toniclight schreef:Dus Visapower heeft geluk
Hoop het van ganse harte, maar een lage kilometerstand is geen garantie op geluk.
DAt bedoelde ik ook niet, maar dat Visapower geluk heeft dat IK niet al in Leeuwarden bij Douma op de stoep sta
Nee, natuurlijk wil de lage km.st. niks zeggen over de verdere staat van de auto…jammer dat het bijna 2 uur rijden is anders had ik best ook even een blik op die Tzd-turbo willen werpen en er een stukje mee rijden.
Maar ALS hij verder goed rijdt, remt, koppelt/schakelt en start, vering in orde is, niet lekt e.d…..dan is het voor die prijs geen slechte aankoop….met elke BX is het tenslotte een kwestie van een beetje geluk hebben…..ik heb 3 jaar lang nogal pech gehad, elke paar maanden weer een ander….maar ben zeer gelukkig nu met mijn TZD…waar in 6 maanden toch ook alweer voor een 700 euro aan verspijkerd is, maar gratis autorijden bestaat nu eenmaal niet.
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
mpostma schreef:
Dat hangt helemaal van de ernst van die roestvorming af. Voor de rest ziet de auto er netjes uit. Wel slecht dat ze hem te koop zetten als 19 TZD TURBO. Juist van een dealer mag je toch wel verwachten dat ze het kentekenbewijs kunnen overtikken.
750 is niet veel geld voor een tzd turbo met 210.000. Aan de andere kant. Die roest gooit duidelijk roet in het eten. Zonder roestprobleem had een gemiddelde dealer hem wel voor 1500 weggezet.
Echter: voor zover ik heb kunnen zien betekent roest in combinatie met een schuifdak ALTIJD een lijk in de kast. Worst case krijg je bij de eerste bocht na een regenbui een plens water in je nek en blijkt het interieur al te schimmelen. Best case blijft het t eerste jaar nog optisch lelijk en komt de koek er over 1 of 2 jaar wel uitvallen.
@Aniek: ik weet t niet met deze auto. Als je zin hebt mag je best eens langskomen om in mijn turbodiesel te sturen. Niet helemaal een vergelijking (ivm Turbo D12 motor) maar het geeft wel een idee van hoe het rijdt.
Verder zul je er gewoon op voorbereid moeten zijn (dat heb je met elke BX) dat je vroeg of laat met soms flinke tegenvaller te maken kan krijgen. Moet je wel rekening mee houden. Het verschil tussen een fijne BX en een klote BX is meestal meer dat een fijne BX voorspelbaar kapot gaat (en daarbij redelijk operationeel betrouwbaar blijft) en een klote BX je op de meest onverwachte momenten laat staan en dan wel volstrekt onafhankelijk wat je eraan hebt laten verspijkeren. Enige liefhebberij en vergevingsgezindheid ga je dus wel nodig hebben. Echter: als je het kan waarderen is zo’n tzd turbo wel een ontzettend fijne auto. Het interessante is dat die vergevingsgzindheid bij CX-en vaak een stuk verder gaat.
Thanks, is het dan goed dat ik de Visa met mooie authentieke radio bij jou laat staan en met de BX naar huis ga cruisen?
Hoogst waaarschijnlijk ga ik deze week toch even kijken. Ik zal de ernst van de roest goed in de gaten houden. Zit toch liever droog in een auto.
Een CX komt later wel een keer, meer als hobby-auto. Tja een onderhoudsloze auto voor deze prijzen en ouderdommen is toch lastig.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
ervaring?
Geen verkeerde hoor.
In het voorjaar ben ik daar wezen kijken voor een tweedehands AX. Daar wisten ze niet zo veel over te vertellen. Ze wilde de auto wel APK afleveren, maar de kosten kwamen evt. op mijn rekening. Er zat ook geen enkele vorm van garantie op. Dat was duidelijk, maar wel een vreemde benadering van een garagebedrijf m.i.
Dus het had geen voordeel om juist hier deze AX te kopen boven die van een vergelijkbare auto particulier.
Ik wil alleen maar zeggen dat het niet zoveel hoeft te zeggen dat deze BX bij Douma te koop staat en je wel degelijk zelf moet uitzoeken hoe de staat e.d. is.
Voor hetzelfde geld kennen ze deze BX wel van haver tot gort…..
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
patje74 schreef:visapowerrr schreef:toniclight schreef:Evenmin omdat hij toevallig door Douma wordt aangeboden.
ervaring?
Ik wel. Een oud verhaal, erg oud, bijna te oud om hier te noemen… Hij was nog geen eens Citroën dealer. Maar positief was het niet. Echter hoeft dit natuurlijk niets te zeggen over deze BX en zijn werkwijze nu. Maar poeh… het houdt mij nog steeds bij hem weg.
Laten we zeggen dat de werkplaats overduidelijk niet goed communiceerde met de “afdeling rekeningen uitschrijven”, welke vervolgens ook weer niet met ons communiceerde terwijl dat wel zou moeten. Hoe dan ook, het klopte niet, voor geen ene centimeter. Maar de werkplaats deed wel meer niet goed, zo verloren we bijna een wiel toen we bij hem weg reden na een verse APK sticker op de nummerplaat te hebben gekregen. (ja, zo oud is het verhaal dus…)
Verhaal halen was zinloos. Het was onmogelijk, wij hadden het blijkbaar in ons dromen meegemaakt….
Dus een prikkertje behoort tot de standaard uitrusting
Misschien komt mijn Visa trouwens wel in de buurt van Mantgum terecht.
visapowerrr schreef:Hoogst waaarschijnlijk ga ik deze week toch even kijken.
Dan ben je waarschijnlijk al te laat !
Er zitten er wel meer op te spinzen, vermoed ik.
mssl schreef:Het lijkt wel alsof je aandelen hebt in de ‘‘BX diesel’’ verkoop Bram ! Maak die visapowerrr toch niet zo gek….het klopt dat de BX diesels over het algemeen snel verkocht worden, maar je moet wel realistisch blijven kijken naar de auto.
Ik spreek helaas uit ervaring ops: .....heb het wel meer meegemaakt de laatste paar jaar, dat er ergens in NL nog een ogenschijnlijk fraaie BX (turbo) diesel te koop stond….en dacht dan *dat komt over een paar dagen wel*
Maar dan trok ik dus weer eens aan het korste eind, was dus al weg.
Een paar jaar geleden wilde ik graag een ZX 1.9 turbodiesel hebben (misschien nog steeds wel een optie voor mij als deze BX TZD de geest geeft)...wat ik niet aan km’s heb verreden ?
Zo’n ZX moet je namelijk ook met een lucifertje zoeken, omdat die blijkbaar niet zoveel gemaakt zijn.
Dus ik geef alleen maar een goed bedoelde tip.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Bram schreef:mssl schreef:Het lijkt wel alsof je aandelen hebt in de ‘‘BX diesel’’ verkoop Bram ! Maak die visapowerrr toch niet zo gek….het klopt dat de BX diesels over het algemeen snel verkocht worden, maar je moet wel realistisch blijven kijken naar de auto.
Ik spreek helaas uit ervaring ops: .....heb het wel meer meegemaakt de laatste paar jaar, dat er ergens in NL nog een ogenschijnlijk fraaie BX (turbo) diesel te koop stond….en dacht dan *dat komt over een paar dagen wel*
Maar dan trok ik dus weer eens aan het korste eind, was dus al weg.Een paar jaar geleden wilde ik graag een ZX 1.9 turbodiesel hebben (misschien nog steeds wel een optie voor mij als deze BX TZD de geest geeft)...wat ik niet aan km’s heb verreden ?
Zo’n ZX moet je namelijk ook met een lucifertje zoeken, omdat die blijkbaar niet zoveel gemaakt zijn.
Dus ik geef alleen maar een goed bedoelde tip.
Dan maar ook ff offtopic: de auto die ik nu heb stond te koop voor een strakke prijs. De auto zelf is ook strak en ook de km. stand van 288.000 was niet gek. Dan vraag ik me af waarom die auto ook 1 maand te koop heeft gestaan, ook hier op het forum
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Ik ben eruit en ben inmiddelas op bx-jacht geslagen.
Hier kan een slotje op wat mij betreft
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
visapowerrr schreef:Ik ben eruit en ben inmiddelas op bx-jacht geslagen.
Hier kan een slotje op wat mij betreft
Doen we, succes met je zoektocht!