15 van de 38
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »

Grote klaagtopic deel veertien
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 29 juni 2007 01:08 AM
  [ # 211 ]

De bio-industrie is er nu eenmaal, hoe je het ook wendt of keert. Die dieren worden er nu eenmaal gefokt.

Je kunt ze ook eerst een diervriendelijker bestaan geven voordat je ze opeet!
Hoe er met dieren omgegaan wordt in de bio-industrie vind ik vreselijk en het kan ook gewoon anders. Alleen dat kost wat meer.

Jeroen

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 29 juni 2007 01:18 AM
  [ # 212 ]
XBXG schreef:

Dolfijnen, zeehonden en walvissen zijn dieren waar je met je poten vanaf moet blijven!

Dus bij aaibare dieren is het minder erg dan bij dieren waarbij het niet opvalt zoals in de bio-industrie? Ik kan me voorstellen dat de aanblik weerzienwekkend is. Maar een filmpje over het kippenslachtproces in de bio industrie wordt je ook niet vrolijk van. Lastig dilemma dus. Bij mij wordt wel een grens overschreden bij dieren die gedood worden om slechts 1 “product” van het dier of bij een zeldzame populatie waarbij er genoeg minder schaarse alternatieven zijn. Of indien het doden nodeloos wreed gebeurt.

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 29 juni 2007 01:23 AM
  [ # 213 ]

Ik wil ff klagen….

Ik heb echt de schurft-tering genoeg van mijn huidige baan…..

Ik ga morgen solliciteren…

Emiel

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 29 juni 2007 01:26 AM
  [ # 214 ]
BX19trs schreef:

Ik wil ff klagen….

Emiel

kan dat niet wat minder Wink

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 29 juni 2007 01:27 AM
  [ # 215 ]
toniclight schreef:

Helemaal mee eens!!

Maar ik heb dat zelfde gevoel ook bij onze eigen bio-industrie.
Vandaar dat ik ook alleen maar bescheiden porties bio-vlees eet als het even kan.

die levend (!!) worden geslacht.

Hoe kan je eigenlijk anders slachten dan?  Wink

Jeroen

dit onderwerp is eigelijk wel intresant want als je weet hoe er in nederland wordt omgegaan met dieren dan eet je ook geen vlees meer

probleem is alleen vaak dat mensen het niet willen zien dicht bij huis Wink

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 29 juni 2007 01:31 AM
  [ # 216 ]
citroenc2 schreef:
BX19trs schreef:

Ik wil ff klagen….

Emiel

kan dat niet wat minder Wink

Nee!!!! ik voel me bijna overspannen worden… Confused

Emiel (daar is het topic toch voor?)

Profiel  

FutureBXChicdriver
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 214

Gepost: 29 juni 2007 01:33 AM
  [ # 217 ]
citroenc2 schreef:

dit onderwerp is eigelijk wel intresant want als je weet hoe er in nederland wordt omgegaan met dieren dan eet je ook geen vlees meer

Dat is waar natuurlijk. Maar het is toch ook weer niet zo dat “wij” dat op de manier doen zoals ze dat in sommige andere landen plegen te doen. Ik houd me dan maar vast aan het idee dat wij de dieren zo pijnloos mogelijk naar de andere wereld helpen als ik mijn biefstukje eet. Ik eet trouwens ook geen dieren zoals kreeft of zo die levend worden gekookt.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 29 juni 2007 01:35 AM
  [ # 218 ]
FutureBXChicdriver schreef:
citroenc2 schreef:

Dat is waar natuurlijk. Maar het is toch ook weer niet zo dat “wij” dat op de manier doen zoals ze dat in sommige andere landen plegen te doen. Ik houd me dan maar vast aan het idee dat wij de dieren zo pijnloos mogelijk naar de andere wereld helpen als ik mijn biefstukje eet. Ik eet trouwens ook geen dieren zoals kreeft of zo die levend worden gekookt.

ik zit zelf veel bij boeren enz en om eerlijk te zijn gebeurt er hier ook heel veel wat niet door de beugel kan maar alles heeft hier met geld te maken

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15823

- Ami 8 Club
Gepost: 29 juni 2007 01:35 AM
  [ # 219 ]

Ik zou ook absoluut niet meegaan naar een dierenslachterij in Nederland, begrijp me niet verkeerd. Maar ik denk dat een zeer groot gedeelte van de vleeseters in NL het geen f*ck kan schelen hoe hun biefstukje uiteindelijk op hun bord terecht komt.  Rolling Eyes

@Emiel: wat bevalt je niet aan je baan bij Volvo?  Rolling Eyes
Waar wil je gaan solliciteren?

Profiel  

FutureBXChicdriver
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 29 juni 2007 01:42 AM
  [ # 220 ]
citroenc2 schreef:

ik zit zelf veel bij boeren enz en om eerlijk te zijn gebeurt er hier ook heel veel wat niet door de beugel kan maar alles heeft hier met geld te maken

Ik heb op tv (vorig jaar?) ook gezien dat die veehandelaren de koeien behoorlijk mishandelden. De betreffende personen zijn toen ook aangepakt. Maar ik denk toch dat dat uitzonderingen zijn, of is jouw ervaring dat mishandeling van vee een stuk vaker gebeurt?

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 29 juni 2007 01:45 AM
  [ # 221 ]
citroenc2 schreef:

Ik heb op tv (vorig jaar?) ook gezien dat die veehandelaren de koeien behoorlijk mishandelden. De betreffende personen zijn toen ook aangepakt. Maar ik denk toch dat dat uitzonderingen zijn, of is jouw ervaring dat mishandeling van vee een stuk vaker gebeurt?

laat ik het zo zeggen die stroom prikkers zijn verboden in ned behalve bij de varkens maar ik denk dat 80% van de boeren ze nog gewoon af en toe gebruikt

de zijn nog heel veel dingen die de buitenwereld gewoon niet mag weten maar wel gebeuren Wink

wat betref die veehandelaren dat was leeuwarden en utrecht Wink

Profiel  

fiorano
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 913

- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Gepost: 29 juni 2007 01:47 AM
  [ # 222 ]

Er is denk ik best wel veel verborgen dierenleed is in Nl

De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.

Profiel  

FutureBXChicdriver
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 29 juni 2007 01:49 AM
  [ # 223 ]

Zal nog even kijken of ik het betreffende filmpje op youtube kan vinden. Ik kijk hem iig niet meer want da ga ik over mijn nek!
Als ik me goed herinner was het toch zo dat die stroomstokken wel mochten maar dan alleen op plaatsen die minder gevoelig waren?

Profiel  

fiorano
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 913

- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Gepost: 29 juni 2007 01:50 AM
  [ # 224 ]

Hoef je voor mij niet te doen hoor

De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 29 juni 2007 01:51 AM
  [ # 225 ]

Zal nog even kijken of ik het betreffende filmpje op youtube kan vinden. Ik kijk hem iig niet meer want da ga ik over mijn nek!
Als ik me goed herinner was het toch zo dat die stroomstokken wel mochten maar dan alleen op plaatsen die minder gevoelig waren?

nope nieuwe regels stroom stook mag alleen nog bij varkens als het goed is Wink

Profiel  

15 van de 38
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook