Op mijn zwarte dame zitten een paar lelijke krassen en een enkel miniscuul roestplekje, ook hier en daar wat van die witte puntjes (grondverf?)..
Nu zoek ik iets waarmee ik dit een klein beetje kan wegwerken.
Wensen:
*Liefst als wasco of met kwastje oid. opbrengen, spuiten vervuilt de mooie lak in de omgeving te veel denk ik.
*Roestwerend is niet echt nodig, maar als het een dicht laagje vormt zou wel leuk zijn.
*Zwart.
*Geen enkel bezwaar tegen tien keer per jaar opbrengen, ik pruts graag een beetje aan haar.
Bestaat het?
Hele auto overspuiten is voorlopig nog geen optie, lpg, interieur, synchromesh, dinitrol, spuiten, is de volgorde van prioriteit.
Lakstiftje in de juiste kleur?
In de hele kleine putjes en de hele smalle krasjes nauwkeurig aanbrengen met een cocktailprikkertje of een lucifer.
Eventueel na goed drogen bijpoetsen…
ZX 1.4i Reflex Break 1994
je kan airbrush overwegen
beetje priegel is het wel.
je kunt een tube fijnplamuur kopen.
dat gebruik je om de diepte van de kras minder te maken,, dus ultra zuinig ermee, en ook eerst de kras afplakken..
dan de tape weghalen, en een strook van 1 cm langs de kras plakken (tape).
die schuur je nu voorzichtig glad met 1200 tot 1500 NAT.
vervolgens tip je dat bij met de lakstift, (en of je plakt het af), en gebruikt een spuitbus op kleur.
evt spuitbus herhalen.
verwijder de tape. en plak nu een vrije strook over /langs de kras af strook van 5 cm breed ongeveer..
gebruik nu nat schuurpapier 1500.en zachtjes uitschuren, zodat het egaal word.
gebruik nu een stukje schuurpapier 2000 en wederom tot het vlak en egaal is.
neem nu de tape weg, en gebruik een poetsmachine om eea met polijstpasta glimmend te polijsten. commandant oid.
dan lakbeschermer met polisch erachteraan.
uitpoetsen in de was zetten klaar.
met een beetje feeling is de kras nu nagenoeg onzichtbaar geworden voor het blote oog.
alleen detailbekijken dan zie je het nog.
mvgr wupke:die zo ooit een hakenkruis uit een motorkap gehaald heeft.