12 van de 16
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »

Wat is mooier ?? Type I/Type II
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 28 juni 2007 07:33 PM
  [ # 166 ]

Ja, het is toch ook een pracht noviteit. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 478

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 28 juni 2007 08:06 PM
  [ # 167 ]

Ik heb 3 Ambiances gehad en alle drie hadden een 13e raam. De eerste Ambiance had geen airco overigens.

Nu C5 tijger…

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27937

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 juni 2007 12:56 AM
  [ # 168 ]

ik weet het ook niet zo goed Wink

XM dash type 1 is mooier, dan wel met 1 spaaks stuur.
dat andere type 1 stuur vind ik echt niet mooi, dan vind ik type 2 met airbag weer stuk mooier Wink

Achterkant van type 2 vind ik mooier, de spoiler natuurlijk Wink

bij type 2 vind ik het weer een groot voordeel dat bij de topmodellen alles volledig meegespoten is, dat zwarte plastic is toch wat minder Sad

over de voorkant twijfel ik een beetje Smile

XM V6 met oer velgen is natuurlijk erg gaaf.
en natuurlijk ook de VSX velgen Cool
de type 1 XM 24v velgen zien er ook goed uit
bij type 2 vind ik die velgen onder V6 Exclusive weer niet mooi Rolling Eyes

ohja, type 2 mist natuurlijk weer diravi Wink

Ideale XM moet je denk ik eigenlijk zelf maken Wink

Profiel  

flipje van thiel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 119

Gepost: 03 juli 2007 02:36 AM
  [ # 169 ]

sommige type 2 wellicht maar mijn vsx heeft wel zeker diravi…

iemand mijn lm etoiles nog ruilen tegen gave blokjesvelgen?

du pain… du vin… du Citroën

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1649

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 03 juli 2007 02:42 AM
  [ # 170 ]

Een serie2 met een PRV motor heeft diravi.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  

Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2152

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 03 juli 2007 02:45 AM
  [ # 171 ]
flipje van thiel schreef:

iemand mijn lm etoiles nog ruilen tegen gave blokjesvelgen?

...of tegen mijn flipjeboekjesverzameling….?

Profiel  

flipje van thiel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 119

Gepost: 03 juli 2007 02:48 AM
  [ # 172 ]

rijdt dat lekker dan?

du pain… du vin… du Citroën

Profiel  

Matthijs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46

Gepost: 03 juli 2007 02:50 AM
  [ # 173 ]

I of II

Effe alle flauwekul op een rijtje!
Over smaak valt -zo blijkt op dit forum maar weer- uitstekend te twisten.
Dat geldt maar beperkt voor de XM.

Voor de duidelijkheid. Zoalang citroen auto’s maakte met de grote A, dat is ongeveer tot en met de XM, waren dat stuk voor stuk auto’s met karakter. Eigenzinnige ontwerpen met een eigen identititeit én hadden ze allemaal een paar overeenkomsten, die samenhangen met merkidentiteit. Dat gaat verder dan een logo. Zo zie je nu weer onstaan dat alle neuzen een zelfde uitstraling krijgen. Dat is goed voor de herkenbaarheid van het merk en de samenhang in het programma.

De XM:
Eigenlijk is de enige mooie XM de Series I t/m 1991.
Dt komt doordat die zijn uitgevoerd zoals ze in het oorspronkelijke ontwerp zijn bedoeld. Zie evt. http://home.planet.nl/~d.e.jansen/
Daarna is het langzaam maar zeker achteruit gegaan omwille van productietechnische of veiligheidsaspecten.
De altijd karakteristieke wielontwerpen van citroen, in dite geval “het blokjeswiel en het tandjeswiel van de V6 en V6 24v” van de eerste 3 bouwjaren en het 1-spaaks stuurwiel markeren deze auto’s.
Na het verdwijnen hiervan is de authenticiteit van de auto aangetast. Het ontwerp is niet meer puur. Er zullen mensen zeggen: “ja, maar van prototype naar productietype gaat er al veel meer veloren dan in alle modelwijzigingen samen” Dat klopt natuurlijk, en dat is geheel verklaarbaar. Vaak helaas. (Denk aan de vennijnige maar superstrakke spiegeltjes van de proto jaguar F-type, bovenop de A-stijl en aan alle coole Citroen prototypes van de laatste jaren, de C-airdream, airlounge enz.
Het is alleen zo dat zonder de versimpelingen die vaak worden aangebracht aan het productietype, de auto helemaal niet gemaakt kan worden. Het prototype dient in de autoindustrie vaak meer als inspiratiedocument en schetsboek. Het uiteindelijke stuk moet betaalbaar en produceerbaar zijn en aan alle eigen voldoen, technisch en qua regelgeving.

Toen verder:
1992: het voor de digitale airco duidelijk “niet mee ontworpen maar achteraf ingeknutselde” aircobedieningsscherm, een “TWEE SPAAKS” sturwiel!@!!!! Het golfjeswiel, niet lelijk maar wel “minder citroen”
1995: “Xantia-achtige” neus, “saab/volvo-dashboard..
Het ronde vierspaaks karakterloze zo uit iedere duitser of jap afkomstige 4 spaaks stuurwiel.
Door het meespuiten van de spiegels en de parafan wordt het zeepbel/ufo panorama van Bertone geweld aangedaan (Zie fotos eerdere link)
1998: Het fraai ontworden zitmeubilair moet plaats maken voor een standaard goedkoop europees seats en sofa’s meubelementje met een laffe mix van leer en stof. Dat terwijl het maken van keuzes net iets was dat Wouter Bos en JP van Citroen hadden kunnen leren!

Gelukkig heeft een tijdje de merkgeest weer over de onwerpafdeling gewoed begin deze eeuw en zijn er weer mooie dingen gemaakt om van te dromen voor later. (Tenminste voor gewone stervelingen zoals ik die geen nieuwe C6 exclusive kunnen trekken)
Want de nabije toekomst belooft weer weinig goeds.. als ik naar de vooruitzichten voor de c5 kijk en de kleinste gewoon een toyota is met minder garantie…

Op een dag drink je geen grolsch meer,
maar rijd je XM!

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2276

Gepost: 03 juli 2007 02:54 AM
  [ # 174 ]

Re: I of II

Matthijs schreef:

Eigenlijk is de enige mooie XM de Series I t/m 1991.

Very Happy

En ook nog Matthijs heten….  Cool

Profiel  

sutrebor
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42

Gepost: 03 juli 2007 03:40 AM
  [ # 175 ]

Hoi Mathijs en de rest,

Schei toch uit bleh , als ik type I rijdt, dan ga ik toch zeker niet op type II stemmen Rolling Eyes
En omgekeerd.
Elk type heeft zijn eigen dingen, de keus is aan iedereen zelf !
Dus: Het hoogste aantal reacties van berijders/gebruikers van type I of II is de winnaar bravo

Groet Rob.

p.s. Type I is toch de mooiste blehh

Biertje ? .......... Nee, XM !

Profiel  

Smultie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 172

Gepost: 03 juli 2007 05:46 PM
  [ # 176 ]

Veel innovatieve technologie komt daarvandaan

Copy-paste bedoel je Wink

Profiel  

Jeroen28
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 322

- Xsara Break
Gepost: 03 juli 2007 06:38 PM
  [ # 177 ]

Re: I of II

Matthijs schreef:

en nog veel meer zever

Ik denk dat de toon van jou onzinnige betoog niet helemaal in de smaak valt ... op mij komt die bijzonder onvriendelijk en ja, zelfs citro-fundamentalistisch over.

xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx

Profiel  

Matthijs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46

Gepost: 03 juli 2007 07:13 PM
  [ # 178 ]
Jeroen28 schreef:

Ik denk dat de toon van jou onzinnige betoog niet helemaal in de smaak valt ... op mij komt die bijzonder onvriendelijk en ja, zelfs citro-fundamentalistisch over.

Ha Jeroen,
Dank voor je feedback op mijn wellicht wat prikkelende schrijfstijl. Die is overigens helemaal niet onvriendelijke bedoeld hoor. Ik vind het alleen leuk om wat discussie los te maken. Cool

Overigens zijn jouw teksten ook niet altijd even genuanceerd Wink

Jeroen28 schreef:

Het gaat mij erom dat ik kan rijden in een auto en niet het patsgehalte van een museumstuk.

En nee. Exclamation  De C5 series 1 is niet mooier dan de series II. De C5 is sowieso niet echt mooi. Alleen de kont van de Break is bijzonder en de neus van de series twee is fraai. Het profiel van de wagen (zijaanzicht) is ronduit teleurstellend. Mad Hij schijnt wel lekker te rijden en is (Break) tamelijk ruim.

Op een dag drink je geen grolsch meer,
maar rijd je XM!

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 03 juli 2007 09:02 PM
  [ # 179 ]

Dwalen we hier nu niet een beetje af, maar gigantisch af. Evil or Very Mad

Geef aan wat je wel en niet mooi vindt aan een type I of II, of dat je kiest voor type I of II, maar stop met dat gezanik en gezever. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 03 juli 2007 09:19 PM
  [ # 180 ]
Matthijs schreef:
Jeroen28 schreef:

Ha Jeroen,
Dank voor je feedback op mijn wellicht wat prikkelende schrijfstijl. Die is overigens helemaal niet onvriendelijke bedoeld hoor. Ik vind het alleen leuk om wat discussie los te maken. Cool

Overigens zijn jouw teksten ook niet altijd even genuanceerd Wink

Jeroen28 schreef:

Het gaat mij erom dat ik kan rijden in een auto en niet het patsgehalte van een museumstuk.

En nee. Exclamation  De C5 series 1 is niet mooier dan de series II. De C5 is sowieso niet echt mooi. Alleen de kont van de Break is bijzonder en de neus van de series twee is fraai. Het profiel van de wagen (zijaanzicht) is ronduit teleurstellend. Mad Hij schijnt wel lekker te rijden en is (Break) tamelijk ruim.

Ik denk dat jij nu heel hard in moet gaan binden. Je loopt nu niet alleen je eigen mening als zeinde feit en wet te verkondigen, nee je loopt ook de auto’s van andere mensen, die heel blij zijn met die auto. Zelf ben ik tevreden ex c5 rijder en ongelooflijk tevreden xm type2 rijder.
Daarbij rijdt mijn zusje een c1. Het is voor haar gewoon een leuk betaalbaar autootje waar toevallig ook nog is een citroen logo op zit.
Kortom: laat iedereen in zn waarde. Het is leuk dat je een mening hebt, maar laat het dan ook duidelijk een mening zijn en ga niet de grens opzoeken…

Nu weer heel hard ONTOPIC!

Wat mij betreft trouwens duidelijk T3….

Xsara Coupe

Profiel  

12 van de 16
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook