Mijn snelheidsmeter valt uit: wappert even, gaat dan definitief naar 0, de temperatuurmeter staat dan ineens op maximum. Na opnieuw starten van de auto doet hij het weer eventjes. Als ik uitstap dan gaat het lampje ‘deuren open’aan (dat is normaal met contact uit) maar schiet ook de snelheidsmeter heel even naar 100 km/u.
Kan dit alles te wijten zijn aan contact problemen of is de electronica ziek?
Totaal aantal Berichten: 7774
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Re: snelheidsmeter xsara 1.4i break
pieterdewaard schreef:Mijn snelheidsmeter valt uit: wappert even, gaat dan definitief naar 0, de temperatuurmeter staat dan ineens op maximum. Na opnieuw starten van de auto doet hij het weer eventjes. Als ik uitstap dan gaat het lampje ‘deuren open’aan (dat is normaal met contact uit) maar schiet ook de snelheidsmeter heel even naar 100 km/u.
Kan dit alles te wijten zijn aan contact problemen of is de electronica ziek?
Ik zou zeggen een electronicaprobleem, met name in de stroomtoevoer vanaf de accu. Als de accu een capaciteitsprobleem heeft of leeg is kun je dit ook zien.
Dus eerst maar eens na laten kijken of de accu nog goed is
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Accu??? Dat lijkt me sterk, als je rijdt levert de dynamo immers de stroom. De snelheidsmeter valt uit na enige tijd rijden.
Totaal aantal Berichten: 7774
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
In dat geval zou ik de oorzaak eerder in de klokkenwinkel zelf zoeken..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
moderator xsara forum schreef:Er is iemand die had hetzelfde probleem met zijn Xsara, ook een snelheidsmeter die vreemd deed. Er is hier een topic van, de exacte details over wat hij allemaal geprobeerd heeft, dat weet ik niet meer. Ik weet wel dat uiteindelijk de accu de boosdoener was, na een nieuwe accu was het probleem verholpen.
Het heeft even geduurd voordat hij een andere accu heeft geprobeerd, omdat de auto gewoon steeds goed gestart kon worden.
Dan heb je misschien toch gelijk Digidaan. Heb je m’n prive berichtje nog gevonden? Ik vroeg je om een PDFje hoe het dashboard te openen om de aansluitingen te kunnen controleren.
Het vreemde is dat de klacht zich inmiddels niet meer heeft voorgedaan. Een vreemd zelfreparerend vermogen is me bij m’n vorige Citroën (XM) ook al opgevallen….. Kan zijn dat de auto lang voor verkoop heeft stilgestaan, waardoor vocht in contacten de oorzaak is geweest, wat inmiddels door dagelijks gebruik eruit is?
pieterdewaard schreef:Accu??? Dat lijkt me sterk, als je rijdt levert de dynamo immers de stroom. De snelheidsmeter valt uit na enige tijd rijden.
Dat riep je mede-Xsara rijder met een soortgelijk probleem ook, maar na het vervangen van de accu was het probleem verdwenen. Ik zeg niet dat het bij jouw ook zo is, maar houd het in je achterhoofd mocht het probleem weer opduiken en je echt hopeloos alles heb geprobeerd.