4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
neus valt plots naar beneden
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 29 juni 2007 05:02 PM
  [ # 46 ]

Uiteraard een beetje voorzichtig zijn, hè  yes

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 29 juni 2007 09:45 PM
  [ # 47 ]

dat is dus de leiding boven de hogedruk regelaar.
ik kan alleen niet de lokatie zien waar hij lekt.

als leiding moet je hem vervangen.
als rubbertje onder de wartel ,dan is het even drukloos maken, met wartel eruit, leiding eruit rubbertje wisselen, leiding erin wartel vast, systeem op druk zetten klaar.

mvgr wupke: Wink

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 29 juni 2007 11:39 PM
  [ # 48 ]

kdenk zelf dan de hogedrukregelaar want op de tweede foto zitten de druppels hoger dan de spiraalleiding, of het lijkt zo !

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 30 juni 2007 12:07 AM
  [ # 49 ]

Wat ik zou doen is de boel zo goed en zo kwaad als het kan schoon maken, dus overal waar je maar bij kunt ontvetten of eigenlijk ontLHMen en dan een stukkie rijen en kijken of je ergens een vers oliespoortje vindt.

Misschien zie je, als je er onder ligt, wel ergens olie vandaan komen als de motor loopt.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 30 juni 2007 01:19 AM
  [ # 50 ]
Ries schreef:

Wat ik zou doen is de boel zo goed en zo kwaad als het kan schoon maken, dus overal waar je maar bij kunt ontvetten of eigenlijk ontLHMen en dan een stukkie rijen en kijken of je ergens een vers oliespoortje vindt.

Misschien zie je, als je er onder ligt, wel ergens olie vandaan komen als de motor loopt.

Idd een goed plan, zo heb ik het ook gedaan. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 30 juni 2007 02:26 AM
  [ # 51 ]

ga ik doen, wordt vervolgd Very Happy

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 30 juni 2007 03:04 AM
  [ # 52 ]

ik kreeg laatst van iemand de tip om lekkage met talkpoeder of babypoeder op te sporen.

Ik heb/had ook lhm lekkage maar dat is vanzelf gestopt Confused
De betreffende garage gaf als advies. Spuit d eboel eerst echt helemaal schoon, boven, onder, en in de motor handel ( wel met beleid) Laat de boel drogen en begin dan op de plekken waar je het vermoed talk poeder te strooien. Ga rijden en controleer regelmatig. Door die talkpoeder zie je vrij snel waar het dan daadwerkelijk vandaan komt.

leek mij geen slecht idee.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 30 juni 2007 03:17 AM
  [ # 53 ]
ronaldeponald schreef:

ga ik doen, wordt vervolgd Very Happy

Hee, ik zie dit draadje nu pas, dus de XM is uit de Schorsing Razz

Is de spoelolie er wel uit? anders doen we dan een keer samen op een avond Wink

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 30 juni 2007 10:02 AM
  [ # 54 ]

hey sohail

ik denk dat het overgrote deel van de spoelvloeistof er al uit gelekt is, hoewel ik het niet presies weet hoeveel er nog in zit, het parapluutje beweegt iig niet meer als ik aan het gymen ben

ook een goed idee van gompy met dat talkpoeder maar ik denk dat ik het wel kan vinden zonder poeder

ik denk dattie lekt op de uiterst rechtse in/uitgang op de hogedrukregelaar, kijk op de foto en oordeel mee

 

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 30 juni 2007 10:16 AM
  [ # 55 ]

dat is de aanvoerleiding vanaf de pomp.

zoals ik het bekijk ,is het een kwestie van 1 nieuw leidingrubbertje plaatsen ,en klaar.
vervolgens het LHM reservior demonteren en leegschudden.
schoonmaken incluus de filter, 4 LTR LHM erin, en vervolgens alle remmen ontluchten tot er zuivere LHM uitkomt.

dan LHM niveau controleren en klaar.

de reparatie van het leidingrubbertje kan met 2 bokjes onder de auto.

zet hem dan in de laagste stand en laat hem even 2 minuten stationair draaien.
zet de motor uit, en zet hem dan in de hoogste stand met de sleutel op contact aan.

dan de drukregelaar drukloos zetten met sleutel 12 die bout 1 omw loszetten, niet eruit draaien.

dan kun je de reparatie uitvoeren.

ben je klaar dan de motor starten,  dan de drukregelaar weer op druk zetten met sleutel 12 , is geen bevestigingsbout, dus gewoon aan en een zetje geven (onder de bout zit een kogeltje om een leidinggaatje mee dicht te drukken).

auto in de hoogste stand en klaar.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 30 juni 2007 10:24 AM
  [ # 56 ]

ga ik proberen, wel leuk mn eerste klusje aan het hydraulische systeem, khen nu inmiddels zoveel dingetjes met de xm gehad dat ik de auto sneller leer kennen dan welke andere auto dan ook Shocked


maar als de lekkage opgelost is en ze fluitend door de keuring komt Rolling Eyes  mag het van mij wel ff voorbij zijn met de ontdekkingsreis !

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 30 juni 2007 10:27 AM
  [ # 57 ]

die bout 1 omw loszetten

1 omwenteling bedoel je ?

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 30 juni 2007 12:20 PM
  [ # 58 ]

Dat kan een omwenteling zijn of meer, je hoort meestal een sis als je die hoort is de lucht/druk er af. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 30 juni 2007 04:14 PM
  [ # 59 ]

Ik had ook lekkage bij die leidingrubbers, heb ze 1 slagje aangedraaid en nieuwe gehaald, maar ze willen niet meer lekken Wink . Hoe dan ook, het blijft uitstel van executie, vroeg of laat zullen ze toch weer gaan lekken. Die dingen kosten bijna niets bij de dealer, noteer wel even met welke sleutelmaat de wartels op de leidingen hebben, dan krijg je de goede maat rubbertjes mee. Ik heb ze in Delft bij de dealer gehaald, de magazijnman daar is zeer vakkunding en weet vrij snel wat je bedoeld.

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 30 juni 2007 07:55 PM
  [ # 60 ]
ronaldeponald schreef:

die bout 1 omw loszetten

1 omwenteling bedoel je ?

Zeker niet meer en draai hem er niet uit!!!

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook