3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Aankoop Xantia op Gas
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 01 juli 2007 05:57 AM
  [ # 31 ]

Ik was dit draadje vergeten, helemaal vergeten dat ik ooit interesse heb gehad voor een gasbak Laughing

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 01 juli 2007 07:12 AM
  [ # 32 ]
Klussie schreef:
bartjes schreef:

Mijn auto is daarbij niet ontploft of zo.Graag uitleg waarom LPG auto’s soms geweerd worden ?

Dat is precies de reden waarom ze geweerd worden in sommige parkeergarage’s.
Bij een eventuele brand wil je het als brandweerman niet meemaken dat er zo’n tank ontploft.
Gooi als je veel lef hebt maar eens een klein campinggasflesje in een vuurkorf, dan weet je waarom Wink (schiet zo 20 meter weg)

De brandweer wil dus weten welke brandbare stoffen zich in een gebouw bevinden en hoe ze die bij brand kunnen bestrijden. Als daar LPG bijzit maakt het het maken van een aanvalsplan ter bestrijding van de brand stukken ingewikkelder.


een gastank kan niet ontploffen.
een gastank kan niet scheuren ( in principe).
de brandweer heeft liever een autobrand met LPG dan diesel.

dus waarom een gastank weren uit een garage?

omdat als hij lekt ,er een gasdampbel kan ontstaan, en die kan wel boem zeggen.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 01 juli 2007 04:30 PM
  [ # 33 ]
kreazyV8wuppo schreef:

een BX kop op een 1,8 Xant met 8 kleppen zal wel mogenlijk zijn, als je een giga slof vermogen wilt verliezen.

ik heb 4 koppen erbij gehad alle van BX, 1x een 1,6 en de rest 1900 CC koppen.
maar de verbrandingsruimte van de Xantia kop was 6 mm diep, die van de BXen alle meer dan 11 mm.

lijkt me dus een behoorlijk verlies van compressie.
en om zoveel van een kop af te frezen , tja kwee nie of dat wel zal lukken, en of ik dan met de lichthoogte van de kleppen weg kom.

de reden dus miz dat een BX kop wel tegen LPG kan is denk ik de andere verbrandingsruimte annex compressie verhouding.

mvgr wupke:die gewoon de Xant kop heeft laten reviseren,, koste wat meer, maar scheelde gezeur achteraf. Wink

Dan heb je waarschijnlijk verkeerde BX-cilinderkoppen gepakt. Het verlies van vermogen is marginaal.
De BX-cilinderkop van een DDZ-motorblok past 100% gegagrandeerd op een Xantia 1.8i en hierbij verlies je in de praktijk absoluut geen vermogen.
Het voordeel is dat je verlost bent van kleppenstellen. Bij een BX-cilinderkop is het zinvol om eens in de 60.000 km de klepspeling te meten (en niet te stellen) zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Stellen is eens per 100.000 km waarschijnlijk nodig, terwijl de Xantia-cilinderkop garant staat om iedere 20.000 km maximaal gesteld te moeten worden. Enne…. ik spreek uit ervaring.
In Nederland zijn er al behoorlijk veel Xantia’s voorzien van een BX-cilinderkop zonder problemen en ik heb nog nooit gehoord van vermogensverlies.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 01 juli 2007 04:52 PM
  [ # 34 ]

nou dan heb ik weer pech.
ik zou dit weekend even kleppen stellen van een forumlid een 1.8 ,,8 klepper op LPi.
wat denk je, alle 4 de uitlaatkleppen 0,02 mm speling…dus heb me ff de moeite bespaard om de kleppen te gaan stellen,,
gezien de kmst zal hij wel uitgestelt zijn (vrees ik)...
dus eerst even overleggen met de eigenaar.
maar ik denk dat de kop ff gereviseerd moet worden…

heb ik weer,, eerst een GS met kleine olielekkage,, werd totaal revisie van de bak.
vervolgens een koppaking wissel bij een BX,,eindigd in een totaal revisie van het blokje…
en dan nu ff klepjes stellen en hopla koprevisie ..
kword er nie vrolijk van,,,

mvgr wupke Crying or Very sad

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 01 juli 2007 09:13 PM
  [ # 35 ]
kreazyV8wuppo schreef:

nou dan heb ik weer pech.
ik zou dit weekend even kleppen stellen van een forumlid een 1.8 ,,8 klepper op LPi.
wat denk je, alle 4 de uitlaatkleppen 0,02 mm speling…dus heb me ff de moeite bespaard om de kleppen te gaan stellen,,
gezien de kmst zal hij wel uitgestelt zijn (vrees ik)...
dus eerst even overleggen met de eigenaar.
maar ik denk dat de kop ff gereviseerd moet worden…

Een koprevisie bij een Xantia 1.8i 8V is zonde als de motor op LPG loopt.
Heb ik destijds ook laten doen waarna de kleppen na 150.000 km wederom uitgesteld waren, dus toen maar een BX-cilinderkop erop en nooit geen problemen meer met kleppen stellen.
Als je toch de cilinderkop moet verwijderen, doe er dan iets goeds mee zodat de klant ook niet iedere 20.000 km weer moet terugkomen om de kleppen te laten stellen!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 01 juli 2007 09:18 PM
  [ # 36 ]
Eric Vertogen schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

nou dan heb ik weer pech.
ik zou dit weekend even kleppen stellen van een forumlid een 1.8 ,,8 klepper op LPi.
wat denk je, alle 4 de uitlaatkleppen 0,02 mm speling…dus heb me ff de moeite bespaard om de kleppen te gaan stellen,,
gezien de kmst zal hij wel uitgestelt zijn (vrees ik)...
dus eerst even overleggen met de eigenaar.
maar ik denk dat de kop ff gereviseerd moet worden…

Een koprevisie bij een Xantia 1.8i 8V is zonde als de motor op LPG loopt.
Heb ik destijds ook laten doen waarna de kleppen na 150.000 km wederom uitgesteld waren, dus toen maar een BX-cilinderkop erop en nooit geen problemen meer met kleppen stellen.
Als je toch de cilinderkop moet verwijderen, doe er dan iets goeds mee zodat de klant ook niet iedere 20.000 km weer moet terugkomen om de kleppen te laten stellen!

als ie eraf gaat is het compleet revisie,, 8 nieuwe kleppen en 8 nieuwe zittingen.
op LPG ombouw dus.
en dan wel de echte ombouw,, maar goed de wup is nie anders, in 1 X en geen half werk,, dat mogen anderen doen,, kan ik domweg niet….

mvgr wupke:die vreest dat er een ZX naar de sloop gaat….. Crying or Very sad

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook