1 van de 38
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
2d: Xsara HDi Exclusive (deel één)
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 29 juni 2007 05:29 PM

Tijd voor een topic over mijn nieuwe aanwinst - over een weekje daadwerkelijk in bezit..

Omdat ik eerlijkgezegd een beetje uitgekeken was op mijn gele monster en iets nieuwers wilde ben ik gaan kijken naar een mogelijke vervanger.

Een ander merk was op zich niet ondenkbaar maar ik kon me eigenlijk niet herinneren in het recente verleden een auto gezien te hebben waarvan ik meteen wist dat ik ‘m hebben wilde. Ook wil ik gewoon een comfortabele maar toch snelle en sportieve kar. De Xsara heeft me dat altijd geboden - goede wegligging (ondanks wat incidenten in het verleden Surprisedops: ) en toch met een zekere mate van comfort over drempels en kinderkopjes. Natuurlijk realiseer ik me dat een Xsara in vergelijking met een HP-geveerde bollenkar tamelijk hard, duitsch en oncomfortabel is, maar ik ben nog van dien leeftijd dat ik af en toe wel eens een stukje wil gummen en boenderen Cool

Van de phase II Xsara ben ik eigenlijk altijd wel gecharmeerd geweest, en dan het liefst met 110 pk HDi oliestoker. Na een tijdje op LPG gereden te hebben gaat mijn voorkeur toch uit naar een sterke diesel. Toen inruil van mijn huidige auto aan de orde kwam ben ik dan ook gaan proefrijden in deze auto:

(Klik voor vergroting)

Het bleek liefde op het eerste gezicht. Ik heb die week ook nog een HDi VTS coupé gereden als vergelijkingsmateriaal, en dat bevestigde alleen maar hoe graag ik de Exclusive zou willen adopteren.

De kleur is Gris Fulminator, wat ik al lang een mooie kleur vind. Het maakt hem ook erg chique. Waar ik andere phase II Xsara’s nog wel eens een beetje koddig uit hun ogen vind kijken is het bij deze - zeker door de sportief lage bumper met breedstralers - juist een mooi gedistingeerd geheel. De auto staat op standaard vijftien inch lichtmetaal:

En natuurlijk meteen even gekeken of mijn huidige antracietgrijze zestienduims OZ’s een beetje zouden staan:

Ik weet het niet zeker. Om te voelen hoe het rijdt gaan ze er sowieso onder, dus dan weet ik zeker of het wel of niet mooi staat. Stoer vind ik het in ieder geval wel.

Qua uitrusting is hij goed aangekleed: in Exclusive trim (want vijfdeurs berline) onder meer velours bekleed sportinterieur, leder stuurwiel, ABS/ESP, voor-, zij- en gordijnairbags, ECC, cruise control, audio met stuurbediening en boordcomputer, automatische ruitenwissers en verlichting, plip en vier elektrische ramen. Eigenlijk mist alleen leder (hoef ik toch niet) parkeersensoren (soit) en een schuifkanteldak - zou leuk zijn geweest maar wanneer gebruik je dat nou? Wel een keer een automatisch dimmende binnenspiegel scoren.

Technisch is het een 80 kW (110 pk) HDi dus met intercooler. Chiptuning ben ik nog aan het overwegen, zou ongeveer 145 pk en 310 Nm op moeten leveren. Eerst maar eens een paar duizend kilometer rijden en dan verder kijken. Remmen zijn met 283 mm schijven vóór forser uitgevoerd, ik wil er zeker RVS/teflon ommantelde remleidingen op zetten icm DS2500 remblokken. Op dit moment is het gevoel bij remvertraging nog een beetje zozo - alhoewel ik al wel een keer de alarmverlichting heb weten te triggeren bij flink ankeren Cool Voor het optische zou de voorkant een centimeter of drie omlaag mogen.

Qua onderhoud - het is een ex-lease - is er in het verleden niet op bespaard. Ik heb van dealer Driessen Citroën in Eindhoven een uitdraai gekregen van de werkplaatshistorie - Dank! Hieruit blijkt dat alles redelijk netjes op tijd is bijgehouden en dat er nauwelijks opvallende zaken zijn geweest. Bij aflevering van de auto zal APK, 175.000 kilometerbeurt en distributieriem gedaan zijn.

Er zijn wel wat mindere puntjes te noemen. De koppeling is nog niet vervangen geweest en voelt niet optimaal meer aan. Het stuurwiel heeft een lelijke plek in het leder, hoe dat precies zit weet ik niet. Verder zitten er een tweetal gaatjes in de paneeltjes van de middenconsole en heeft de radio tijdens de tweede proefrit mijn cd afgepakt. Hij wil hem niet teruggeven. De kilometerstand in het algemeen (172.000) maak ik me niet zo’n zorgen over, maar van een ex-lease weet je - ondanks de onderhoudshistorie - niet hoe er mee gereden is. Beetje aftasten dus. Bemoedigend is het gemiddeld verbruik van 6,4/100 dat de boordcomputer over de afgelopen 4.000 kilometer aangeeft. De cruisecontrol werkt prima maar had wat overredingskracht nodig. Al met al gezien de prijs best te overzien.

Anyhow, genoeg plannen dus. Ik geloof dat het de komende 3 jaar wel weer snor zit tussen mij en de Citroën Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
fiorano
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006

- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Gepost: 29 juni 2007 08:06 PM
  [ # 1 ]

Ziet er goed uit, ik zou er zeker je 16 duims oz’tje ondergooien. Moet je er wel een setje gele remblokjes eronder doen Razz

De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27943
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 juni 2007 12:56 AM
  [ # 2 ]

Gefeliciteerd Wink
Krijg je vast hoop plezier van Cool

Waarom is de Exclusive beter als de VTS Rolling Eyes
Volgens mij is het luxe niveau namelijk precies hetzelfde.
Alleen de stoelen in de VTS zijn wat smaller, dus sportiever.

Zeker mooie kleur op de Xsara Wink

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 30 juni 2007 01:07 AM
  [ # 3 ]
Arjan Verkade schreef:

Gefeliciteerd Wink
Krijg je vast hoop plezier van Cool

Waarom is de Exclusive beter als de VTS Rolling Eyes
Volgens mij is het luxe niveau namelijk precies hetzelfde.
Alleen de stoelen in de VTS zijn wat smaller, dus sportiever.

Zeker mooie kleur op de Xsara Wink

Nee ik zal niet beweren dat de een beter is dan de andere, maar de exclusive heeft wél mijn voorkeur Wink

Overigens is dit dus een phase III als ik me goed heb laten inlichten.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Josssie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 17-12-2004

Gepost: 30 juni 2007 07:12 PM
  [ # 4 ]

Prima alleen de velgen vind ik echt niet zo mooi staan.

Xsara Coupe 1.6 16v VTR

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 30 juni 2007 07:59 PM
  [ # 5 ]
Arjan Verkade schreef:

Alleen de stoelen in de VTS zijn wat smaller, dus sportiever.

Als het goed is is de stoelvorm gelijk tussen Exclusive en VTS, beide met meer zijdelingse steun in zitting (en leuning) dan het standaard spul, wat al genoeg reden is om een Exclusive hoger aan te slaan dan een SX / Prestige / VTR. Alleen bekleding en eventueel bepaalde verstelmogelijkheden zullen verschillen tussen VTS en Exclusive.

@TS: Hele mooie wagen met een hele fijne motor die het heel gemakkelijk gaat hebben. Die OZ’s: anthraciet gekleurde velgen staan zo op het oog redelijk ‘sportief’ onder een koets die ook anthraciet is, maar de belangrijkste reden om de originele LM-velgen meteen weg te doen is dat ze geen naafgat hebben, en dat is heel vervelend m.b.t. uitbalanceren.

T.a.v. chippen nog even dit: Die versnellingsbak die onder de Xsara HDi110 is gemonteerd is van het BE type (de BE4R), en dat type is nooit aan een motor gekoppeld met meer Nm dan de 250 die de HDi110 kan opbrengen (m.u.v. de 1.6 HDi110 die in overboost 260Nm genereert..). Ik vraag me serieus af hoeveel extra koppel die bak nog kan hebben.

Bij b.v. de Xantia was deze 2.0 HDi110 gecombineerd met de ‘ML’-bak die ook aan de 2.2HDi en de 2.9V6 werd gekoppeld en dan weet je dat er nog ruimte is qua koppelstijging en het verteren daarvan door de bak. Ben benieuwd wat je met het chippen gaat doen en vooral bij wie.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 30 juni 2007 07:59 PM
  [ # 6 ]

Ze ziet er erg goed uit zo op de foto’s Daan. Brute wagen zo meldde ik al op flickr. Ik ben toch wel erg benieuwd ook naar het veercomfort, ze is al verlaagd lees ik, dat zal haar wat steviger doen veren natuurlijk. Het is voor mij alweer een tijd geleden dat ik in een Xsara heb gereden en die veerde destijds iets harder dan mijn ZX. In ieder geval prima wat mij betreft. 110 kW, da;s een sterke. Verbaast me dan dat je die nog wil tunen, ik zou het al meer dan zat vinden. Dat verbruik is bemoedigend, dat zou toch wel betekenen dat de vorige eigenaar redelijk met de Xsara is omgesprongen, al zou ik haast denken dat een Xsara HDi toch wel zuiniger moet kunnen rijden.  Met mijn Xantia zit ik op de 5,8 lliter en dat met “oude” techniek.

Ik blijf je draadje ff lekker volgen.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 30 juni 2007 08:46 PM
  [ # 7 ]
rb schreef:
Arjan Verkade schreef:

Alleen de stoelen in de VTS zijn wat smaller, dus sportiever.

Als het goed is is de stoelvorm gelijk tussen Exclusive en VTS, beide met meer zijdelingse steun in zitting (en leuning) dan het standaard spul, wat al genoeg reden is om een Exclusive hoger aan te slaan dan een SX / Prestige / VTR. Alleen bekleding en eventueel bepaalde verstelmogelijkheden zullen verschillen tussen VTS en Exclusive.

@TS: Hele mooie wagen met een hele fijne motor die het heel gemakkelijk gaat hebben. Die OZ’s: anthraciet gekleurde velgen staan zo op het oog redelijk ‘sportief’ onder een koets die ook anthraciet is, maar de belangrijkste reden om de originele LM-velgen meteen weg te doen is dat ze geen naafgat hebben, en dat is heel vervelend m.b.t. uitbalanceren.

T.a.v. chippen nog even dit: Die versnellingsbak die onder de Xsara HDi110 is gemonteerd is van het BE type (de BE4R), en dat type is nooit aan een motor gekoppeld met meer Nm dan de 250 die de HDi110 kan opbrengen (m.u.v. de 1.6 HDi110 die in overboost 260Nm genereert..). Ik vraag me serieus af hoeveel extra koppel die bak nog kan hebben.

Bij b.v. de Xantia was deze 2.0 HDi110 gecombineerd met de ‘ML’-bak die ook aan de 2.2HDi en de 2.9V6 werd gekoppeld en dan weet je dat er nog ruimte is qua koppelstijging en het verteren daarvan door de bak. Ben benieuwd wat je met het chippen gaat doen en vooral bij wie.

Ikzelf had wel het idee dat de VTS stoelen iets smaller zijn. Ik ben enigszins breedgeschouderd en merk verschil. De stoelen zelf zijn ook anders, de instelling van de rugleuning op een vijfdeurs gaat met een draaiwiel in tegenstelling tot de hendel van de driedeurs. Ook heeft de vijfdeurs geen kantelmechaniek.

Voor wat betreft het maximum koppel dat de BE kan hebben, dat zal ik onze bakkenspecialist kreazyV8wuppo vragen op de bakkenmeeting komende zaterdag. Kan ik gelijk de auto showen aan iedereen Cool Tuning zou eventueel bij Fasttech, Musketier of Ziptuning plaats vinden. Hoe dan ook wil ik de eerste paar duizend kilometer de auto lekker inrijden, leren kennen en door de dealer na laten lopen. Pas als ik zeker ben dat alles goed loopt zal ik een herprogrammering van de chip overwegen.

@Patrick - Bij een volgende meeting dat we elkaar zien mag je zeker een stukje sturen. Wink Ik gok op een verbruik van zes liter op honderd kilometer gemiddeld, zodra ik mijn fiets weer vergoed heb van de verzekering en minder korte stukjes zal rijden.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27943
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 juli 2007 10:42 PM
  [ # 8 ]
rb schreef:
Arjan Verkade schreef:

Alleen de stoelen in de VTS zijn wat smaller, dus sportiever.

Als het goed is is de stoelvorm gelijk tussen Exclusive en VTS, beide met meer zijdelingse steun in zitting (en leuning) dan het standaard spul, wat al genoeg reden is om een Exclusive hoger aan te slaan dan een SX / Prestige / VTR. Alleen bekleding en eventueel bepaalde verstelmogelijkheden zullen verschillen tussen VTS en Exclusive.

Ik dacht dat ze net iets breder waren in de Exclusive, maar daar heb ik nog niet in gezeten Wink

Bij een Ligne Prestige vs VTR waar het uitrustingsniveau gelijk is, zijn de VTR stoelen een stuk smaller Wink

@DigiDaan
idd wordt ook wel type 3 genoemt, komt door de mistlampen onderaan de bumper Wink
eigenlijk kleine modelwijziging, volgens mij in 2003.

of je wielen het er goed onder gaan doen is idd nog maar even de vraag Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 01 juli 2007 10:45 PM
  [ # 9 ]

mooie wagen Wink

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 02 juli 2007 01:58 AM
  [ # 10 ]
rb schreef:

Bij b.v. de Xantia was deze 2.0 HDi110 gecombineerd met de ‘ML’-bak die ook aan de 2.2HDi en de 2.9V6 werd gekoppeld en dan weet je dat er nog ruimte is qua koppelstijging en het verteren daarvan door de bak.

Opvallend genoeg heeft de C5 2.0HDi110 dan weer gewoon de BE4 Wink

Let er ook op dat de bak niet alles zegt, ook de koppeling is op de C5 2.2HDi een stuk groter dan op de 2.0HDi110. Dát is denk ik ook een zwak punt.

Verder, strakke bak & veel plezier!

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 02 juli 2007 02:35 AM
  [ # 11 ]

Mooie auto Daan! De 90pk HDi van m’n pa is al snel, maar dit zal ongetwijfeld nog harder gaan. Overigens loopt die auto vaak onzuiniger dan 6,4/100. Veel plezier ermee!

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 03 juli 2007 01:14 PM
  [ # 12 ]
eviltwin schreef:
rb schreef:

Bij b.v. de Xantia was deze 2.0 HDi110 gecombineerd met de ‘ML’-bak die ook aan de 2.2HDi en de 2.9V6 werd gekoppeld en dan weet je dat er nog ruimte is qua koppelstijging en het verteren daarvan door de bak.

Opvallend genoeg heeft de C5 2.0HDi110 dan weer gewoon de BE4 Wink

Inderdaad, en in geval van de ph1 als automaat de AL4 en niet de ZF 4trapper van de 2.2HDi. Mijn gevoel zegt dan eerder ‘ondergedimensioneerd’ dan ‘flinke reserve’..

eviltwin schreef:

Let er ook op dat de bak niet alles zegt, ook de koppeling is op de C5 2.2HDi een stuk groter dan op de 2.0HDi110. Dát is denk ik ook een zwak punt.

Dat lijkt me wel.. BTW: Verschil als tussen Xsara HDi110 en C5 2.2 of ook tussen Xantia HDi110 en C5 2.2? 

EDIT: dankzij hint van mpostma gevonden op masterbase.nl. De C5 2.2 koppeling is inderdaad groter dan zowel Xant als Xsaar. Voor die laatste 2 maakt het weinig uit.

Anyway, 300Nm is bepaald niet weinig voor een BE4R Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 03 juli 2007 01:45 PM
  [ # 13 ]
rb schreef:

Anyway, 300Nm is bepaald niet weinig voor een BE4R Wink

De goeie ouwe BE1/3 heeft op den duur al moeite met de 170 Nm/126 pk van een BX Sport of de 245 Nm/110 pk van de Turbo D12 zoals is gebleken (ook bij de Sport meerdere geplofte diffjes gezien). De opvolgers van de BE3 hebben wel een versterkt differentieel met daardoor iets andere assen. Maar wat precies de limiet is van dit differentieel: geen idee :S De koppeling die erop geschroefd is, is wel weer wat zwaarder dan een normale TD koppeling (zoals ik heb). Met 230 mm (wat ik kan terugvinden op hbase) moet je volgens mij wel wat reserve hebben. Ik geloof trouwens wel dat het differentieel en de koppeling de zwakke punten worden. De lagers zelf kunnen natuurlijk ook wel eens kapot, maar dat is meer een kwestie van lange adem.

Vergeet in dit hele verhaal niet dat de Xsara nog steeds een redelijk lichte auto is en dat maakt het voor de bak weer een stuk makkelijker. Ga je er nog eens continu zware aanhangers meetrekken dan wordt het alweer een ander verhaal.

Last but not least: van harte gefeliciteerd met deze auto. Als er een Xsara is die ik graag zou willen rijden (als opvolger van de Turbo D12) , dan is het deze wel! Ik ben ook wel benieuwd hoe vlot hij praktisch gezien is t.o.v. de 2.0 VTS. Ik denk dat als je hem nog eens chipt het bijna net zo’n sluipwesp wordt al zal de 2.0 VTS absoluut de langste adem houden. Met die 2.0 VTS ben ik eens met een maat mee op vakantie geweest. Wat een beest was dat Very Happy

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 03 juli 2007 02:17 PM
  [ # 14 ]
mpostma schreef:

Last but not least: van harte gefeliciteerd met deze auto. Als er een Xsara is die ik graag zou willen rijden (als opvolger van de Turbo D12) , dan is het deze wel! Ik ben ook wel benieuwd hoe vlot hij praktisch gezien is t.o.v. de 2.0 VTS. Ik denk dat als je hem nog eens chipt het bijna net zo’n sluipwesp wordt al zal de 2.0 VTS absoluut de langste adem houden. Met die 2.0 VTS ben ik eens met een maat mee op vakantie geweest. Wat een beest was dat Very Happy

Dank voor de positieve reacties allemaal Cool

Marten, ik denk dat deze auto, zoals hij nu is, met name met tussenacceleraties behoorlijk gewaagd zal zijn aan een VTS. Op de lange adem echter denk ik dat hij aardig aan mijn huidige 1.8i16V zal zijn gewaagd. Tegen die tijd dat hij daadwerkelijk getuned zou zijn wordt het inderdaad een wolf in schaapskleren Twisted Evil

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 03 juli 2007 02:48 PM
  [ # 15 ]

Idd het differentieel van de C5 2.2HDi16v is óók veel sterker uitgerust dan de C5 2.0DHDi110.

Maar of je die extra power nodig hebt in een Xsara? mijn ervaring (ik had een Xantia110 voor deze C5) is dat de Xantia met 110pk praktisch even snel is als de C5 met 133pk, door de gunstigere stroomlijn en gewicht.

De Xsara zit qua stroomlijn tussen de Xant en de C5, maar is nog wat lichter. Dus 110pk is echt rap zat. Cool

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
 
1 van de 38
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook