2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

Matthijs zijn XM
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2028

Gepost: 18 juni 2007 02:12 PM
  [ # 16 ]

De gaan de auto zaterdag ophalen maar kan nu al niet meer wachten, beetje het pakjes avond idee Wink Ben er zo blij mee, ik hoop dat ik er echt een goede koop aan heb en niet achteraf nog wat gebreken boven komen enzo. Spannend Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 25 juni 2007 01:29 AM
  [ # 17 ]

Nou hij is binnen hoor Cool Wat een machtig apparaat Cool
Nu moet ik nog paar kleine dingetjes nakijken:

-Bij hard remmen duikt de neus wel ver naar beneden, maar de kont corigeert wel. Verder weet ik niet wanneer de bollen zijn gedaan oid en weet ik ook niet wanneer ie nou perfect zweeft? Ook bij optrekken zakt zn kont redelijk naar beneden.

Klokje geeft wazige cijfers weer en daarme aan vervanging toe denk ik, en de temp blijft op—C staan.
Is het mogelijk zon diagnose schempje oid in te bouwen? Dat links hoort te zitten?

NIeuwe tankklep"houder”, dashboard klepje blijft open staan.

Ouwe mopperkont

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 25 juni 2007 01:49 AM
  [ # 18 ]
Matthijs309 schreef:

Bij hard remmen duikt de neus wel ver naar beneden, maar de kont corigeert wel. Verder weet ik niet wanneer de bollen zijn gedaan oid en weet ik ook niet wanneer ie nou perfect zweeft? Ook bij optrekken zakt zn kont redelijk naar beneden.

Als ik het zo lees zit het met het zwefen wel goed, je kan altijd een rondje bollen doen, kan idd geen kwaat. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten

Gepost: 25 juni 2007 10:54 PM
  [ # 19 ]

En zon boordcomputer? Is dat in te bouwen ? Die verbruikscijfertjes vnd ik altijd zo leuk Wink

Ouwe mopperkont

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Xsara Scootertje.
Gepost: 25 juni 2007 11:03 PM
  [ # 20 ]
Matthijs309 schreef:

En zon boordcomputer? Is dat in te bouwen ? Die verbruikscijfertjes vnd ik altijd zo leuk Wink

Ik denk het niet, maar misschien wel. Wink

Profiel  

TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 478

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 25 juni 2007 11:11 PM
  [ # 21 ]
Matthijs309 schreef:

De hendel heb je zo om, maar de draden die erop moeten gaan overal je kabelboom in. Ik vond het vooral leuk voor een ander om dat te doen, hoe leuk ik een b.c. ook vind.

Kortom, ik heb het idee dat het niet te doen is.

Nu C5 tijger…

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten

Gepost: 25 juni 2007 11:20 PM
  [ # 22 ]

tijd om eens wat draadschemas te regelen Wink

Ik heb zojuist mn benzine klepje gerepareerd, dus de 1e klus zit er alweer op !

Ouwe mopperkont

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten

Gepost: 25 juni 2007 11:25 PM
  [ # 23 ]

Even een foto die de motorruimte nog geen recht doet maar wel een goede indruk geeft… Het is daar echt spik en span en alles is schoon, en ik heb het idee dat er recent groot onderhoud is gepleegd.

Ouwe mopperkont

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten

- Xsara Scootertje.
Gepost: 26 juni 2007 12:04 AM
  [ # 24 ]

Dat ziet er idd spik en span uit. Shocked Toch denk ik dat we hier een schoon gespoten motorruimte zien, neemt niet weg dat het er goed uit ziet. Wink

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten

Gepost: 26 juni 2007 02:02 AM
  [ # 25 ]

Ja het zou kunnen hoor, maar alle slangen zijn nog keurig in gelid, overal zitten markeringen op van checkups, bovenste helft van de kop lijkt een keer los te zijn geweest, etc.. Noujah, ikvind het prima anders had ik het moeten doen. En na 400km rijden is er nog geen drupje te vinden. Radiator is ook net nieuw, dat spuit je niet ff schoon Razz Ik denk dat ie wel groot onderhoud heeft gehad recent, de rest van de auto is namelijk ook super strak, niets is uitgewoond. Ik denk daardoor dat hij best wat liefde heeft gehad in zijn leven. Tot 150k is er wel geschiedenis een heeft ie heel stipt zijn beurtjes gehad. OOk dingen als teksten op sensoren en de kabelboom zelf zijn schoon en dat blaas je er niet ff af. We zullen het wel merken, hiern og even een foto met een normale camera:

Ouwe mopperkont

Profiel  

ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 606

Gepost: 26 juni 2007 02:14 AM
  [ # 26 ]

mooie wagen hoor, ik ben zelf als een blok gevallen voor type 1 maar vind alle xm’s nog steeds een opvallende verschijning in saai autoland

kvind jouw motorruimte toch wel ongeveer net zo vol als mijn v6 Shocked

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  

flipje van thiel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 119

Gepost: 02 juli 2007 04:17 AM
  [ # 27 ]
XMTurboCT schreef:

Nou zo’n XM zit geweldig ingewikkeld in elkaar. Vandaag is de automaat onder de sloper vandaan gehaald. Ik heb vooral gekeken. Wat zit het vol bij een V6 zeg… Nou zal bij een 2,1 td vast wel meevallen…

heb sinds een week of wat ook een v6[typ 2 vsx 12 klepjes]

maar sorry vol is toch iets anders dan ingewikkeld. er zit vanalles onder de motorkap maar als ik het vergelijk met mijn vorige xm [2.0 i] is het niet ingewikkelder. wel meer spul. gewoon pluizen en leren luek toch?
v6 is vlg mij best te doen

grt bas

du pain… du vin… du Citroën

Profiel  

flipje van thiel
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 02 juli 2007 04:23 AM
  [ # 28 ]
Matthijs309 schreef:

boordcom. zou best kunnen maar je kan natuurlijk ook eens kijken naar een obd analyzer oplossing. zijn er best veel te vinden , ook gratis [software] en dan zie je meer dan alleen je verbruik.

met een beetje googlen kom je er wel. en dan wel een apple gebruiken natuurlijk. past net iets beter bij citroen…

Profiel  

flipje van thiel
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 02 juli 2007 04:27 AM
  [ # 29 ]
Matthijs309 schreef:

Nou hij is binnen hoor Cool Wat een machtig apparaat Cool
Nu moet ik nog paar kleine dingetjes nakijken:

-Bij hard remmen duikt de neus wel ver naar beneden, maar de kont corigeert wel. Verder weet ik niet wanneer de bollen zijn gedaan oid en weet ik ook niet wanneer ie nou perfect zweeft? Ook bij optrekken zakt zn kont redelijk naar beneden.

Klokje geeft wazige cijfers weer en daarme aan vervanging toe denk ik, en de temp blijft op—C staan.
Is het mogelijk zon diagnose schempje oid in te bouwen? Dat links hoort te zitten?

NIeuwe tankklep"houder”, dashboard klepje blijft open staan.

eh? deze dame heeft een bips! háár bips dus idiot laugh

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 02 juli 2007 12:06 PM
  [ # 30 ]
Matthijs309 schreef:

Niks aan de hand

Matthijs309 schreef:

Met een paperclip in 1 van de gaatjes drukken, daarmee kan je de tijd instellen en gaat de thermometer ook weer werken. Waarschijnlijk is de accu eraf geweest.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook