heb net een ds break 20f gekocht met zeer vastzittende zuigers, geen beweging dus heeft iemand ideetjes wat je absuloot wel of niet moet doen, hij heeft 18 jaar stilgestaan, heb al een mengseltje van kruipolie en diesel in de bougiegaten gegooid, laat ik in ieder geval even weken. demonteren begrijp ik wel, maar is aantrekken in de vier een optie.natuurlijk wel eerst even de auto omhoog zetten met de boormachine op de pomp.
Een paardemiddel, remolie er in gieten. Deze olie lost veel op. Ga er vanuit dat als de zuiger (veren) vast zitten de motor uiteindelijk wel een revisie nodig heeft
je bedoeld dan normale dot olie,geen lhm, ja die revisie zal er toch wel aankomen maar eerst wel op ned kenteken zetten
yep dot olie dacht nummer 4. Heb ik aantal keren met succes gedaan om wat beweging in de motor te krijgen. Als blok los is spoelen met petroleum daarna wat gebrukte olie en aanasluitend de nieuw erin. Renault 5 liep daarna nog een jaar of 4 voordat ze verkocht werd. Remolie is niet zo goed voor allerlei pakkingen vaandaag flink spoelen. Heb de motor zelfs paar seconden laten lopen om goed doorgespoeld te worden. Maar nogmaals is wel paardemiddel. Behaalde resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
zal het in ieder geval bij het brouwsel wat er nu al inzit gaan mengen, dank je
Totaal aantal Berichten: 11737
- Xantia TD SX
Hee, das wel een ideetje om te onthouden… Bijdeweg, DoT 4 is redelijk vriendelijk spul. Het is zelfs speciaal ontworpen om rubber bijvoorbeeld niet op te lossen. DoT 3, de ouderwetse remolie, die is wél heel agressief! Het moet eigenlijk wel eerst!! gecheckt!!, maar DoT 4 is geen enorm risico denk ik…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!