Hoe kom je bij die 4 bouten? Moeten de voorschermen er dan af of kun je er ook zo redelijk (wat heet…) bijkomen?
Thanx!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
DSMobiel schreef:[Verder nog een extra smeernippel + ontluchtingsgat bij de draagarmlagers gemaakt en vervolgens de ‘loze’ ruimte volgespoten met vet. Zodoende kan het vet bij de lagers komen die al die jaren geen nieuw vet hebben gezien of geroken…..
Pas wel op dat je dan niet de stofhoesjes eruit drukt!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik ben ook van plan smeernippels te maken in de draagarmen voor. Kan iemand mij vertellen waar de nippel en het ontluchtingsgat het beste geplaatst kunnen worden (Missien kan het aangegeven worden op de foto van pagina 1)
Als de nippel en het gat geplaats zijn is dan idd de beste oplossing om de hele ruimte vol te spuiten met vet
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
rvernooy schreef:Ik ben ook van plan smeernippels te maken in de draagarmen voor. Kan iemand mij vertellen waar de nippel en het ontluchtingsgat het beste geplaatst kunnen worden (Missien kan het aangegeven worden op de foto van pagina 1)
Als de nippel en het gat geplaats zijn is dan idd de beste oplossing om de hele ruimte vol te spuiten met vet
Onderste: Onderaan in het midden zit een hubje aluminium. daar kan de nippel goed in.
Bovenste: ergens in het midden.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Zie de foto:
http://www.xs4all.nl/~meeter/dscabrio/smeren voor.jpg
Ik heb daar naast elkaar 2 gaatjes van 4 mm geboord. vervolgens met een oliespuitje gevuld met versnellingsbak olie. in elk gat een popnagel en klaar. Voordeel van bakolie is dat het goed in de lagers loopt. Over het algemeen zijn de keerringen zo goed, dat de olie er niet langs loopt.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper