xm 2.1d heeft startproblemen na 5 dagen stilstand
dabeatisflo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 414
Geregistreerd: 24-02-2006

Gepost: 02 juli 2007 07:36 AM

hallo,

hier ben ik weer na lang weggeweest, wegens examens en stage enz.

als ik mijn xm 5 dagen laat stilstaan dan wilt hij niet starten. hij komt wel op gang even maar valt dan stil alsof er geen brandstof meer is, ook al geef ik gas bij.  ik moet dan meerdere malen voorgloeien en proberen. na een tijdje lukt het wel. als ik elke dag rijdt dan is er geen probleem. zouden mijn gloeibougies stuk zijn? ik vind persoonlijk wel dat hij niet zo lang voorgeloeit… dus 3 seconden ongeveer.

greetz

BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht

Profiel  
 
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 02 juli 2007 11:38 AM
  [ # 1 ]

Ik denk eerder dat er een klein lek in het brandstofsysteem zit waardoor er langzaam lucht in het systeem kruipt…

Probeer eens voor het starten een tijdje te pompen met het opvoerpompje die op het filterhuis zit?

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
Ronker
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 16-07-2006

Gepost: 02 juli 2007 03:37 PM
  [ # 2 ]

Klinkt inderdaad alsof er langzaam lucht in je systeem komt. Gezien het feit dat ze eerst wel aanslaat maar daarna weer stopt zou ik het probleem zoeken in de dieselvoorverwarming. Dit is een bekend probleem bij dit blok, ik spreek uit ervaring helaas.  Mad
Je aanvoerleiding loopt even een stukje door(of beter langs) het blok heen waardoor de diesel op temperatuur gebracht wordt. Dit gebeurt aan de rechterzijde van het blok, de aanvoer loopt boven over je spruitstuk heen, komt naar voren en schiet dan het blok in en daaronder er weer uit. Dit kun je zonder problemen “kortsluiten”, zo koud wordt het hier niet(meer, helaas Sad ) Beide aansluitingen losmaken en dan stukje pijp ertussen, slangklemmen vast, en, als het goed is, starten en blijven lopen.  Cool

Zweven of sideways…..... that’s the question

Profiel  
 
dabeatisflo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 414
Geregistreerd: 24-02-2006

Gepost: 02 juli 2007 06:25 PM
  [ # 3 ]

en waarom zou ik dat kortsluiten?

ik volg niet goed

BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 02 juli 2007 06:38 PM
  [ # 4 ]

omdat dat stukje blijkbaar vaak lek is / valse lucht aanzuigt. En als je dat kortsluit cq. overslaat heb je weer een dieselaanvoer zonder valse lucht. Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
dabeatisflo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 414
Geregistreerd: 24-02-2006

Gepost: 02 juli 2007 08:21 PM
  [ # 5 ]

maar dan zou ik ook een diesellek moeten hebben want daar stata toch druk op? ik heb nergens een lek…

BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 02 juli 2007 09:00 PM
  [ # 6 ]
dabeatisflo schreef:

maar dan zou ik ook een diesellek moeten hebben want daar stata toch druk op? ik heb nergens een lek…

Neen heet niet voor niet aanZUIGslang de druk wordt pas opgebouwd IN je dieselpomp .

Overbrug dat ding nu maar , heb daar ook een tijd naar gezocht ,; starte normaal , reed je weg en na twee kilometer viel hij dood .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
dabeatisflo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 414
Geregistreerd: 24-02-2006

Gepost: 02 juli 2007 10:09 PM
  [ # 7 ]

euhm, maar eens ik rijdt heb ik gene porbleem hoor. tis maar enkel als ik lang stilsta, en dan krijg ik bij het starten een dikke rookwolk. ik hoor dan het water stromen door de buizen van de binnenverwarming. dat zal wel normaal zijn. ik heb even gekeken. als ik me ni vergis is de aanzuigslang volledig in rubberen komt die toe op de filter waar het pompje opzit.  en er wordt een link gelegd van de ene injector naar de andere en dat gaat terug naar de tank, overtollige diesel dus. maar ik heb nergens ene lek gezien of nergens schade aan de buis. ik zal gewoon een andere buis kopen, want warmere diesel rijdt toch aangenamer. zou het luchtlek misschien vanuit de filter kunnen komen?

BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 02 juli 2007 11:00 PM
  [ # 8 ]

Wat jij beschrijft van de ene injector naar de andere is de terugloop leiding naar de tank .

Dit is NIET de aanvoerslang . Exclamation

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
dabeatisflo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 414
Geregistreerd: 24-02-2006

Gepost: 03 juli 2007 06:02 AM
  [ # 9 ]
wbogaerts schreef:

Wat jij beschrijft van de ene injector naar de andere is de terugloop leiding naar de tank .

Dit is NIET de aanvoerslang . Exclamation

Walter


wel, lees! dat zei ik net…

“en er wordt een link gelegd van de ene injector naar de andere en dat gaat terug naar de tank, overtollige diesel dus”

gewoon kwestie van een zin aandachtig te lezen Wink

BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook