2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
carburateur lekkage
roel en pe
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005

- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Gepost: 18 juni 2007 08:03 PM
  [ # 16 ]

carb

Ha, je hebt hem nu op de goede manier afgesteld.
Mocht je pakking nat worden of de bovenzijde van de carburateur dan moet je hem noch ietsje bijstellen bijv 18.5 (zo staat de mijne)
Kijk altijd goed uit dat je alleen het lipse verbuigt, als je aan de vlotter
zelf gaat buigen loop je de kans dat deze blijft hangen in de vlotterkamer en dan wordt het zeker een natte boel.
P.s het gaatje dat hier bedoeld wordt zit onder in het gietijzeren spruitstuk. Is héél klein, maar zorgt er wel voor dat de benzine die door teveel gasgeven bij het starten (door acceleratiepomp ingespoten) of als je vlotter open blijft staan niet je blok inloopt.
Eigenlijk hoor je bij een goede afstelling van de ontsteking en carburatie van de auto maar 1x gas bij te geven met choke open bij het starten.
Heb zelf de 123 ontsteking gemonteerd en heb verder nooit problemen.
genoeg vermogen en lekker zuinig, 1 op 20 is haalbaar! (ami)

C’est le Nooord!!!

Profiel  
 
Feiko van Zon
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 03-01-2007

- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Gepost: 19 juni 2007 12:24 AM
  [ # 17 ]

Hoi Martijn,

Hoe is de stand van zaken nu? Probleem opgelost, na alles te hebben afgesteld?

Ik ben zeer benieuwd anders moeten we vervolg stappen bedenken!

Groet,

Feiko

Citroën rijden is roest bestrijden

Profiel  
 
hoiwessy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 22-02-2005

Gepost: 19 juni 2007 01:00 AM
  [ # 18 ]

Nou zeg…hihi,

ik heb de indruk dat het probleem nu opgelost lijkt. Hij blijft droog. Hoewel ik wel moet zeggen dat als de motor niet loopt en ik de gashandel beweeg en dus de sproeier in werking zet, de benzine vrijwel direct onderuit het spruitstuk komt.

Maar dit hoort dus echt zo hè ? is het dan niet zo dat je beter zonder gasgeven maar met choke koud kunt starten ? Gaat er dan niet minder benzine verloren omdat de hoeveelheid lucht de benzine beter meeneemt richting kop ? Met gas geven spuit je eigenlijk alleen maar benzine.

Trouwens, waarom zit er geen retour aan dit gaatje naar de benzinetank ? En trekt dit gaatje geen valse lucht ?

Het is wel leuk dat ik eindelijk het hele systeem nu eens begin te snappen zeg.

Jullie worden bedankt,
Martijn

niets moet, alles moet kunnen

Profiel  
 
roel en pe
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005

- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Gepost: 19 juni 2007 08:03 PM
  [ # 19 ]

carb

ik doe het meestal zo,
choke helemaal uittrekken, starten en zodra de motor pakt wat gas bij geven.
Hierna zet ik de choke meteen op de helft en na plusminus een krappe kilometer haal ik ‘m van choke af.
Bij warm weer heb je de choke eigenlijk bijna niet nodig.
Het gaatje in het spruitstuk is zo klein dat valse lucht te verwaarlozen is.
Wat betreft de afvoer van de benzine, je zou als je het spruitstuk los hebt het gaatje op kunnen boren, draad tappen en een nippel (of bout, gaatje boren) plaatsen met de zelfde diameter als het bestaande gaatje en vervolgens een stuk benzine slang gebruiken tot onder de auto.
Dan loopt de benzine tenminste niet over jouw blok.
Maar normaal gesproken is de hoeveelheid benzine die dat gaatje loost te verwaarlozen.

C’est le Nooord!!!

Profiel  
 
hoiwessy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 22-02-2005

Gepost: 27 juni 2007 03:15 PM
  [ # 20 ]

Ik wordt een beetje gestoord van die carbu.

Nadat het een paar dagen goed is gegaan komt er weer heel veel benzine onderuit het spruitstuk en langs de pakking. Ja… als de motor dus niet draait !!! Ik heb het idee dat ie helemaal vol staat met benzine.

De vlotter staat netjes op 18mm.

Hoe kan dit nu…?

De motor loopt, ik zet ‘m uit, de boel blijft even droog en daarna begint de ellende.

Martijn

niets moet, alles moet kunnen

Profiel  
 
roel en pe
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005

- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Gepost: 27 juni 2007 09:58 PM
  [ # 21 ]

carb

Is vreemd,  Shocked zit er niet stiekem een buurjongetje gas te geven als je effe weg bent?

C’est le Nooord!!!

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 28 juni 2007 05:25 PM
  [ # 22 ]
hoiwessy schreef:

ik heb de indruk dat het probleem nu opgelost lijkt. Hij blijft droog. Hoewel ik wel moet zeggen dat als de motor niet loopt en ik de gashandel beweeg en dus de sproeier in werking zet, de benzine vrijwel direct onderuit het spruitstuk komt.

Dat kan, maar waarom doe je dat dan?

hoiwessy schreef:

Maar dit hoort dus echt zo hè ? is het dan niet zo dat je beter zonder gasgeven maar met choke koud kunt starten ? Gaat er dan niet minder benzine verloren omdat de hoeveelheid lucht de benzine beter meeneemt richting kop ? Met gas geven spuit je eigenlijk alleen maar benzine.

Klopt. Maar met choken trek je de gashendel ook wat meer open, dus je verbruikt altijd wat meer benzine.

hoiwessy schreef:

Trouwens, waarom zit er geen retour aan dit gaatje naar de benzinetank ? En trekt dit gaatje geen valse lucht ?

Tsja, vroeger…

hoiwessy schreef:

De motor loopt, ik zet ‘m uit, de boel blijft even droog en daarna begint de ellende.

?? Hoe bedoel? Nadat je de motor hebt uitgezet verschijnt er brandstof onder het spruitstuk? En je doet verder niks zelf?

Weet je wat ik vermoed? Je schrijft zelf dat je weinig van de materie snapt, maar wel aan het afstellen bent geweest. Als ik jou was, zou ik de carburateur laten afstellen door een 2cv-specialist. Want eigenlijk is dat geen zaak wanneer je er niks vanaf weet.

Profiel  
 
hoiwessy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 22-02-2005

Gepost: 01 juli 2007 11:09 AM
  [ # 23 ]

Volgens mij valt er alleen iets af te stellen aan vlotter, CO2 en stationair. Dat is verder niet ingewikkeld lijkt me. Verder kom ik nergens aan.

Martijn

niets moet, alles moet kunnen

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 01 juli 2007 12:32 PM
  [ # 24 ]

lekke vlotternaald.

als de motor uit word gezet, staat er nog restdruk op de brandstof aanvoerleiding.
die perst zich langs de lekke vlotternaald, en vervolgens gaat de overtollige benzine via de overstort recht naar beneden onder de carb, door het spruitstuk piesgaatje.

vlotternaald vervangen klaar.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 01 juli 2007 06:51 PM
  [ # 25 ]
hoiwessy schreef:

Volgens mij valt er alleen iets af te stellen aan vlotter, CO2 en stationair. Dat is verder niet ingewikkeld lijkt me. Verder kom ik nergens aan.

Lijkt je dat of weet je dat Wink ?
En weet je ook wat/hoe je moet afstellen of doe je maar wat?
Verder ben ik nog nieuwsgierig naar de antwoorden op de andere vragen.

Profiel  
 
hoiwessy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 22-02-2005

Gepost: 02 juli 2007 01:46 AM
  [ # 26 ]

hé kreazyV8wuppo,

Die vlotternaald, dat zou nog een mogelijkheid zijn. Zou misschien verklaren waarom het even duurt voordat ie benzine eruit gooit. Als ik de motor uit zet en goed luister bij de carbu hoor ik ook gewoon wat sissen/borrelen.

Tsja Handjes, dat lijkt me…. Ik ben de laatste die zal zeggen dat ie ‘t weet als allerlei A-type garages al vele verschillende dingen zeggen. Ik probeer zo goed als mogelijk met behulp van vraagbaak en Haynes de boel te doen. Stationair kan trouwens niet genoeg terug gedraaid worden. Zal dus “iets” blijven hangen. Voor de CO2 erg veel geduld nodig om ‘m een beetje mooi te laten lopen.

Heb vandaag voor het eerst van m’n leven de ontsteking gedaan. Er blijft zo’n 1 1/2 tand op het vliegwiel verschil zitten tussen de 1e en 2e cilinder tot wanneer het lampje gaat branden.

niets moet, alles moet kunnen

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 02 juli 2007 02:13 AM
  [ # 27 ]
hoiwessy schreef:

hé kreazyV8wuppo,

Die vlotternaald, dat zou nog een mogelijkheid zijn. Zou misschien verklaren waarom het even duurt voordat ie benzine eruit gooit. Als ik de motor uit zet en goed luister bij de carbu hoor ik ook gewoon wat sissen/borrelen.

Tsja Handjes, dat lijkt me…. Ik ben de laatste die zal zeggen dat ie ‘t weet als allerlei A-type garages al vele verschillende dingen zeggen. Ik probeer zo goed als mogelijk met behulp van vraagbaak en Haynes de boel te doen. Stationair kan trouwens niet genoeg terug gedraaid worden. Zal dus “iets” blijven hangen. Voor de CO2 erg veel geduld nodig om ‘m een beetje mooi te laten lopen.

Heb vandaag voor het eerst van m’n leven de ontsteking gedaan. Er blijft zo’n 1 1/2 tand op het vliegwiel verschil zitten tussen de 1e en 2e cilinder tot wanneer het lampje gaat branden.

dat is geen twijfel dat is het euvel.
en zolang jou tuut start en tuft,, tja is het mischien nie helemaal 100 punten,, maar als jij met je hayens enzo lekker op 90% kan tuffen,, zonder specialist en advokaat,, mooi toch…zolang je maar niks sloopt vind ik het echt tof dat een advokaat pennenman antietechneut, zo’n ding op de weg kan houden… zij het af en toe met hulp middels dit forum…

succes wupke Wink

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 02 juli 2007 07:07 PM
  [ # 28 ]
hoiwessy schreef:

Heb vandaag voor het eerst van m’n leven de ontsteking gedaan. Er blijft zo’n 1 1/2 tand op het vliegwiel verschil zitten tussen de 1e en 2e cilinder tot wanneer het lampje gaat branden.

1,5 tandje mag nog. Maar is wel de max.

Profiel  
 
hoiwessy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 22-02-2005

Gepost: 06 juli 2007 12:13 PM
  [ # 29 ]

Ik heb deze motor gekocht van iemand die alleen 2cv motoren reviseert.

Oké, de prijs viel mee, 220eus voor het kale blok maar de motor is geheel uit elkaar geweest en er is een andere krukas in gekomen. Ik heb verder alles zelf overgezet en de motor erin gezet en 2X olielekkage verholpen (eerst olieleiding en daarna oliepijlstokhouder). Kwam waarschijnlijk mede doordat de olievulpijp blies.

Mag ik voor dat geld niet een iets mooier lopende motor verwachten, zeker als die helemaal is nagekeken ?

Ik erger me groen en blauw aan dat inhouden. Ik ben een rustige rijder en met weinig gas lekker 80 of 90 rijden is dan toch niet zo leuk.

Martijn

niets moet, alles moet kunnen

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 06 juli 2007 01:47 PM
  [ # 30 ]
hoiwessy schreef:

Kwam waarschijnlijk mede doordat de olievulpijp blies.

Die moet blazen…
Heb je eigenlijk al een manual over de 2cv in huis?

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook