BOORDCOMPUTER
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 592

Gepost: 02 juli 2007 05:03 AM

ik heb een xsara 1600cc 16v van 2003
heb zoon boordcomputer waar je kunt zien hoeveel km je nog kan doen voor je moet tanken, verbruik, radioposten,klok,enz…
met een originele radio/cd van citroen en bedieningen met een hendel achter het stuur, ik weet dat ik via een interface men bediening aan het stuur kan houden als ik een andere radio insteek, maar kan ik men boordcomputer ook houden dan? of ben ik alles kwijt, had graag eens wat commentaar gekregen van mensen die het al hebben uitgeprobeerd, .. en ook had ik graag geweten als ik een andere radio monteer en aansluit met de 2 fishes, of men BSI dan niet gaat flippen? ik weet dat ze soms nogal raar kunnen doen.. groeten kevin

Profiel  

tgv
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60

Gepost: 02 juli 2007 01:38 PM
  [ # 1 ]

Hoi Kevin,

Volgens mij moet je even door dit forum struinen. Staan draadjes genoeg over het wisselen van originele citroen radios met andere modellen. En let vooral ook op het aansluiten: gebruik de omkeerstekker, ga niet zelf proberen spanning uit je dashboard weg te halen. Vind je BSI niet zo leuk…
Shocked

Grtz, Theo.

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7818

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 02 juli 2007 01:41 PM
  [ # 2 ]

Er is inderdaad al veel over geschreven, maar voor zover ik weet blijft de boordcomputer gewoon functioneren bij gebruik van een niet-originele radio.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 02 juli 2007 04:35 PM
  [ # 3 ]
tgv schreef:

Hoi Kevin,

Volgens mij moet je even door dit forum struinen. Staan draadjes genoeg over het wisselen van originele citroen radios met andere modellen. En let vooral ook op het aansluiten: gebruik de omkeerstekker, ga niet zelf proberen spanning uit je dashboard weg te halen. Vind je BSI niet zo leuk…
Shocked

Grtz, Theo.

de omkeer stekker?en wat is dat? zijn de stekkers op de originele radio dan niet die europese standaard stekkers? normaal van alle recente wagens gebruiken ze nu toch altijd dezelfde stekkers die passen in de alle nieuwe radios?

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 02 juli 2007 04:43 PM
  [ # 4 ]

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=177505&highlight=bsi+autoradio

Lees deze even door anders Wink

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Jefspek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 49

Gepost: 02 juli 2007 09:47 PM
  [ # 5 ]

kortweg:

bij een andere radio altijd verloopstuk van citroën ertussen

wat display van boordcomputer betreft:

gedeelte boordcomputer blijft behouden
gedeelte radio werkt niet meer en moet afgelezen worden via display andere radio

Profiel  

nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 03 juli 2007 03:04 AM
  [ # 6 ]
DigiDaan schreef:

ja deed ik, maar ik begrijp niet goed waarom ik die moet gebruiken? ik heb dat probleem niet iig, of komt dat alleen maar voor wanneer je een andere radio plaatst die niet origineel is? en hoe noemen ze dat bij de dealer, of heet dat gewoon, “de omkeerstekker”? Smile bedankt voor de hulp

Profiel  

nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 03 juli 2007 03:05 AM
  [ # 7 ]
nitRon schreef:
DigiDaan schreef:

ja deed ik, maar ik begrijp niet goed waarom ik die moet gebruiken? ik heb dat probleem niet iig, of komt dat alleen maar voor wanneer je een andere radio plaatst die niet origineel is? en hoe noemen ze dat bij de dealer, of heet dat gewoon, “de omkeerstekker”? Smile bedankt voor de hulp
ik had trouwens al eens gevraagd bij de citroen dealer en die zij me dat ik zowiezo men scherm volledig kwijt zal zijn…. mischien is hij wel fout

Profiel  

nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 03 juli 2007 03:13 AM
  [ # 8 ]

ik heb ff wat opgezocht voor JVC

is dit de omkeerstekker waarover jullie praten?, of is dit enkel voor je stuurwielbediening, (en niet voor je boordcomputerschermpje) 
http://www.hifisystems.nl/product_info.php/info/p1189_Connects2—CTSCTJ002-Citroen-Stuurwielbediening-JVC.html

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 03 juli 2007 11:11 AM
  [ # 9 ]

Re: ik heb ff wat opgezocht voor JVC

nitRon schreef:

is dit de omkeerstekker waarover jullie praten?, of is dit enkel voor je stuurwielbediening, (en niet voor je boordcomputerschermpje) 
http://www.hifisystems.nl/product_info.php/info/p1189_Connects2—CTSCTJ002-Citroen-Stuurwielbediening-JVC.html

Dat kabeltje is enkel om ervoor te zorgen dat je je radio kunt bedienen met het pookje achter je stuur.

Het mulitiplexsysteem werkt zo dat er over de 12-volts voedingslijn ook communicatiesignalen gestuurd worden voor allerlei sensoren en apparaten. Als je in dat circuit ineens een radio hangt die er niets mee te maken heeft kun je allerlei gekke toestanden tegenkomen en zelfs defecten. De omkeeradapter zorgt er eigenlijk alleen voor dat je 12 volt af kunt nemen van die voeding zonder dat daarbij de communicatie over die lijn verstoort.

Profiel  

nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 03 juli 2007 11:13 AM
  [ # 10 ]

Re: ik heb ff wat opgezocht voor JVC

DigiDaan schreef:
nitRon schreef:

Dat kabeltje is enkel om ervoor te zorgen dat je je radio kunt bedienen met het pookje achter je stuur.

Het mulitiplexsysteem werkt zo dat er over de 12-volts voedingslijn ook communicatiesignalen gestuurd worden voor allerlei sensoren en apparaten. Als je in dat circuit ineens een radio hangt die er niets mee te maken heeft kun je allerlei gekke toestanden tegenkomen en zelfs defecten. De omkeeradapter zorgt er eigenlijk alleen voor dat je 12 volt af kunt nemen van die voeding zonder dat daarbij de communicatie over die lijn verstoort.

ok, en dus ik zal dit ook nergens vinden behalve in een officiele citroen gargage neem ik aan? of is dit toch ergens via internet te verkrijgen, groeten

Profiel  

nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 04 juli 2007 04:07 AM
  [ # 11 ]

boordcomputer

ik heb een vriend met een citroen c5, maar het eerste model, ook van 2003, hij hij heeft gewoon zijn sony radio in zen c5 geplaatst, zonder verloopstekkers, (enkel de 2 ISO stekkers die standaard in de auto zitten)in de nieuwe radio geklikt en alles werkt,  zelfs zijn boordcomputer werkt nog volledig, behalve de radioposten enz natuurlijk niet. zal hij dan na verloop van tijd elektrische problemen hebben? groeten kevin

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook