Quo schreef:Alcyone schreef:Wat het subframe betreft heb ik geen mening.
Maar ik raad je heel sterk af zo’n problematisch demonisch ding als een automatische choke te monteren. Vergeet niet, je TRS zuipt al door z’n automaat.
Mocht je het toch doen, heb ik natuurlijk interesse in je chokekabel.
Het verbruik lag bij mij ongeveer op 1:12, gezien over de km’s wat ik er mee gemaakt heb.. Dit vind ik niet echt zuipen. Ook te bedenken dat er veel stad/file km’s bij hebben gezeten. Dit alles wel nadat ik de handchoke had ingebouwd.
Ter vergelijk—> over hetzelfde soort traject scoort mijn BX 14 ongeveer een verbruik van 1:13/14.
Ik vind een handchoke in principe een drama. Vergeet je zo’n ding even en je rijdt steevast 1:5. De originalist in mij roept dat een automaat niet voorzien MAG zijn van een HANDchoke
Ich bin ein Breaker
Alcyone schreef:Kan me hoe dan ook niet voorstellen dat je hogere kosten door regelmatig afstellen en een hoger verbruik bij koude motor geschikter vindt dan zelf de choke regelen (binnen 25 seconden heb ik ‘m niet meer nodig in de winter, in de zomer zelfs helemaal niet).
Het aantal mensen dat zo’n ingewikkeld stom stuk techniek nog kan afstellen neemt heel erg hard af iig. Als je een handchoke al hebt, wegen de kosten van aanschaf en afstellen absoluut niet op tegen het zogenaamde gemak van zo’n ding.
Maar aan de andere kant is het ook best een gevoelsding:
Mijn antipathie naar die krengen is gebaseerd op ervaring uit het verleden, auto’s van m’n moeder etc. Hoe dan ook zal ik nooit en te nimmer een auto bezitten met zo’n ding. Ze wekken bij me extreme agressie op, haat ze net zo veel als Nazi’s.
Ik denk dat je jezelf wel duidelijk gemaakt hebt zo
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
je hebt pb karel
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:je hebt pb karel
Jippie - ik heb een paar stripjes op het oog, dwz op 1 na allemaal. De resterende moet dan maar uit den ouden doosch komen. Er moet iets te wensen over blijven…
Ich bin ein Breaker
deur63 schreef:‘t blijft een plaatje!
Eh,ja, dat is het. Ik zal proberne er wat werksmurfen op te zetten de komende periode, want het bakkie verdient best wat aandacht voor zijn (het is een hij, hij heeft balletjes tenslotte) uiterlijk.
Vandaag de sleutels in ontvangst genomen, dus het is nu helemaal “echt”. Alleen nog op een parkeerplek ver van huis, misschien verandert dat toch binnenkort wel. Je moet toch wát met een zich vervelende puberzoon thuis…
We zien wel; het subframe is natuurlijk een aandachtspunt van groot belang.
Ich bin ein Breaker
Misschien een hele stomme vraag, maar wat is een langsbalk in hemelsnaam? Deze term ben ik een aantal keer tegengekomen in dit topic, maar ik zou het mijn god niet weten.. Het zit op een type1 subframe, maar waar dient het voor?
deur63 schreef:Misschien een hele stomme vraag, maar wat is een langsbalk in hemelsnaam? Deze term ben ik een aantal keer tegengekomen in dit topic, maar ik zou het mijn god niet weten.. Het zit op een type1 subframe, maar waar dient het voor?
Volgens mij gaat dit over de balk die vanuit het midden van het subframe naar voren onderdoor het blok loopt, dit heeft mijn mk1 16v ook.
Jdt schreef:deur63 schreef:Misschien een hele stomme vraag, maar wat is een langsbalk in hemelsnaam? Deze term ben ik een aantal keer tegengekomen in dit topic, maar ik zou het mijn god niet weten.. Het zit op een type1 subframe, maar waar dient het voor?
Volgens mij gaat dit over de balk die vanuit het midden van het subframe naar voren onderdoor het blok loopt, dit heeft mijn mk1 16v ook.
Klopt, zit haaks op het voorsubframe en loopt naar onder de radiateur-balk. Niet echt praktisch als je voorschade rijdt.
Ik heb inmiddels vernomen dat een type 2/3 subframe gewoon bruikbaar moet zijn omdat de schroefgaten niet zijn verdwenen maar gebruikt voor een steuntje voor de HD-leidingen. Daar zoek ik nu dus nog naar.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Jdt schreef:deur63 schreef:Misschien een hele stomme vraag, maar wat is een langsbalk in hemelsnaam? Deze term ben ik een aantal keer tegengekomen in dit topic, maar ik zou het mijn god niet weten.. Het zit op een type1 subframe, maar waar dient het voor?
Volgens mij gaat dit over de balk die vanuit het midden van het subframe naar voren onderdoor het blok loopt, dit heeft mijn mk1 16v ook.
Klopt, zit haaks op het voorsubframe en loopt naar onder de radiateur-balk. Niet echt praktisch als je voorschade rijdt.
Ik heb inmiddels vernomen dat een type 2/3 subframe gewoon bruikbaar moet zijn omdat de schroefgaten niet zijn verdwenen maar gebruikt voor een steuntje voor de HD-leidingen. Daar zoek ik nu dus nog naar.
Ach, volgens mij is dat verhaal nogal overtrokken. Als je een zodanige voorschade rijdt dat je die langsbalk echt indrukt dan is er wel zoveel geprakt dat je wel andere zorgen hebt.
Ik zou er dus een type3 subframe voor zoeken en daar gewoon die langsbalk met leidingene weer op drukken.
mpostma schreef:karel schreef:Jdt schreef:deur63 schreef:Misschien een hele stomme vraag, maar wat is een langsbalk in hemelsnaam? Deze term ben ik een aantal keer tegengekomen in dit topic, maar ik zou het mijn god niet weten.. Het zit op een type1 subframe, maar waar dient het voor?
Volgens mij gaat dit over de balk die vanuit het midden van het subframe naar voren onderdoor het blok loopt, dit heeft mijn mk1 16v ook.
Klopt, zit haaks op het voorsubframe en loopt naar onder de radiateur-balk. Niet echt praktisch als je voorschade rijdt.
Ik heb inmiddels vernomen dat een type 2/3 subframe gewoon bruikbaar moet zijn omdat de schroefgaten niet zijn verdwenen maar gebruikt voor een steuntje voor de HD-leidingen. Daar zoek ik nu dus nog naar.
Ach, volgens mij is dat verhaal nogal overtrokken. Als je een zodanige voorschade rijdt dat je die langsbalk echt indrukt dan is er wel zoveel geprakt dat je wel andere zorgen hebt.
Ik zou er dus een type3 subframe voor zoeken en daar gewoon die langsbalk met leidingene weer op drukken.
Ik ben er ééntje op het spoor, in ons eigen clubmagazijn!
De langsbalk doe ik er hopelijk wel weer op - zeg ik nu. In gezeur met leidingen heb ik geen zin, en dat schade-verhaal, sja, het is idd dan toch allemaal niet meer zo boeiend.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:in ons eigen clubmagazijn!
Ja liggen hier genoeg
karel schreef:vervelende puberzoon
Ik ken ze nóg vervelender…
Test
ligt er ook nog een carb voor een 159 A blokje? met werkende mechaniek van de choke?
die ik nu heb durf ik niet aan in combi met een vers gereviseerd blok..
mvgr wupke:die een carb voor 159A blok zoekt,(1900 cc)..
kreazyV8wuppo schreef:ligt er ook nog een carb voor een 159 A blokje? met werkende mechaniek van de choke?
die ik nu heb durf ik niet aan in combi met een vers gereviseerd blok..
mvgr wupke:die een carb voor 159A blok zoekt,(1900 cc)..
Helaas, er liggen geen carbs in het magazijn. De krenten uit de pap worden jammer genoeg niet gedoneerd.
Test
Nou, er is beweging. Vandaag een voorproefje: ik ga de auto naar de reparatie-plek brengen. Volgende week zaterdag gaat het dan écht gebeuren.
Ik heb dus inmiddels een subframe én hulp geregeld. Iedereen die me verder nog hulp of subframes heeft aangeboden: hartstikke bedankt, maar zoals het er nu uitziet ben ik “voorzien”.
Ich bin ein Breaker