Das vreemd.
Ik zat daar net gisteren a nte denken.
Heeft ie echt alles omgezet, de remmerij, veersysteem en alles?
Weken, maanden?
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
Hey,
Ik heb even op autotelegraaf gekeken en volgens deze website hebben de Citroën BX 19 gti 16v en de Citroën BX 19 gti 4wd beide std. ABS.
citrofiel!ik? schreef:Das vreemd.
Ik zat daar net gisteren a nte denken.
Heeft ie echt alles omgezet, de remmerij, veersysteem en alles?
Weken, maanden?
Hij heeft echt alles overgezet inclusief arico
Maar ook de remmen en veersysteem.
Dat heeft ‘m enkele maandjes gekost, maar hij heeft er maar af en toe aan gewerkt. Ik heb trouwens de isolatiemat voor ‘m gevonden (die zit namelijk niet in een Progress, maar is wel handig bij een 16V-motor).
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ja idd.
Ok ga ff een nieuwe topic openen. Daar heb ik nog vragen over.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
Er is ook een BXNL´er met een mooie blauwe bx 19? tri break.
Ook deze had ABS
BX16v schreef:Er is ook een BXNL´er met een mooie blauwe bx 19? tri break.
Ook deze had ABS
Klopt, die bedoelde ik ook. Dit is dus de BX 19 TRI Break in de kleur Bleu Olympe, met…. ABS
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ijs schreef:Hey,
Ik heb even op autotelegraaf gekeken en volgens deze website hebben de Citroën BX 19 gti 16v en de Citroën BX 19 gti 4wd beide std. ABS.
Toch klopt dit niet. De 4x4 werd ook zonder ABS geleverd. De versie met ABS had ook een ander tussendifferentieel dan de versie MET ABS.
Meja. AutoWeek (autotrader gebruikt die) is een best goede bron, maar er staat bijv. in de test van de Citroen Xantia 1.9 D
Hoewel het vermogen van de 1905 cc metende diesel met 71 pk aan de rustige kant is, staat daar een fiks koppel van bijna 200 Nm bij een laag toerental tegenover. Uiteraard is dat een typische diesel
Dat klopt natuurlijk voor geen kant. Een ongeblazen diesel van 1905 cc haalt maar rond de 120 Nm. Dat kun je ook gewoon terugvinden in de technische specs elders op dezelfde site. Slordig dat de journalist die de test schreeft daar zo maar vanuit ging.
Kortom: vaar niet blind op deze gegevens.
Gr,
Marten
XBXG schreef:citrofiel!ik? schreef:Das vreemd.
Ik zat daar net gisteren a nte denken.
Heeft ie echt alles omgezet, de remmerij, veersysteem en alles?
Weken, maanden?Hij heeft echt alles overgezet inclusief arico
Maar ook de remmen en veersysteem.
Dat heeft ‘m enkele maandjes gekost, maar hij heeft er maar af en toe aan gewerkt. Ik heb trouwens de isolatiemat voor ‘m gevonden (die zit namelijk niet in een Progress, maar is wel handig bij een 16V-motor).
“Maar af en toe”... Ik geef het je te doen om dit voltijd uit te voeren….
Ich bin ein Breaker
mpostma schreef:
Toch klopt dit niet. De 4x4 werd ook zonder ABS geleverd. De versie met ABS had ook een ander tussendifferentieel dan de versie MET ABS.
Gr,
Marten
De 4x4 werd ook geleverd met verschillende motoren!
Of hij in Nederland ook met o.a. de 1.9D, 1.9si en 1.9carb. geleverd is weet ik niet.
Maar de 4x4 is er met verschillende motoren op de markt gebracht.
En bij mijn weten had de BX Gti 4x4 standaard ABS en een ander differentieel dan de types zonder ABS zoals de 1.9D en de 1.9si
karel schreef:XBXG schreef:citrofiel!ik? schreef:Das vreemd.
Ik zat daar net gisteren a nte denken.
Heeft ie echt alles omgezet, de remmerij, veersysteem en alles?
Weken, maanden?Hij heeft echt alles overgezet inclusief arico
Maar ook de remmen en veersysteem.
Dat heeft ‘m enkele maandjes gekost, maar hij heeft er maar af en toe aan gewerkt. Ik heb trouwens de isolatiemat voor ‘m gevonden (die zit namelijk niet in een Progress, maar is wel handig bij een 16V-motor).“Maar af en toe”... Ik geef het je te doen om dit voltijd uit te voeren….
Ach, Arjen is automonteur bij Citroëngarage Gert de Jong in Aalsmeer, dus hij heeft de kennis in ieder geval. Gert de Jong heeft ‘m daar ook erg bij geholpen. Vooral bij het uitdeuken van zijn gecrashte Progress…
Hij heeft er wat weekendjes aan gewerkt.
Het meeste werk was nog het zoeken naar een goede isolatiemat voor op het schurtbord. Alle airco- en ABS-onderdelen had ie al voor een prikkie nieuw gekocht op Ebay…... Inbouw was een kwestie van een paar weken, mede door de inbouw van een 16V-motor ipv de originele Progress-motor.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
mpostma schreef:Ijs schreef:Hey,
Ik heb even op autotelegraaf gekeken en volgens deze website hebben de Citroën BX 19 gti 16v en de Citroën BX 19 gti 4wd beide std. ABS.
Toch klopt dit niet. De 4x4 werd ook zonder ABS geleverd. De versie met ABS had ook een ander tussendifferentieel dan de versie MET ABS.
Kortom: vaar niet blind op deze gegevens.
Gr,
Marten
De BX 4WD met ABS had idd een Torsen-diff itt de versies zonder ABS. Wat dat betreft volgde de BX de opbouw van haar zuster 405 x4.
De GTI 4WD is in NL altijd met ABS geleverd.
In de folders zijn de enig leverbare 4WD versies in het normale leveringsgamma de:
- Berline GTI 4WD met de 1.9 Motronic (122 pk)
- Break TZI 4WD met 1.9 single point (109 pk) ; dit itt de normale Break TZI die 122 pk had.
In Belgie was bv. wel een Berline 19 TRS 4WD leverbaar.
rb schreef:In de folders zijn de enig leverbare 4WD versies in het normale leveringsgamma de:
- Berline GTI 4WD met de 1.9 Motronic (122 pk)
- Break TZI 4WD met 1.9 single point (109 pk) ; dit itt de normale Break TZI die 122 pk had.
Wat ligt daar voor reden achter : :
Alle TZI Breaks zijn multipoints… vind het dan vreemd van Citroën dat ze voor de TZI Break 4WD hebben gekozen voor een andere motor.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
ABS wast standaard op de 16v.
Op alle moddellen met de T, de luxe moddellen(tres rich) was het een optie.
Mijn tzd turbo heeft het oke. of je er nou blij mee moet zijn? gaat nogal vaak stuk.
Waarom gaat iemand een progress ombouwen tot 16V, kune beter een mooie kopen, In duitsland koop je mooi onderhouden moddllen voor 1000 eurie.
De gti 4wd was stadaard abs. De gewone 1.9 niet. Daar was hetw eer een optie. ALs je dat bestelde kreeg je inderdaad de luxe achteras.
Wel lachen zn 4wd. Heb wel eens station gehad.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
rb schreef:
De BX 4WD met ABS had idd een Torsen-diff itt de versies zonder ABS. Wat dat betreft volgde de BX de opbouw van haar zuster 405 x4.
toch moet je de BX 4wd NIET vergelijken met de 405 4wd daar de BX 4wd maar gebruikt mag worden tot max 40km/h (dus om fff uit die slappe ondergrond te komen) terwijl de 405 4wd PERMANENTE 4wd heeft. waarbij de max. snelheid dus geen factor is
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:rb schreef:
De BX 4WD met ABS had idd een Torsen-diff itt de versies zonder ABS. Wat dat betreft volgde de BX de opbouw van haar zuster 405 x4.
toch moet je de BX 4wd NIET vergelijken met de 405 4wd daar de BX 4wd maar gebruikt mag worden tot max 40km/h (dus om fff uit die slappe ondergrond te komen) terwijl de 405 4wd PERMANENTE 4wd heeft. waarbij de max. snelheid dus geen factor is
Volstrekte BULLSHIT. De BX 4x4 was net zo goed permanent. Sterker nog: het was ong. dezelfde techniek.
Het enige is dat je het sperdifferentieel niet mag inschakelen bij snelheden hoger dan 40 kmph.