Ik heb een C-4 Berline met HDI blok.
Na 75000 km is er een verstuiver stuk.
De fabriek schijnt dit niet onder de garantie te laten vallen omdat deze 5 maanden verlopen is.
Een verstuiver zou toch langer moeten meegaan dan 75000 km?
Grtjes Stan.
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Normaal gesproken zou een verstuiver een auto-leven lang mee moeten kunnen gaan. Maarja, wat is normaal gesproken.
Een auto met al zijn duizenden onderdelen blijft nu eenmaal een mechanisch iets, dus er kan altijd wel eens iets stuk gaan.
Dit noemen ze gewoon pech. Maar dat betekent naar mijn mening niet dat elk onderdeel dat eigenlijk nog niet stuk had mogen gaan maar onder garantie/coulance vervangen/gerepareerd moet worden.
Soms gaat er wel eens iets stuk en als dat nu meteen gebeurt als de auto nog nieuw is, dan kan ik me inderdaad goed indenken dat dit onder garantie/coulance valt, maar na een aantal maanden of jaren vind ik niet dat je daar als vanzelfsprekend op mag rekenen. Je beste kans is dan een dealer die voor je in de bres springt bij Citroën NL/B en probeert iets los te peuteren.
Succes!
tilanus schreef:Normaal gesproken zou een verstuiver een auto-leven lang mee moeten kunnen gaan.
Een verstuiver van een conventionele dieselauto is met 1.5/2 ton wel versleten hoor. Bij het middelde kilometrage van dieselauto’s in NL komen ze wel aan de beurt na een jaar of 4/5. Nu verloopt het slijtagenproces wel geleidelijk, dus kun je er soms met3 ton ook nog wel mee rijden, maar dan mag je echt niet meer hetzelfde verwachten als van nieuwe.
Stuk na 75.000 km vind ik toch wel heel snel. Ik vind coulance eigenlijk wel op zijn plaats als er geen sprake is gebleken van mishandelingen of verwaarloosd onderhoud.
Laten we niet vergeten dat een verstuiver van een HDI niet alleen een mechanisch stukje techniek is, maar dat er ook iets van elektra inzit. Denk niet dat de mechanica het zo snel begeeft, de elektronica is minder betrouwbaar . Ik lees/hoor helaas wel vaker verhalen over kapotte verstuivers bij commonrail motoren, over de oude mechanische verstuivers hoor je zelden problemen.
de verstuiver zelf is dan niet kaduuk maar de spoel.
dat is dus een soort van electromagneet.
dat is hetzelvde als een defect relais.
en dat is imo niet vreemd na 75000 km, dat kan nm altijd wel een X gebeuren.
het is dus gewoon simpel pech,jammer maar helaas.
als het mechanische gedeelte kaduuk is, dan ben ik bank dat er binnenkort meer dingen kapot gaan.
een commonrail is nu eenmaal erg gevoelig voor vuil/slijtagegruis.
als er 1 ding kapot gaat, volgt de rest vanzelf.
aangezien het dus maar 1 verstuiver is, mag je ervanuit gaan dat het idd alleen de electromagneet is die kapot is gegaan.
mvgr wupke:die denk,, afkloppen, 1 verstuiver is beter dan 2 pompen + 4 verstuivers…
Het is niet een elektronisch probleem maar een scheur in de verstuiver waardoor er een lekkage optreed.
I.m.o toch wel erg snel na 75000 km.
Kan me niet anders voorstellen dan dat het een fabrikage fout is.
En dat zou dus aanleiding moeten zijn voor een coulance regeling.
Ik ken nog iemand met dit probleem is heeft net iets meer als 30.000 km
ex C4 VTR 1.4 rijder.
nordic schreef:Ik ken nog iemand met dit probleem is heeft net iets meer als 30.000 km
Ik ken er genoeg… wij hebben die motoren ook in de volvo’s….
Emiel
ts kom je uit belgie of nederland
als je uit nederland komt kan je altijd de verkoper aansprakelijk stellen voor het gebrek en kan je proberen bij een regeling van 50% te maken
BX19trs schreef:nordic schreef:Ik ken nog iemand met dit probleem is heeft net iets meer als 30.000 km
Ik ken er genoeg… wij hebben die motoren ook in de volvo’s….
Emiel
euh, en dan?
garantie?
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:BX19trs schreef:nordic schreef:Ik ken nog iemand met dit probleem is heeft net iets meer als 30.000 km
Ik ken er genoeg… wij hebben die motoren ook in de volvo’s….
Emiel
euh, en dan?
garantie?
mvgr wupke
100.000 km of 2 jaar geloof ik…
Emiel
BX19trs schreef:kreazyV8wuppo schreef:BX19trs schreef:nordic schreef:Ik ken nog iemand met dit probleem is heeft net iets meer als 30.000 km
Ik ken er genoeg… wij hebben die motoren ook in de volvo’s….
Emiel
euh, en dan?
garantie?
mvgr wupke100.000 km of 2 jaar geloof ik…
Emiel
hierna heb je als het goedis ook nog recht op coulance lijktmij
Die persoon zijn garantie is verlopen maar heeft nu verlengde garantie genomen en betaald 50€ per maand.
Zijn wagen staat dan ook elke maand in de garage omdat er wel iets stuk is.
ex C4 VTR 1.4 rijder.
andersom hoor ik nu uit de peu kanalen dat die dingen vaker dan norm, kaduuk gaan….....euhhh
kromme is, je kan niks bewijzen..maar het is iig een zwak punt in die motoren.
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:andersom hoor ik nu uit de peu kanalen dat die dingen vaker dan norm, kaduuk gaan….....euhhh
kromme is, je kan niks bewijzen..maar het is iig een zwak punt in die motoren.
mvgr wupke
waarom kan je nix bewijzen stel dat er hier nog 10 mensen dit probleem hebben dan heb je toch grote kans lijkt mij
citroenc2 schreef:kreazyV8wuppo schreef:andersom hoor ik nu uit de peu kanalen dat die dingen vaker dan norm, kaduuk gaan….....euhhh
kromme is, je kan niks bewijzen..maar het is iig een zwak punt in die motoren.
mvgr wupkewaarom kan je nix bewijzen stel dat er hier nog 10 mensen dit probleem hebben dan heb je toch grote kans lijkt mij
omdat ik mijn bron niet kenbaar mag maken,, simpel toch…
is iig wel duidelijk,, die injectors gaan geregeld om zeep, en vaker dan liever binnen de garantie termijn….snappie?!
mvgr wupke:die denkt,, een sterke casu voor coulance is aangezegd.