karel schreef:oudelut schreef:Het is volgens mij geen turbodiesel, Knäckör, maar een ongeblazen.
Denk overigens dat er op je papieren “Citroe BX grijs keteke” staat?Het is nog simpeler: een TZD break is in NL *ALTIJD* een turbodiesel.
Zo kun je het ook stellen ja
wil hem ook wel ruile voor een geel kenteken variant. voor wie geen behoeft heeft aan de achterbank.wel turbo diesel. evt met bijbetaling
bx 1400 te.
bx tzd 1.8 turbo service break(grijs kenteken)
bx image 1.9 d break (voor onderdele of voor sloop)
bx tzd 1.8 turbo break(eindelijk geel kenteken)
patchwork schreef:wil hem ook wel ruile voor een geel kenteken variant. voor wie geen behoeft heeft aan de achterbank.wel turbo diesel. evt met bijbetaling
Succes, maar die zijn behoorlijk schaars. En met dit kmtrage - zo goed als - onvindbaar.
Ich bin ein Breaker
hoeft niet per se station te zijn. en mag wel wat meer km’s hebbe. maar wil uiteindelijk een goede bx overhoude. zolang het maar een turbo diesel is. want ik rij best veel in een jaar . afgelope jaar 60.000 km gerede in 2 auto’s. en heb het verschil wel gemerkt. en ook dat ik een diesel wil, met een turbo. heb in verlede gekeken voor een bx 1.7 diesel. maar dat kwam niet vooruit. vergelijke bij bx 1.4 en je wil toch vooruit in het leven.
bx 1400 te.
bx tzd 1.8 turbo service break(grijs kenteken)
bx image 1.9 d break (voor onderdele of voor sloop)
bx tzd 1.8 turbo break(eindelijk geel kenteken)
karel schreef:patchwork schreef:wil hem ook wel ruile voor een geel kenteken variant. voor wie geen behoeft heeft aan de achterbank.wel turbo diesel. evt met bijbetaling
Succes, maar die zijn behoorlijk schaars. En met dit kmtrage - zo goed als - onvindbaar.
Alleen wel al aardig wat km’s.
En die groene TZD turbo Berline bij dealer Douma in Leeuwarden…..daar staan volgens mij straks hele rijen wachtenden voor u ...wel nog weinig km’s.
Als dit motortje ‘echt’ goed is, kun je het geheel ook in een benzine koets met hetzelfde of minder kilometers hangen. Omkeuren bij de RDW, en je hebt een geweldige turbodiesel met weinig km’s
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
ja heb er wel aan zoiets gedachtt. maar effe motortje overzette gat th net iets bove me verstand uit. een loods waar ik kan werke. kan ik evt nog el aan komen. heb alleen de kennis en gereedschap niet thuis thuis hiervoor. dan messchien toch maar bank eruit. en matrass erin. wel andere plek vinde voor speaker inbouw als hoedeplank. alleen beetje bale dat ik dan maar 2 personen mee mag nemen.
bx 1400 te.
bx tzd 1.8 turbo service break(grijs kenteken)
bx image 1.9 d break (voor onderdele of voor sloop)
bx tzd 1.8 turbo break(eindelijk geel kenteken)
heb in verlede gekeken voor een bx 1.7 diesel. maar dat kwam niet vooruit.
Nee dat snap ik, daarom zijn ze ook nooit gemaakt…
Harm schreef:heb in verlede gekeken voor een bx 1.7 diesel. maar dat kwam niet vooruit.
Nee dat snap ik, daarom zijn ze ook nooit gemaakt…
Oei, ik dacht dat je wel wist dat de BX D in Frankrijk en andere landen wel degelijk geleverd is.
De BX 1.7D bestaat dus wel maar heet dan BX D. De BX turbodiesel heeft in feite een BX D motor met een andere pomp, turbo en intercooler.
Zou TS wellicht de BX 19D bedoelen, de ongeblazen diesel die wel in NL is geleverd?
Ich bin ein Breaker
patchwork schreef:alleen beetje bale dat ik dan maar 2 personen mee mag nemen.
Iets wat je kwalijk als ‘verborgen gebrek’ kunt aanmerken
Ich bin ein Breaker
Als ik mijn BX (ook een Service met zonder geen achterbank) legaal om wil keuren naar geel kenteken dan kost me de keuring ongeveer €70,- en de BPM meer dan (!) €500,-. Dan moet je de achterbank dus nog hebben + een stel gordels en de hele rattaplan in je BX bouwen. Ik denk dat je dan de €600,- makkelijk overstijgt en daar koop je ongeveer 12 BX-en voor (dat zullen dan natuurlijk niet de allerbesten zijn ). Van mij mag je (alsof ik het recht heb te bepalen wat jij wel of niet mag), maar ik heb het vanwege het vrij hoge kostenplaatje niet gedaan.
Overigens, als je het doet ben ik wel zeer geinteresseerd in hoe je het doet. Foto’s zouden enorm gewaardeerd worden.
Schijt aan originaliteit.
Oei, ik dacht dat je wel wist dat de BX D in Frankrijk en andere landen wel degelijk geleverd is.
Eigenlijk zou ‘t dan een 1.8D moeten zijn toch? Maar ik bedoelde ook eigenlijk dat die hier niet geleverd zijn, en dat ‘t niet echt logisch is om er zo graag een te willen dat je ‘m gaat importern
die bx 1.7 zag ik toen ergens gewoon in nl staan met nl kenteke dus ja. en wou wel wete of het veel verschil uitmaakte 1.4 bezine of 1.7 diesel. ja dus . vond me bx met lamme versnellingsbak beter op moment toen. en met deze bx tzd. er zit al achterbank in ook en ingedeeld als personen wagen . op de gordels na en dat er een bank in zit uit 1 stuk van plaats 2/3 1/3. op het gewoon tzd zonder gordels. zit al hoedeplank in en bekleding.
bx 1400 te.
bx tzd 1.8 turbo service break(grijs kenteken)
bx image 1.9 d break (voor onderdele of voor sloop)
bx tzd 1.8 turbo break(eindelijk geel kenteken)
Harm schreef:Oei, ik dacht dat je wel wist dat de BX D in Frankrijk en andere landen wel degelijk geleverd is.
Eigenlijk zou ‘t dan een 1.8D moeten zijn toch? Maar ik bedoelde ook eigenlijk dat die hier niet geleverd zijn, en dat ‘t niet echt logisch is om er zo graag een te willen dat je ‘m gaat importern
Njeea; de logica is dat de “zwakke” variant als 1.7 D oftewel D door het leven gaat; de opgefokte versie als 1.8D of D TURBO om te benadrukken hoe sterk ie wel niet is (en zet daar TG, TR of TZ voor, al is in NL alleen maar de TR of TZ geleverd).
Een BX 1.7 is nooit als zodanig geleverd; dat was dan aan de buitenkant OF een BX D (dat is dus een importbak), of het ging om een 1900 diesel, zoals de BX 19 D, 19RD, 19TD of 19TGD.
Ich bin ein Breaker