eviltwin schreef:Dit is geen bug dit is opzet.
Door geen afstand meer aan te geven na de waarschuwing voorkomen ze dat mensen gewoon door rijden tot het ding [000] aangeeft. Zo nauwkeurig is het systeem simpelweg niet. Normaal gesproken hoort bij ~100km de waarschuwing te komen en wat later (~50km) verschijnt dan actieradius [—-]
Ja ik doelde op dat er al streepjes op het actieradius display komen bij 150km, ipv 50 bij een C5, Neem aan dat deze 100km verschil een Bug is
citroenc2 schreef:Erik Janszen schreef:Ik denk dat het voor NL begrippen vroeg is,maar in landen als Frankrijk,Italie en Spanje zeker niet te vroeg is.
Of een tripje naar Verdun,tussen Verdun en Luik kom je niks tegen op de n-weg/autobahn (ong. 175km).Dit moet je net weten (of ondervinden natuurlijk).
in arlon zitten er zat
Klopt,maar helaas is dat net de andere kant op.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Die streepjes krijg je ook niet steevast vanaf 150km te gaan of vanaf 50km te gaan..
Alles hangt ook af van de manier van rijden, wat dus wil zeggen het gemiddelde verbruik enzoverder..
Iemand die veel trage stukken rijdt en veel in de stad komt verbruikt meer, waardoor de BC sneller—- zal tonen. Het gaat er idd om om tijd aan te geven dat er getankt dient te worden.
Wanneer ik bijv. met de Xsara een tank in 1 keer leegrij op de autostrade telt de BC soms tot 20km te gaan af. Bij veel korte stukjes gaat dat soms maar tot 180km.
Zo gaat het lampje soms al branden bij slechts 450 gereden km’s, hoewel ik redelijk makkelijk 800km doe met 1 tank diesel.
In tegenstelling tot vroeger is het niet alleen de vlotter die info doorgeeft mbt. het brandstofniveau..
gr
eviltwin schreef:...Ik ken genoeg sufferds die (met auto’s waar hij idd tot [000] terugtelt) wel doorreden tot 0 en dan stilvallen. Het is er dus voor de veiligheid ingebouwd. Voor de motor (ook HDi) maakt het geen ene moer uit, ook niet omdat er zogenaamd zooi onderin je tank achteblijft, maar vervelend is het wel…
Is dat echt wel zo? Kijk eens hier naar.
joink schreef:eviltwin schreef:...Ik ken genoeg sufferds die (met auto’s waar hij idd tot [000] terugtelt) wel doorreden tot 0 en dan stilvallen. Het is er dus voor de veiligheid ingebouwd. Voor de motor (ook HDi) maakt het geen ene moer uit, ook niet omdat er zogenaamd zooi onderin je tank achteblijft, maar vervelend is het wel…
Is dat echt wel zo? Kijk eens hier naar.
Dat is het lagedruk circuit, het filter zit pas daarna en vóór de hogedrukpomp->commonrail->vertuivers. Zodra de lagedrukpomp droogloopt stopt de hogedrukpomp, maar op dat moment zit er dus nog gewoon Diesel in de leidingen.
Sowieso is het gevaarlijkste “bezinksel” water, en dat wordt er zeker uit gehaald. Afhankelijk van de HDi versie zit er een watersensor op.
Maar op zelfs de simpelste HDi (de 90pk DW10) is de procedure voor het drooglopen beschreven in de handleiding, ik kan me niet voorstellen dat ze dat doen als er mogelijk schade kan ontstaan. Bij die motor (Xantia/Xsara/C5 90pk) zit er nog een handpompje op, bij de rest is dat niet eens nodig.
Gewoon Diesel erin en gaan…
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
citroenzot schreef:Die streepjes krijg je ook niet steevast vanaf 150km te gaan of vanaf 50km te gaan..
Alles hangt ook af van de manier van rijden, wat dus wil zeggen het gemiddelde verbruik enzoverder..Iemand die veel trage stukken rijdt en veel in de stad komt verbruikt meer, waardoor de BC sneller—- zal tonen. Het gaat er idd om om tijd aan te geven dat er getankt dient te worden.
Wanneer ik bijv. met de Xsara een tank in 1 keer leegrij op de autostrade telt de BC soms tot 20km te gaan af. Bij veel korte stukjes gaat dat soms maar tot 180km.
Zo gaat het lampje soms al branden bij slechts 450 gereden km’s, hoewel ik redelijk makkelijk 800km doe met 1 tank diesel.In tegenstelling tot vroeger is het niet alleen de vlotter die info doorgeeft mbt. het brandstofniveau..
gr
Aha, nu begrijp ik waarom bij mij zover (tot bij of voorbij 100km) wordt doorgeteld… ik rij veel snelweg
rombout schreef:Wat ik wel merk is dat de boardcomputer niet altijd even betrouwbaar is. Het gemiddeld verbruik bijvoorbeeld stelt hij op 6,2l per 100km terwijl de werkelijkheid (hoeveel liter gaan er bij de pomp in t.o.v werkelijke kilometerstand) ongeveer op 6,9l ligt. En daar is de lease niet echt blij mee ... maar daar hebben we ook nog een ander draadje voor ... http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=181290
Dit komt omdat het verbruik wordt berekend en niet gemeten, aan de hand van de gegevens van het motormanagment wordt het verbruik berekend. Dit wijkt altijd af, moeten ze bij het leasebedrijf ook wel weten eigenlijk…
Tsja en dat van die meter, het is een bekend probleem. Doen ze weinig tot niks aan. Is gewoon een beveiliging dat mensen de tank niet helemaal leeg rijden. Alleen bij de Xsara Picasso zijn hiermee echt problemen geweest.
Overigens kan de dealer wel de stappen aanpassen voor de blokjes die de inhoud weergegeven. Doe dit echter NIET!!!! Hierdoor ontstaan allemaal rare storingen in de BSI! Ik ben er namelijk al eens mee aan het expirimenteren geweest..