Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Het is wel te merken dat ik in de Randstad niet veel boven de 100 km/u kom, tussen Bergen op Zoom en Middelburg heerlijk lange rechte stukken snelweg…
...waar zich verschillende geluiden/trillingen manifesteren boven de 100 km/u
1 rond de 110 zit er een trilling in het stuur (boven 120 weer weg)
2 tussen de 120 en 150 een soort van lichte brom ook licht voelbaar in het stuur (onder 120 is het er niet en boven 150 moeilijk te onderscheiden)
3 tussen de 150 en 160 een metalig geratel (erboven en eronder is t weg)
Zou alles te maken hebben met die banden die in onbalans zijn? (in mei al twee keer gebalanceerd)
1 banden balanceren
2 wiellagers? (kmstand ±230.000)
3 uitlaat of hitteschild? (geluid komt ook beetje vanachteren)
Ik zal volgend weekend de wielen van voor naar achter en vv wisselen.
Hoe herken je versleten wiellagers? Opkrikken en aan de wielen trekken?
Het kan ook een gare fusee danwel stabilisatorstang zijn. Of een rotte draagarm.
Ik weet het ook niet.
Heb je rondom laten balanceren en is er gekeken naar hoogteslag van de banden (onrondheid)?
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Piet Visser schreef:Heb je rondom laten balanceren en is er gekeken naar hoogteslag van de banden (onrondheid)?
ik was er niet bij… (tijdens beurt)
banden zitten er alweer een tijdje op, 2 jaar denk ik, heb vast wel eens een noodstop gemaakt in die tijd, ook veel fileparkeren met trotoirbanden…
stabilisatorstang is dat pokkepokstangetje of die andere?
Als de wielen er toch af gaan, geef dan voor het losdraaien eens een slinger aan het wiel en voel of het loopvlak verticaal onder je hand beweegt
Een beetje het idee van een ronddraaiend ei.