Hallo,
Mijn overbuurman (= iemand die hobbymatig aan auto’s en oldtimers sleutelt) kwam me net vertellen dat ik volgens hem een lek in het spruitstuk zou hebben.
Hij kwam tot die conclusie omdat hij bij het starten en uit de garage rijden een hoog piepend geluid hoort. Ik hoor het op zijn aanwijzing idd ook, maar het gaat na 1 a 2 minuten over. Vlgs hem komt dat omdat het spruitstuk dan uitzet en het lek(je) afdicht. Ik heb inmiddels op het forum over het dubbelwandige spruitstuk gelezen, heeft dit mogelijk hiermee te maken en is het “ernstig” en indien nodig wat kost het vervangen hiervan. betreft c5 break 1800 uit 08/2001 60000 km.
Alvast bedankt
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Re: spruitstuk
iceman schreef:Hallo,
Mijn overbuurman (= iemand die hobbymatig aan auto’s en oldtimers sleutelt) kwam me net vertellen dat ik volgens hem een lek in het spruitstuk zou hebben.
Hij kwam tot die conclusie omdat hij bij het starten en uit de garage rijden een hoog piepend geluid hoort. Ik hoor het op zijn aanwijzing idd ook, maar het gaat na 1 a 2 minuten over. Vlgs hem komt dat omdat het spruitstuk dan uitzet en het lek(je) afdicht. Ik heb inmiddels op het forum over het dubbelwandige spruitstuk gelezen, heeft dit mogelijk hiermee te maken en is het “ernstig” en indien nodig wat kost het vervangen hiervan. betreft c5 break 1800 uit 08/2001 60000 km.
Alvast bedankt
Hallo,
Het spruitstuk zelf gaat meestal niet kapot, wat vaak voorkomt zijn de schotjes in het spruitstuk, die tegen elkaar dreunen. Deze kan je simpel lassen door de voorpijp los te maken, dan kijk je er rechtstreeks in.
Wat hij ook kan horen is de luchtpomp van de egr.
Ik denk dat na het lassen van die schotjes in het spruitstuk het geluid zeker minder, misschien wel over is.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge