en het erge is nog dat de wijn daar veel duurder is dan hier
Citroën D Special 1970
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
OscarTZDTurbo schreef:Zat jij ook altijd in dat hotel en die centrale daar? Een vriend van mij ook
ik zou zelf trouwens nooit zo´n ding nemen, kost alleen maar meer geld. Als je een goede auto meeneemt gaat er heus niet zomaar iets kapot en als het wel zo is , is het óf heel lomp, óf heel simpel.
Maar als je iets minder handig bent is het zeker wel makkelijk lees ik zo
Ik zat wél op de centrale, maar niet in dat verschrikkelijke hotel. Ik had het beter geregeld en woonde in de stad. Overigens vergoedt de IRK ook sleepkosten, en die lopen al heel snel op. Ritje bx van de snelweg slepen kost 188 euro, met caravan 300, en in de binnenstad van parijs 240. Je mag absoluut niet aan je auto klussen op de vluchtstrook van de peage. word je gepakt dan kost dat 453 euro, en de verplichte afsleep van 180 euro. Dus, neem een IRK, dan word je wagen ALTIJD gratis versleept, en is ook het eventueel toezenden van onderdelen voor je geregeld. Trouwens, wijn kost in frankrijk echt minder dan bij ons! Je moet alleen wel ff weten waar je ‘t haalt hé
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ondanks dat ik de ANWB zeker niet wil afvallen: Bij deze nog mijn tip (nouja, eigenlijk van een collega van me):
De ANWB heeft beperkingen met de repatriëring. Ik begreep dat de KNAC (onder voorwaarden) net even een paar stappen verder gaat (http://www.knac.nl): classic-car pakket heeft gegarandeerde repatriëring.
Overigens: de TS schrijft op 2 juli dat ie over twee weken gaat: let je wel op op welke dag je precies gaat?
Noch jij, nog je BX zal het lekker vinden om uren in de file te staan…
Re: Met de BX op vakantie
@EW: CCNL claimt ook zoiets voor haar leden. Maar ik ben zeer benieuwd wat het in de praktijk betekent als het erop aan komt. Dit schreef ik al eerder.
mpostma schreef:Ik ben trouwens benieuwd hoe dit in de praktijk uitkomt
http://www.citroenclubnederland.nl/site/html/lid_voordelen.html
Verder hebben leden een streepje voor bij de ANWB (repatriëringsregeling)
Moet je wel lid zijn van CCNL.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
D. Peters schreef:
Kortom: zonder credit card moet je alsnog veel (contant) betalen.
Niet waar, als je geen cc hebt, stuurt de anwb in de meeste gevallen een zg “prise en charge” dat betekend dat de anwb garant staat voor de betaling, en de rekening dus naar hun mag.
Sleepkosten hoef je NOOIT cash te betalen, de anwb werkt enkel met erkende, aangesloten sleepbedrijven die op rekening werken. Het enige echte probeel is dat je geen vervangende auto kunt krijgen zonder cc. Ook krijgen jongeren onder de 23 geen vervangende auto, dit staat ook allemaal in de alg.voorwaarden, en heeft te maken met een enorme schade last die jonge bestuurders veroorzaakten met vervangende wagens.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Een vriend van mij 6 jaar geleden samen mij in zijn Nissan Primera uit ‘93 een aanrijding veroorzaakt (achterop gereden) op een Spaanse snelweg. We zijn toen geweldig geholpen door de ANWB.
Hij had eerst zijn verzekeringsmaatschappij gebeld, die heeft ons doorverwezen naar de ANWB. Die zou alles regelen en eventuele kosten werden betaald door de verzekering. We kregen iemand van de ANWB aan de telefoon die Spaans sprak (ze spreken daar absoluut geen Engels ) die ons verhaal aan de agent wilde uitleggen. Top!
Vervolgens werd de auto weggesleept, werden we naar het vliegveld gebracht waar we een huur-206 konden ophalen en toen wij in de huurauto wegreden stond de tegenpartij nog met de auto te wachten op de sleepdienst.
We hebben de huurauto de hele vakantie gehad en aan het eind van de vakantie kregen we vliegtickets naar Nederland. Zijn auto is ook naar Nederland teruggekomen waar hij de schade heft laten maken, wel op eigen kosten natuurlijk (de schadereparatie dan). Wat mij betreft niets dan hulde voor de ANWB
Eveneens ben ik tevens ook.
Ik moet eens uitzoeken of ik nu wel IRK heb, vorig jaar wel maar dit jaar heb ik Wegenwacht Europa Service met vervangende auto of iets dergelijks. Het hele woord IRK komt er niet meer in voor.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
waterman771 schreef:Ik had het beter geregeld en woonde in de stad.
Lyon lijkt me een hele mooie stad om te wonen. In het hoge gedeelte lijkt me helemaal fantasties (al struikel je daar wel over toeristen). Maar dat is OT…
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
waterman771 schreef:Het enige echte probeel is dat je geen vervangende auto kunt krijgen zonder cc.
En zelfs dat is geen vaststaand feit. Niemand heeft mijn CC gezien vorig jaar. De rekening is achteraf rechtstreeks door de ANWB voldaan.
Wat betreft de repatriëringsregelingen met clubs e.d., ook het HY-team heeft zo’n afspraak.
Volgens bij is dit gewoon een afspraak dat, als de club zegt dat de wagen bijzonder/waardevol genoeg is om te repatriëren, de ANWB daar dan vertrouwen in heeft.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
patje74 schreef:waterman771 schreef:Het enige echte probeel is dat je geen vervangende auto kunt krijgen zonder cc.
En zelfs dat is geen vaststaand feit. Niemand heeft mijn CC gezien vorig jaar. De rekening is achteraf rechtstreeks door de ANWB voldaan.
Dat klopt, maar dat heb je aan mij te danken, ik heb een zgn “full credit” afgegeven voor jou. Dat betekende dat IK garant zou staan voor JOUW dossier!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
waterman771 schreef:patje74 schreef:waterman771 schreef:Het enige echte probeel is dat je geen vervangende auto kunt krijgen zonder cc.
En zelfs dat is geen vaststaand feit. Niemand heeft mijn CC gezien vorig jaar. De rekening is achteraf rechtstreeks door de ANWB voldaan.
Dat klopt, maar dat heb je aan mij te danken, ik heb een zgn “full credit” afgegeven voor jou. Dat betekende dat IK garant zou staan voor JOUW dossier!
Jeetje! Top man!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
patje74 schreef:waterman771 schreef:patje74 schreef:waterman771 schreef:Het enige echte probeel is dat je geen vervangende auto kunt krijgen zonder cc.
En zelfs dat is geen vaststaand feit. Niemand heeft mijn CC gezien vorig jaar. De rekening is achteraf rechtstreeks door de ANWB voldaan.
Dat klopt, maar dat heb je aan mij te danken, ik heb een zgn “full credit” afgegeven voor jou. Dat betekende dat IK garant zou staan voor JOUW dossier!
Jeetje! Top man!
Ach, als je niet ging betalen wist ik je toch wel te vinden
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Which reminds me..
Over ong. 1.5 maand vertrek ik naar Zweden en Noorwegen met de turbodiesel. Tijd om de wagen om te beginnen maar eens naar de lokale APK boer te brengen voor een APK. Eigenlijk verwacht ik nog niet iets accuuts. De auto heeft 9000 km geleden een grote beurt gehad en draait verder fijn. APK is toch wel de eerste basisvereiste aangezien deze vlak voor mijn vakantie afloopt.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
waterman771 schreef:
Ik zat wél op de centrale, maar niet in dat verschrikkelijke hotel.
Ik heb wel in dat “verschrikkelijke hotel” gewoond, al was dat 8 jaar geleden, en zo heel verschrikkelijk was het niet hoor! Hoop lol gehad daar, en de Pastis vloeide rijkelijk heb nog mooie foto’s van mijn toenmalige rode BX TZD turbo en appeltjesgroene 2CV vanuit het raam!
Voor mij een grappig draadje dus, temeer omdat ik op dit moment de training geef aan de nieuwe mensen geef die het werk gaan doen waar jullie het over hebben!
Voor alle duidelijkheid zal ik het even op een rijtje zetten wat je nu het beste kunt doen.
Zorg dat je een Internationale Reis- en Kredietbrief(Plus) hebt. Hiermee ben je tenminste verzekerd van hulp langs de weg, of het wegslepen naar een garage, en heb je kans dat je mij aan de lijn krijgt
Zorg voor een creditcard, ivm de borg voor een huurauto, zonder zo’n ding is het vaak echt lastig om een huurauto mee te krijgen. De ANWB kan hier niets aan doen, omdat dit de eisen van de verhuurmaatschappijen zijn.
Hetzelfde geldt voor mensen die onder de 23 jaar (soms 21) zijn, de meeste maatschappijen verhuren geen auto’s aan mensen onder die leeftijd.
Hoe dan je BX, of ander favoriet vervoermiddel naar NL te krijgen?
In principe is de regel, dat wanneer de auto niet binnen 48 uur te repareren is, of voor de terugreis, een auto op transport gezet kan worden. Wel is het zo dat de afweging gemaakt wordt of de restwaarde nog opweegt tegen de transportkosten. Ik snap natuurlijk dat hier jullie grootste angst zit, want de waarde van een (kapotte BX) is natuurlijk nooit hoog….
Wat nu?
Er is tevens ook de regel, dat wanneer je ervoor tekent, dat je binnen 3 maanden na aflevering door de ANWB de auto gerepareerd hebt. De ANWB alsnog overgaat tot het terugbrengen naar NL. Je zult dan wel binnen die 3 maanden lang een keuringsstation van de ANWB moeten om je auto te laten zien. Doe je dit vervolgens niet, dan krijg je een rekening van de transportkosten. Ga er maar vanuit dat je daar een hele mooie BX voor kunt kopen, zeker als de auto wat verder weg staat
Hou er wel rekening mee dat bovenstaande alleen mogelijk is wanneer er sprake is van een mechanisch iets. Rijd je je BX tegen een boom te pletter ga er dan gewoon vanuit dat het over is…...
Deze regel is er om te voorkomen dat er veel kosten gemaakt worden, en er dan in nederland alleen de radio uitgehaald wordt, en vervolgens de auto alsnog op de sloop beland. Lijkt me heel billijk…..
waterman771 schreef:Sleepkosten hoef je NOOIT cash te betalen
Gedeeltelijk waar: We proberen dit altijd te betalen doormiddel van een garantiestelling aan de garage, en meestal lukt dit ook. Maar wanneer een garage niet bereid is dit te accepteren en wil dat er meteen boter bij de vis moet komen, dan kan ik er ook niets aan veranderen! De praktijk leert dat dit meestal vrij soepel gaat….
mpostma schreef:CCNL claimt ook zoiets voor haar leden. Maar ik ben zeer benieuwd wat het in de praktijk betekent als het erop aan komt. Dit schreef ik al eerder.
Ik ken dit verhaal, echter er staat zeker niets zwart op wit, de voorwaarden voor CCNL leden zijn niet anders als die voor een ieder ander. Dus het is min of meer een fabeltje. Echter CCNL is zo vriendelijk om ons te voorzien van hun blaadje, en er zijn best wel een aantal mensen hier die het merk een warm hart toedragen. Tip: mocht je ooit discussie krijgen, vraag dan naar iemand die Citroëns goed kent en als je bovenstaande goed gelezen hebt dan zou ik lekker op vakantie gaan met de BX, en vooral van de vakantie en auto gaan genieten!!!!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
EW schreef:Ondanks dat ik de ANWB zeker niet wil afvallen: Bij deze nog mijn tip (nouja, eigenlijk van een collega van me):
De ANWB heeft beperkingen met de repatriëring. Ik begreep dat de KNAC (onder voorwaarden) net even een paar stappen verder gaat (http://www.knac.nl): classic-car pakket heeft gegarandeerde repatriëring.
Overigens: de TS schrijft op 2 juli dat ie over twee weken gaat: let je wel op op welke dag je precies gaat?
Noch jij, nog je BX zal het lekker vinden om uren in de file te staan…
KNAC=ANWB. KNAC bellen=Anwb krijgen
Maar, inderdaad de voorwaarden zijn gunstiger. Kost ook meer hé
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste