen aanschouwen. Door even met mijn gele koplampen in de koplampen van de GS te schijnen, leek het even erop alsof ie weer tot leven was gekomen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières