gashuis vraagje 1.8i 8v ( furio)
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 02 juli 2007 12:15 AM

De zx valt dood als hij warm is en stationair moet draaien.
Ben dus ff aan het schoonmaken gegaan.
Uiteraard luchtfilter en dat kleine filtertje aan de stappenmotor.
Stappenmotor zelf zo goed als dat ging gereingd en “gesmeerd”.

Uit het gas huis (b)leek een klein beetje vloeistof te lekken, daar waar de lucht naar binnen gaat onder de gasklep door.

Ding in zijn geheel demonteerd en zo goed mogelijk schon gemaakt.

De vraag;
In vuile conditie zag je geen kieren tussen de gasklep zelf en het huis. Nu heb ik alles keurig schoongemaakt en zie je wel een klein kiertje.

Hoort dat of is moet de gasklep in ruste de gehele opening hermetisch afsluiten ?
NB, de gasklep zelf, dat “koperen” ding heb ik er niet uitgeschroeft. Was niet nodig en leek me niet verstandig.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 02 juli 2007 02:07 AM
  [ # 1 ]
ZX-Cruiser schreef:

Als je de luchtslang uit die stationair regelklep naar gasklephuis los haalt, loopt ie dan wel stationair? (kan wel 2000RPM zijn, maar dat maakt even niet uit).

‘m welke bedoel ?
er komen uit het gashuis 2 slangen een dunne en een dikke, aan de voorkant. De dikke gaat richting kleppenhuis ofzo. De dunne loopt naar eoa electra dingetje achter de bijrijderskoplamp.
Of bedoel je die dikke die erboven in zit en en naar de stappen motor vertrekt ?

Wat ik nu merk nu de boel er weer helemaal schoongemaakt opzit is het volgende.

Trek ik de stekker uit de stappenmotor lijkt dat weinig verschil te maken.
Stationair loopt de motor. Ik heb ‘m net laten draaien tot Fan aanslag en verder. Je krijgt wel het idee dat hij de rpm naar 900 wil laten zakken, en zich zelf dan toch weer op 950-1000 zet.
Geef je vanuit stationair een dot gas tot 3500-4000 rpm en laat het gas gelijk weer los, dan gaat tie wel zoeken.
Hij stopt ‘m af op 1000-1100 en laat ‘m dan langzaam zakken. Heel af en toe versliktte die zich en was het over en uit.

Ik heb ook ff het filter van de stappen motor gehad en dan zoog dat ding flink aan.

ergens heb ik het idee dat die stappen motor aan het doodgaan is.

Hoe kan ik dat definitief bepalen
waar haal ik een goede andere vandaan?

Profiel  
 
ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2153
Geregistreerd: 27-01-2005

Gepost: 02 juli 2007 03:36 AM
  [ # 2 ]

40 euro bij de sloop!

Jos van der Voort

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 08 juli 2007 05:59 PM
  [ # 3 ]

tsja, Mr cruiser kwam ff langs en 5 tellen later deed de boel het weer feiloos… Confused

nieuwe vacuumslang.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook