ronama schreef:zal ook wel een test van citroen zijn.
zo’n verkoop succes is de C5 nu bepaald ook niet.
en ik denk dat Citroen nu dit gewoon probeert om toch maar meer mensen in een C5 te krijgen.
vind dit best een goede zet.
de Citroen (lees hp) rijders kunnen kiezen voor HP.
en de anti Hp mensen (snap niet hoezo maar goed) kunnen nu ook een C5 als stuiterbak kopen.
met de bedoeling om een groter marktaandeel in het degment te krijgen.
alleen zal de peugeot 407 concurrentie krijgen.
ik denk zelf dat het voor een groot gedeelte met de leasemarkt te doen heeft
ja , precies.
Peteryed schreef:Dagobert II schreef:eviltwin schreef:Double Chevron schreef:Bovendien ben ik er ook van overtuigd dat de HP vering op de C5 niet veel verschilt van een vering met “GOEIE” schokdempers.
...Dat ben ik niet met je eens…
Ik denk dat 2Chevron doelt op vergelijkbare auto’s, met normaal rijgedrag en normale belading.
Dus iemand die niet met de rijstijl van Schumacher een lading oud papier naar de inzameling brengt.
Ik ben het wel met Double Chevron eens. Om een goed eigentijds veersysteem te maken zul je het HP systeem ten eerste stugger moeten maken. Veel elektonica maakt het dan te duur als je het zelfde kan bereiken met gewone veren en speciale wielophangingen (multilink). Bovendien hoeveel echte Citroen liefhebbers zijn er. En dan doel ik op mensen die een auto kopen omdat er HP vering onder zit. Dat ben ik niet eens meer, een Xantia wil ik niet meer( te oud) en een C5 is gewoon niet mooi en niet betrouwbaar. Dus dan maar een auto zonder HP vering. Als liefhebber koop ik wel een DS. Laatst nog weer in de nieuwe megane gereden, werkelijk niks mis mee.Wat ik wil zeggen HP vering is geen verkoopreden meer. Dus waarom zou je dat maken tegen beter weten in. Ton Roks(Autovisie)heeft het een paar jaar geleden al geschreven en toen verklaarde ik de man voor gek. Maar zo gek is hij niet. Dus wat Citroen nu doet is juist erg slim. Wil je gewoon een C5, dan staat hij standaart met 407 onderstel. Ben je liefhebber kan je het als optie kopen. Iedereen dus blij. Als ik Citroen baas was deed ik het ook. Bovendien welk merk houdt zich nog aan alle principe’s van vroeger?
Hoeveel echte Citroen liefhebbers er zijn?
Nou, ik denk heel wat! Ieder geval meer dan jij met de vraagstelling als boodschap meegeeft. Probeer er eens een topic-vraag van te maken!
Grote kans dat er reacties komen.
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
rf schreef:.......Probeer er eens een topic-vraag van te maken!
Grote kans dat er reacties komen.
De uitslag lijkt me duidelijk, op een Citroën-forum….
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Maar goed dan zijn er 6966 Citroen liefhebbers hier. Wie van die mensen kan en wil een C5 betalen? Ik denk dat dat 25% is. Dus 1741 mensen die uit liefhebberij een C5 kopen alleen in Nederland. De rest van de wereld twijfeld aan de auto omdat er zo’n veersysteem onder zit. Dus kun je alleen maar concluderen dat dit een slimme set is. Kijk maar eens naar de C4 picasso. Iedereen wil hem hebben, zelfs Citroen liefhebbers. Ik denk dat we zo langzaam aan wel eens afscheid moeten gaan nemen van HP vering. Daarmee zeg ik niet dat ik het leuk vind. Dat Alfa Romeo de boxer motor liet gaan was voor mij al heel wat nu hebben ze ook nog eens de zelfde bodemplaat als een Vectra ops:
Peteryed schreef:Ik denk dat we zo langzaam aan wel eens afscheid moeten gaan nemen van HP vering.
Afscheid dat niet, ik denk dat Citroen haar HP-vering exclusiver wil gaan maken, dus niet meer in een instap lease auto, maar de wat duurdere, zodat je het idee krijgt dat HP wat bijzonders is, wat natuurlijk ook zo is!
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
PjotrBlom schreef:Peteryed schreef:Ik denk dat we zo langzaam aan wel eens afscheid moeten gaan nemen van HP vering.
Afscheid dat niet, ik denk dat Citroen haar HP-vering exclusiver wil gaan maken, dus niet meer in een instap lease auto, maar de wat duurdere, zodat je het idee krijgt dat HP wat bijzonders is, wat natuurlijk ook zo is!
Dat zou ook kunnen. Soort van niche markt
PjotrBlom schreef:Peteryed schreef:Ik denk dat we zo langzaam aan wel eens afscheid moeten gaan nemen van HP vering.
Afscheid dat niet, ik denk dat Citroen haar HP-vering exclusiver wil gaan maken, dus niet meer in een instap lease auto, maar de wat duurdere, zodat je het idee krijgt dat HP wat bijzonders is, wat natuurlijk ook zo is!
Dat denk ik ook. Wel jammer natuurlijk. Ze hebben net door hoe ze een goed, onderhoudsvrij veersysteem kunnen maken…
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Als de basisversies met normale vering veel worden verkocht/geleased, zullen er maar relatief weinig duurdere C5en met hp worden gekocht/geleased. In Nederland wordt er toch over het algemeen basisversies verkocht en geleased .
Voor diegene (misschien ik wel) die later zo`n C5 met hp vering 2ehands wil kopen, zal waarschijnlijk ook meer voor moeten betalen…..met hp vering is het exclusiever. Ook zal er dan meer moeite gedaan moeten worden om een 2ehandse hp geveerde C5 te vinden.
Ik heb een ex leaseauto (BX) gehad, wat was die slecht onderhouden….voor mij liever geen ex leaseauto meer. Er zijn maar enkele leaseauto die netjes worden verzorgt, de rest is afgeragt .
Laten we hopen dat er veel hp geveerde C5en worden verkocht.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Vroeger werd een leaseauto inderdaad afgeragd, dat is vandaag de dag niet meer zo. Je hebt altijd mensen die hun auto afraggen ook mensen die zelf eigenaar zijn. Lease auto’s zijn altijd dealer onderhouden. Mensen zijn er ook zuinig op en als je zo’n auto koopt heb je een goede koopgedaan. Want alles is volgens het boekje vervangen tot en met de laatste beurt. Lease maatschappijen stellen hier zelf ook regels aan.
En het verhaal dat de lease rijder alleen basis versie mag is van vroeger dat gebeurt nu niet meer. Je krijgt gewoon een bedrag mee en daarvoor mag je een auto uitzoeken. Een werkgever die je laat kiezen uit en of twee merken is niet meer van deze tijd. En geloof me mensen zoeken we complete auto’s uit hoor. Basis versie’s worden bijna nooit verkocht.
Peteryed schreef:Vroeger werd een leaseauto inderdaad afgeragd, dat is vandaag de dag niet meer zo. Je hebt altijd mensen die hun auto afraggen ook mensen die zelf eigenaar zijn. Lease auto’s zijn altijd dealer onderhouden.
Ik vind dit ook wel wat rooskleurig. Lease auto’s worden wel dealeronderhouden, maar de leasemaatschappij houdt het budget angstvallig in de gaten. En als ze zonder onderhoud de periode tot het eind van het lease contract kunnen uitzingen, dan doen ze het vaak.
Het klopt dat meestal de leaser zelf kan bepalen welke auto hij uitzoekt. Maar ook dan zijn er weer mensen die zoveel mogelijk auto voor hun geld zoeken (liever een kale C5 dan een luxe C4). Zoveel rijders zoveel smaken. Onder het aanbond van leasemaatschappijen kom je die C5 1.8 (al dan niet op LPG) of 2.0 HDI toch vaak tegen. 2.2’s zie je weinig en ook de 3.0 zie je niet vaak tegenkomen als ex-leaser. Meja. mensen stellen onderhand gelukkig wel eisen aan enige luxe. Daarentegen worden echt kale auto’s weinig meer aangeboden.
Precies, als jij je auto afragt krijg je aan de stok met de leasemaatschappij. Onderhoud gebeurt goed bij de dealer. En basisversies rijden er zelden. Hoeveel Xantia type II Deauville zijn er nou? Dat was toch een echte basis versie… en hoeveel ligne seduction modellen c5 zijn er?
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
mpostma schreef:Peteryed schreef:Vroeger werd een leaseauto inderdaad afgeragd, dat is vandaag de dag niet meer zo. Je hebt altijd mensen die hun auto afraggen ook mensen die zelf eigenaar zijn. Lease auto’s zijn altijd dealer onderhouden.
Ik vind dit ook wel wat rooskleurig. Lease auto’s worden wel dealeronderhouden, maar de leasemaatschappij houdt het budget angstvallig in de gaten. En als ze zonder onderhoud de periode tot het eind van het lease contract kunnen uitzingen, dan doen ze het vaak.
Dit is sterk afhankelijk van de lease maatschappij. De kleinen doen dit wel maar Lease plan bijvoorbeeld doet dit niet. Ik denk dat ik liever een mooie ex lease koop dan een particuliere auto. Onderhoud gebeurt altijd in overleg met de eigenaar. (nou ja het hoort zo te gaan)
Citrophile schreef:Als de basisversies met normale vering veel worden verkocht/geleased, zullen er maar relatief weinig duurdere C5en met hp worden gekocht/geleased. In Nederland wordt er toch over het algemeen basisversies verkocht en geleased .
Maar de meeste leaserts mogen wel 1000eur aan opties besteden, dan is dus de vraag…metallic lak, navi of HP
en als je nu kijkt naar C5s uit 2005 (op autoscout bijv) dan zie je ongeveer evenveel 1.6HDi110 als 2.0HDi138, voor 2006-2007 is het zelfs meer dan 70%.
Vertaal je dit naar de nieuwe dan zal dus dik meer dan de helft standaard HP krijgen. En de rest als optie. Het zal dus over 5jaar niet zo’n probleem moetn zijn om een 2e hands X7 met HP te krijgen.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Impressie van nieuwe C5
Impressie van nieuwe Citroen C5, gebaseerd op eerder uitgelekte foto’s:
[url]http://img488.imageshack.us/img488/3170/impressiejulyot7.th.jpg [/URL] [url]http://img359.imageshack.us/img359/1227/impressiejuly3hk2.th.jpg [/URL]
Of je hier nou echt blijder van wordt…..... de kleur alleen al. Alleen de C5 “break” kan mij op basis van deze impressies bekoren.
[url]http://img359.imageshack.us/img359/7263/impressiejuly2ja2.th.jpg [/URL]
Schroom niet bezoek de site en wordt lid.
http://citroenc52008.hyves.nl/
Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.