straffe machine…
enneuh… het verbruik zal ook wel indrukwekkend zijn?
de snelste zal je niet zijn,
maar je zal toch wel enkele B*W’s voorbijglijden denk ik
eigenlijk bedoelde ik daarnet voorbijscheuren,
maar dat is een citroën-onwaardige term…
een CX glijdt…
tja…
je voelt niet alleen niet dat je rijdt,
bovendien geeft de gedachte ook nog eens een gevoel alsof je in de wolken bent
argh…
heeft dat dingetje ook echt in de lucht gehangen?
en hoelang?
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
ik heb dit onderwerp opgesplitst omdat de discussie over reclame stickers op zich wel leuk is, maar niet perse met cx te maken heeft.
het sticker verhaal gaat hier verder.
http://www.citroen-forum.nl/forum/viewtopic.php?t=114
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
rocco schreef:eigenlijk bedoelde ik daarnet voorbijscheuren,
maar dat is een citroën-onwaardige term…een CX glijdt…
Nee,want hij was alweer een stuk stugger dan de DS want die zweeft.
hmmm,
is het dan niet :
zweven -> glijden -> rijden -> scheuren ?
is maar een ideetje…
erik wijngaarden schreef:ik heb zeker al 3 cx-en gehad.
10 jaar terug kocht je zo’n ding voor 500 piek om in de winter je DS een beetje te ontzien. het meeste plezier had ik van een witte cx 2400 gti.
die kocht ik maandag en reed hem vrijdags erna helemaal plat.
verbazend hoeveel sneller zo’n gti is dan mijn d-super 5
Een aantal jaren geleden werd ik opgehaald door een vriend van mij die een GTI Turbo II mee had van de garage waar hij werkte… Man, wat een leuk ding. En ik heb al aardig wat gereden, maar de combinatie van comfort en snelheid was wel heel leuk. (Daarnaast had diezelfde vriend ook nog een BX GTi 16v.)
Later ben ik steeds meer verslaafd geraakt aan snelle auto’s en heb dus al vanalles gereden van mijn hobby auto (alfa 33 QV 16v), tot de Lancia Delta Evo, Maserati Bi-Turbo, Subaru Impreza getuned door Pro-Drive tot 300+pk, BMW 530d (erg leuk en snel voor een diesel) etc. etc. etc….
Maar zo’n Turbo II zou ik nog best eens in mijn collectie willen hebben (tegen de tijd dat ik veel geld heb, want ze zijn nu echt veel te duur).
Arne
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
Maar zo’n Turbo II zou ik nog best eens in mijn collectie willen hebben (tegen de tijd dat ik veel geld heb, want ze zijn nu echt veel te duur).
Arne
Met deze stelling ben ik het dan ook helemaal eens.
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
Gti Turbo II
Ik heb er zo’n 15 jaar geleden een mogen opknappen,zodat hij weer als
nieuw zou zijn.Dus complete overspuiten,4 nieuwe velgen en banden,
nieuwe bumpers,vloer en koffermatten,sierlijsten enz.Kosten Fl 12000.-
Tip Fl 300.- Dat was een leuk karwijtje.Een half jaar later werdt hij Total
Loss gereden.Dat doet echt zeer.
Toch leuk om te lezen dat jullie allemaal een CX GEHAD hebben.
Ik heb er lekker nog 1. en rij er elke dag in….
Grtz,
Arie
Echte anarchisten schaken zonder koningen…..
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
Wat voor type is het Arie.Ik heb nog 21 jaar bij v.TOORN in Papendrecht
gewerkt.achter v.Wijngaarden.
Gerard.
Hallo Gerard,
Het is een 22 trs ‘87 met alles erop en eraan. Rijdt lekker.
Verder rij ik nog een Xantia 1.8i ‘97 en voor het dagelijkse verkeer een Land Rover SIII 88 uit 1975. Benzine/Gas Geel kenteken.
Verder staat in mijn garage de Charleston van mijn vrouw , gekocht in 82 met net 52d.op de teller
Groetjes,
Arie Hardam
Echte anarchisten schaken zonder koningen…..
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
Best een rijtje om trots op te zijn hoor.