Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Lj ik heb wel een Bx sport carterpan (heeft ook plek voor airco pomp meende ik)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Het punt is vooral dat dit een carterpan is met zowel airco ophangpunten als een plekje voor de olietemperatuurmeter . Dus ik vrees dat ik weinig aan de carterpan van Oudelut zal hebben (die kwam dacht ik van een turbodiesel?). Kan je even een foto maken van die carterpan van die Sport Daan? Want ik twijfel erg aan de aanwezigheid van aircopomp ophangpunten. Ik denk dat ik hem er morgen onderuit haal en gewoon ga (laten) lassen.
Edit: evengoed hartstikke bedankt voor alle aanbiedingen
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Een sport heeft toch nooit airco i.v.m. de dynamo die aan de onderkant van het blok hangt, of heb ik het mis?
B_iks schreef:Een sport heeft toch nooit airco i.v.m. de dynamo die aan de onderkant van het blok hangt, of heb ik het mis?
idd ik heb daar nog nooit van gehoord
B_iks schreef:Een sport heeft toch nooit airco i.v.m. de dynamo die aan de onderkant van het blok hangt, of heb ik het mis?
Dat zal dan waarschijnlijk verklaren waarom Daan dacht dat er een airco ophanging aan de carterpan zit.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:B_iks schreef:Een sport heeft toch nooit airco i.v.m. de dynamo die aan de onderkant van het blok hangt, of heb ik het mis?
Dat zal dan waarschijnlijk verklaren waarom Daan dacht dat er een airco ophanging aan de carterpan zit.
infeite hebben ze bij d3e aircomodellen de sportpan weer van de plank gehaald. De dynamo zit dus aan de airco oren. Of was het nu andersom….....
wel kan het voorkomen dat er bij een sportpan er een oor te weinig opzit.
Gemakkelijker pak je dus een xantia of xm pan. Heel regelmatig met airco geleverd namelijk.
Ook gemakkelijk voor mensen met een gescheurde sportpan.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Zo dan, jullie hebben nog steeds het carterpan verhaal van me te goed. Maandagochtend lag ik iig om half 9 al onder de auto . Normaal gesproken is het toch wel goed te doen zo’n carterpan verwijderen, maar ik zat hier natuurlijk met die oh zo fijne airco pomp . Van onderen kon ik die dus niet los krijgen. Gevolg: de bumper, dubbele fans, radiateur en de airco condensor konden er weer uit.
Toen was het vrij makkelijk om de airco pomp los te halen. Met de aircopomp er onderuit kon de carterpan losgehaald worden. Dit was op zich zo gebeurd. Ff jutteren aan de pan, schroevendraaier er tussen en wrikken maar (er was vloeibare pakking gebruikt ). Nou ja, en toen kwam er een grote teleurstelling. De carterpan was dubbel gescheurd
Het is op de foto’s niet zo goed te zien, maar de carterpan was dus dubbel gescheurd. Lassen werd hem dus niet… Dus, toen maar eens naar de Peugeot/Citroen sloop in Nagele gebeld. Die zeiden “neum um maar ff mee dan zien we wel” Ik hard er een hard hoofd in. Maar goed, eenmaal daar aangekomen met de oude carterpan begon ik al weer wat hoop te krijgen toen ik de enorme schappen daar zag. De beste man liep ook heel nonchalant naar het schap toe en kwam terug met 2 airco carterpannen . 1 was van een nieuwer type met schot in de carterpan en anders geplaatste schroefgaten voor de spanner van de pompriem. De andere was een geribbelde pan, die ook nog eens een schroefgat voor mijn olietemperatuursensor had. Ik was dus helemaal gelukkig. Het grapje kostte helaas wel 75 euro voor de carterpan en 20 eurie voor een nieuw tubetje vloeibare pakking.
Eenmaal thuisgekomen “ff” de nieuwe pan er onder gehangen. Eerst was ik nogal angstig dat tie via de schroefgaten aan de voorkant toch lekte, maar dit bleek de olie te zijn die ik er naast gemikt had ops: . Maar, de BX rijd weer en de olie is ook gelijk ververst. Hoewel dat met die gare klepseals niet echt nodig was aangezien er elke week wel een aardige hoeveelheid bij gemikt word
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Netjes man!
goed dat het weer gefixed is
nu weer lekker genieten…...
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Goed werk man!
Ja in Nagele zijn ze duur….
Maar voor een tube Wynss rode vloeibare pakking kit betaal ik 8 euro ofzo….geen 20 in elk geval.
Test
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
beter dat hij weer goed is… top
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Zeuh, vanmiddag weer eens ouderwets lekker aan de GTi geklust. Op het programma stonden:
- remblokken voor
- bougiekabels
- bougies
- einddemper goed hangen
De remblokken begonnen tijdens het remmen heerlijk te zingen dus daaraan had ik al een kleine indicatie dat ze aardig op waren. Mijn vermoeden was aardig juist. Er zat nog een milimeter of 2-3 vlees op of zo. Remblokken vervangen ging aardig smooth. Ik had het nog nooit eerder gedaan aan de voorkant, klusjes als een koppeling en schadeherstel dan weer wel. Oftewel ik begin in de omgekeerde volgorde qua moeilijkheidsgraad . Op zich wel eens leuk dat een klusje ook echt daadwerkelijk meevalt
De bougiekabels en de bougies waren helemaal een eitje. Het enige jammere vond ik de belabberde kwaliteit van de aansluitingen van deze kabels aan de verdelerkant. Maar het is allemaal goed gekomen, en de BX loopt rustiger en je hoort hem niet meer af en toe een cilinder “overslaan”.
Nou ja, de uitlaat was ook een heerlijk klusje van niks. Even de 2 klemmen bij de middenpot iets gelost, de demper wat verticaler gehangen en klaar was L-J.
Als laatste ook nog maar even de V-snaar gespannen, want die begon nogal te gieren de laatste tijd. Na het starten kwam het systeem ook veel sneller op druk. Dus ik ben weer helemaal blij.
Verder nog even de sapjes bijgevuld, en getanked. Dus de BX is helemaal klaar voor vanavond. Dan ga ik samen met Ab gezellig aan de midzomernachtrit van de BX Club meedoen. Ik heb der zin an!
Uiteraard heb ik nog wat plaatjes geschoten:
Nieuwe bougiekabels
Oude bougiekabels
Oude Bougies
Sleutelplek
Uitlaat weer @ goede plek
En als laatste, het bewijs van het ultieme comfort van het BX GTi mubilair ==> Klik en Klik
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ook klein onderhoud is onderhoud
goed bezig
en je interieur is weer door iemand goedgekeurd
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
Je gti rijdt echt super ” wil ook weer een bx “
En die stoelen: stevig en comfortabel net zoals de kat al aangeeft hehe..
Oja enne ruim die bak es op wil je
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Goed werk
Maar er zat toch een Chic interieur in?