Hoi,
gisteren heb ik nieuwe ruitenwisserbladen gekocht, en wat ik opmerk is dat de ruitenwisser aan de bestuurderszijde nu schokkend over de ruit gaat. Bij de opwaarde slag is er nog geen probleem, maar bij het neergaan verschijnen er veel strepen. Het wisserblad gaat niet in een vloeiende beweging naar beneden, maar dus schokkend. Niet alleen bij normale snelheid (int. en 1) maar ook bij de hoge snelheid (2). Aan passagierszijde (ook vernieuwd) is er geen probleem.
Kan ik iets doen om dit op te lossen? De ruitenwisserarm buigen zodat er meer/minder druk op de ruit komt te staan o.i.d.? Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt!
Tom
Waarschijnlijk “slaat het ruitenwisserblad niet goed om”.
Je kunt je ruitenwisserarm iets torderen (verdraaien) met een waterpomptang of een bahco.
Steeds een klein stukje verdraaien en dan uitproberen… totdat je ruitenwisser gladjes omslaat.
ZX 1.4i Reflex Break 1994
Ik had hier ook last van, de dealer heeft dit toen bij mij inderdaad de arm een beetje verbogen met een waterpomptank. Hij vertelde mij dat het haakje waar de wisser in vastklikt, vlak op de ruit moet staan, die van mij stond duidelijk niet vlak. Na deze ingreep heb ik geen last meer van een klapperende wisser of strepen en het wisserblad gaat veel langer mee
Deze superservice was overigens gratis uitgevoerd door Citroen Noordegraaf in Waddinxveen
Perfect!
Een zeer duidelijke beschrijving van wat ik ook bedoelde te zeggen
ZX 1.4i Reflex Break 1994
Supertips, mannen, ik ga het morgen meteen proberen! Bedankt!
Eerst even een waterpomptang scoren… ops:
Totaal aantal Berichten: 7774
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
ZX1.4i schreef:een waterpomptank.
Dat moet dan wel met grof geweld gepaard zijn gegaan
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
DigiDaan schreef:ZX1.4i schreef:een waterpomptank.
Dat moet dan wel met grof geweld gepaard zijn gegaan
Niks mis met een beetje grof geweld op z’n tijd