Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
deze foto’s zijn niet uit een V6 genomen aan gezien er op de motor HDI 16 staat,wat betekend 16 kleppen dus is dit een 2.2 HDI, want hij heeft ook een manuele 6 bak!! de beide V6’en zijn enkel leverbaar met autoadaptieve automaat!!
De mijne word een 163 pk wegens het fiscale voordeel dat we in België daar op hebben! De 173 pk valt net in de volgende
belastingsschaal! als het er zo uit ziet het claudia vitelli alezan brun caramel,dan hoef ik het niet!!kan ik beter zwart nemen want ze is toch al voor 70% in’t zwart binnen
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
@CITROENIST TOT IN DE KIST
hier nog enkele foto’s van een C6!
Dit is ook rouge profond ,hoop ik
want dit is echt een prachtig kleurtje zo in ‘t zonneke
maar geen caramel leder voor mij hoor
1) das ook redelijk bleek
2) meer dan de helft van de rest is nog in’t zwart!
Voor mij staat’t nu vast!Bij leven en welzijn en binnen 4 maand bestel ik een: C6-2.2 HDI EXCLUSIVE in rouge profond met zwart leder
Blooper1963 schreef:deze foto’s zijn niet uit een V6 genomen aan gezien er op de motor HDI 16 staat,wat betekend 16 kleppen dus is dit een 2.2 HDI, want hij heeft ook een manuele 6 bak!! de beide V6’en zijn enkel leverbaar met autoadaptieve automaat!!
Nee, het caramel bruine leer heb ik in Parijs gefotografeert uit een V6 (benzine, meen ik)
er stond ook een 2.2 HDi (Blauw) waar ik van de de pook en de motorruimte een foto heb genomen
Blooper1963 schreef:als het er zo uit ziet het claudia vitelli alezan brun caramel,dan hoef ik het niet!!kan ik beter zwart nemen want ze is toch al voor 70% in’t zwart binnen:wink:
Bedoel je met het, het beige leer? (voor beige zie hier. )
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
PjotrBlom schreef:Blooper1963 schreef:deze foto’s zijn niet uit een V6 genomen aan gezien er op de motor HDI 16 staat,wat betekend 16 kleppen dus is dit een 2.2 HDI, want hij heeft ook een manuele 6 bak!! de beide V6’en zijn enkel leverbaar met autoadaptieve automaat!!
Nee, het caramel bruine leer heb ik in Parijs gefotografeert uit een V6 (benzine, meen ik)
er stond ook een 2.2 HDi (Blauw) waar ik van de de pook en de motorruimte een foto heb genomen
Blooper1963 schreef:als het er zo uit ziet het claudia vitelli alezan brun caramel,dan hoef ik het niet!!kan ik beter zwart nemen want ze is toch al voor 70% in’t zwart binnen:wink:
Bedoel je met het, het beige leer? (voor beige zie hier. )
Sorry voor het misverstand
Neen met HET bedoel ik het leder brun caramel!! er zijn juist de zetels mee bekleed,dan neem ik zwart met het kleur rouge profond
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Goeie keuze Blooper!
Dat rood is toch prachtig op een C6, net als dat sable. En zwart leer vind ik het mooiste voor een C6.
95% van de C6´en die ik tegenkom is donker van kleur…jammer…
Ongeacht de kleur zal een C6 me toch persoonlijk moeten overtuigen. In hoeverre had die spiegeltjes-klager in het gastenboek gelijk met zijn natte zijruiten? Bij mijn XM waait het natte spul gewoon weg bij 120…
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Spiegeltjes klager C6 site
Texter schreef:Ongeacht de kleur zal een C6 me toch persoonlijk moeten overtuigen. In hoeverre had die spiegeltjes-klager in het gastenboek gelijk met zijn natte zijruiten? Bij mijn XM waait het natte spul gewoon weg bij 120…
Dat is de grootste onzin die ik ooit gelezen heb over de C6. ik stel me de vraag of deze meneer wel een C6 bezit of hij misschien op de loonlijst van een ander automerk staat.
Ik zit 2 keer per maand in Normandië en geloof me als het ergens in Europa echt regent dan is het daar wel, ik bedoel met bakken uit de hemel en zichtbaarheid 0,0.
Zijspiegels zijn gewoon goed te bekijken van binnenuit en je ziet (bij lage snelheden) uiteraard druppels maar dat is niet anders als bij andere auto’s.
Vanaf 70 km/hr is er al helemaal geen probleem want dan zie je zelfs de druppels niet meer want die worden weggedrukt door de snelheid.
Uit de reactie van deze meneer was voor mij duidelijk dat hij een verborgen agenda had. Hij maakte o.m. een levensgroot probleem van het feit dat je drie knopjes moet indrukken om je CC snelheid in te stellen. Ja hallo!! de rechterknop heeft een dubbele functie (cc en max snelheid). Je moet dus idd eerst 2 keer drukken op de rechterknop om in de cc- mode te komen en vervolgens druk je met je linkerknop zodra de cc snelheid bereikt is.
Als Citroën dit had ontdubbeld had deze meneer waarschijnlijk geklaagd dat er veel te veel knopjes op het stuur staan.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
tja je kan natuurlijk overal over klagen, misschien had hij bij de meteo moeten aankloppen dat het überhaupt regende, net terwijl hij met z’n C6 op pad was
Bij sommige auto’s loopt regenwater in een wervel langs de zijruit omhoog, bij andere spettert het in een waas van de spiegels, dit varieert met de snelheid en de hoeveelheid regen etc… ik geloof niet dat de C6 hierin bijzonder is…al heb ik er ook al een Duitsert over zien klagen (maar die hebben altijd wat )
@Pjotr, die inzetstukjes op de deurvakken en dashstrips zijn van een instapmodel, de lignage heeft ze zwart gelakt en de exclusive heeft ‘mokunto’ hout. Het instapmodel is ook herkenbaar aan het velours (ipv velours/alanctara of leer resp.)
NB. ik begreep dat Citroën toch ook van de C6 speciale kleuren op bestelling levert, geen idee wat en of het extra kost. Ga ervanuit dat je dan wel bij het C5/407/407c palet blijft.
Voor rood betekent dat bijv. Rouge Eritréa:
Prune Montecristo (niet echt rood):
of iets heel anders Or Blanc:
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:@Pjotr, die inzetstukjes op de deurvakken en dashstrips zijn van een instapmodel, de lignage heeft ze zwart gelakt en de exclusive heeft ‘mokunto’ hout. Het instapmodel is ook herkenbaar aan het velours (ipv velours/alanctara of leer resp.)
nou je het zegt op CM stond ook een ‘instap’ C6 (geen HUD) met die zilver-kleurige inzetstukjes (lastige te zien op de foto)
de C6 in kwestie had ook z’n naafkapjes laten vervangen in de naafkapjes van 18’’ velgen
Duurtest C6 TGM
PjotrBlom schreef:kwalitiet is matig, maar leesbaar:
Vorige maand (5) geen item over de C6 deze maand weer wel:
Pjotr
ik had het ook gekocht en mij vielen drie dingen op:
1. sukkels van TG snapten niet dat je voor Duitsland een Duitsland-CD in de navi moet stoppen (in plaats daarvan monteerden ze een DomDom )
2. sukkels van TG kunnen niet remmen; als AMS met 10 noodstops geen fading noteert EN weet dat een C6 een achtervleugel heeft voor meer druk achter op hoge snelheden EN weet dat een C6 geventileerde schijven achter heeft, dan moet er iets mis zijn met je remvoet als je daarover klaagt.
3. sukkels van TG snappen niet dat de sportknop voor de BVA6 iets anders is dan de sportknop voor de vering
Wel erg grappig het positieve commentaar van Bovensiepen. Zeker als je bedenkt dat Alpina vaak extra vermogen op BMWs combineert met meer comfort. Jammer dat Alpina zo aan BMW vast zit, misschien moeten ze maar’s wat Citroën C6 tuning proberen.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
eviltwin schreef:3. sukkels van TG snappen niet dat de sportknop voor de BVA6 iets anders is dan de sportknop voor de vering
Nu je het er over hebt,die sportknop,die staat ook op mijn toekomstige 2.2 HDI C6!! maar die heeft geen gestuurde en variabele demping!!
Wat doet die sportknop dan wel of wat stuurt hij aan, eviltwin??
Blooper1963 schreef:eviltwin schreef:3. sukkels van TG snappen niet dat de sportknop voor de BVA6 iets anders is dan de sportknop voor de vering
Nu je het er over hebt,die sportknop,die staat ook op mijn toekomstige 2.2 HDI C6!! maar die heeft geen gestuurde en variabele demping!!
Wat doet die sportknop dan wel of wat stuurt hij aan, eviltwin??
‘Tuurlijk heeft je C6 2.2HDi wél variabele vering en demping! Alleen geen AMVAR zoals de V6&V6HDi;.
Het Hydractive op de C6 4cilinder is te vergelijken met de duurdere C5 versies, dus ook met sportknop. Aan de knop kan je niet zien of je wel of geen AMVAR hebt.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije