Gisteren brak er een plastic ding onder het koppelingspedaal, pedaal op de grond
Hulde voor de ANWB, ik belde om 24:00, ze kwamen om 01:30, het was niet te fixen, de takelwagen geregeld die om 04:45 kwam .
Daar sta je dan bijna 5 uur lang half op de weg en de trambaan, even voorbij het Reiswijkseplein op de Weteringkade
De Xantia is inmiddels bij Garage De Pee, die repareert het morgen en dan kan ik eindelijk het leen-hondenhok (VW-Polo) dat ik nu heb terugbrengen.
ZX1.4i schreef:Gisteren brak er een plastic ding onder het koppelingspedaal, pedaal op de grond
Hulde voor de ANWB, ik belde om 24:00, ze kwamen om 01:30, het was niet te fixen, de takelwagen geregeld die om 04:45 kwam .
Daar sta je dan bijna 5 uur lang half op de weg en de trambaan, even voorbij het Reiswijkseplein op de WeteringkadeDe Xantia is inmiddels bij Garage De Pee, die repareert het morgen en dan kan ik eindelijk het leen-hondenhok (VW-Polo) dat ik nu heb terugbrengen.
Hmm vervelend. Toch, als je behoedzaam bent kun je ook wel zonder koppelingspedaal thuiskomen. Niet zo leuk voor je startmotor (starten in de 1 om weg te rijden) maar zo ben ik wel eens thuisgekomen toen mijn koppelingskabel eens brak ong. 20 km van huis.
Meja, dat is maar net afhankelijk van hoeveel je je bak wilt mishandelen om maar thuis te komen.
Het liefst mishandel ik mijn auto helemaal niet, juist voor dit soort situaties betaal ik ruim €140/jaar aan de ANWB.
En dan laten ze je 5 uur wachten midden in de nacht
ZX1.4i schreef:Het liefst mishandel ik mijn auto helemaal niet, juist voor dit soort situaties betaal ik ruim €140/jaar aan de ANWB.
En dan laten ze je 5 uur wachten midden in de nacht
Zoveel ??
Wat heb jij dan wel niet voor abonnement….met gratis C6 vervangauto of zo…..hulp gegarandeerd over de hele wereld ?
Maar je hebt wel gelijk…..het holt aardig achteruit de laatste jaren bij de ANWB v.w.b. de snelheid van hulp (heb niks te klagen over hun deskundigheid overigens)...ik moest vorig jaar zomer (nog met de TZD-turbo) bijna 3 uur wachten op hulp , het klusje was in 5 minuten gepiept maar ik mistte wel daardoor een rit naar Maastricht…...wat me dus 80 euro kostte.
En Marten…tsja, ik heb dat 2x gehad met een BX diesel….1x was het bekende staafje er tussenuit gevallen, omdat ik per ongeluk met mijn linkervoet achter het koppelingspedaal was blijven hangen waardoor hij omhoog ging ops: ...en 1x bij een type 1 diesel de koppelings-hevel zelf die brak (bekende kwaal toen)...ben inderdaad weer thuis gekomen, met dubbel klutsen (tussengas schakelen) en bij het stoplicht motor uit…in z’n 1 en dan wachten tot je kon rijden…..de bak (en de rest van de aandrijving) vind dat niet prettig nee, maar dan heb je hem maar weer voor de deur staan.
ZX1.4i schreef:
En dan laten ze je 5 uur wachten midden in de nacht
Dilemma… 5 uur is erg lang (niet voor mij)
Bram schreef:ZX1.4i schreef:Het liefst mishandel ik mijn auto helemaal niet, juist voor dit soort situaties betaal ik ruim €140/jaar aan de ANWB.
En dan laten ze je 5 uur wachten midden in de nachtZoveel ??
Wat heb jij dan wel niet voor abonnement….met gratis C6 vervangauto of zo…..hulp gegarandeerd over de hele wereld ?
Het meest uitgebreide en duurste pakket dat ze hebben
Het 1,5 uur op de ANWB wachten, daar kan ik nog begrip voor tonen, maar dan ruim 3,5 uur op een takelwagen
Hebben ze in heel de regio Haaglanden maar 1 takel toko zitten ?
Ze hebben de Xantia in zijn allerhoogste stand gezet, de voorwielen opgetakeld en dan met de achterwielen over de gron gesleept, kan dit kwaad? In de allerhoogste stand heb je toch geen vering meer, vind de dragende constructie aan de achterkant dit wel leuk?
ZX1.4i schreef:Ze hebben de Xantia in zijn allerhoogste stand gezet, de voorwielen opgetakeld en dan met de achterwielen over de gron gesleept, kan dit kwaad? In de allerhoogste stand heb je toch geen vering meer, vind de dragende constructie aan de achterkant dit wel leuk?
Ze hadden tijdens het slepen de motor toch gewoon stationair kunnen laten draaien zodat hij gewoon op normale rijhoogte staat ?
Ik weet eigenlijk niet (na al die jaren HP) of je een HP geveerde Citroen wel zo mag slepen….de allerhoogste stand is volgens mij alleen bedoeld voor wielen verwisselen en garage werkzaamheden…..ik dacht dat je voor het slepen de 1 na hoogste stand moest gebruiken. :
Het is mij (gelukkig) nog nooit overkomen dat mijn BX zo versleept moest worden…ik had er ook iets van gezegd tegen die man van het sleepbedrijf.
Hopelijk was het voornamelijk goed asfalt waar ie overheen gesleept is…..anders zal de ophanging achter dit zeker niet prettig gevonden hebben.
ZX1.4i schreef:Ze hebben de Xantia in zijn allerhoogste stand gezet, de voorwielen opgetakeld en dan met de achterwielen over de gron gesleept, kan dit kwaad? In de allerhoogste stand heb je toch geen vering meer, vind de dragende constructie aan de achterkant dit wel leuk?
Dat is niet echt de bedoeling. Natuurlijk zou het rijcomfort dan beroerd zijn geweest. Hydrauliques moeten daarom op een oprijwagen. Het was ook beter geweest als ze hem in de een na hoogste stand hadden gezet. Maar wellicht gingen ze er vanauit dat ie al snel druk zou verliezen. Dan heb je alweer snel vering terug.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
ZX1.4i schreef:Bram schreef:ZX1.4i schreef:Het liefst mishandel ik mijn auto helemaal niet, juist voor dit soort situaties betaal ik ruim €140/jaar aan de ANWB.
En dan laten ze je 5 uur wachten midden in de nachtZoveel ??
Wat heb jij dan wel niet voor abonnement….met gratis C6 vervangauto of zo…..hulp gegarandeerd over de hele wereld ?
Het meest uitgebreide en duurste pakket dat ze hebben
Het 1,5 uur op de ANWB wachten, daar kan ik nog begrip voor tonen, maar dan ruim 3,5 uur op een takelwagen
Hebben ze in heel de regio Haaglanden maar 1 takel toko zitten ?Ze hebben de Xantia in zijn allerhoogste stand gezet, de voorwielen opgetakeld en dan met de achterwielen over de gron gesleept, kan dit kwaad? In de allerhoogste stand heb je toch geen vering meer, vind de dragende constructie aan de achterkant dit wel leuk?
Dat kan niet goed zijn voor de ophanging. Aan de andere kant, als de voorkant van de auto is opgetakeld en je laat de auto in rijstand staan klapt dan niet de achterbumper of de trekhaak op de straat als de auto eens goed inveert?
Eveneens ben ik tevens ook.
Sja, Sohail had denk ik niet veel zin meer om een oprijwagen te eisen en dan nog 2 uur te gaan wachten.
afhankelijk van de afstand is het niet slim om zo een auto te vervoeren.
echter, hij kan wel tegen een stootje hoor,, ti’s geen blondje met blauwe ogen hoor…
dus zal wel meevallen, maar volgende X ff melden dat je een oprijwagen eist..
mvgr wupke:er zitten niet voor niks stootrubbers achter de eindaanslagen.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
kreazyV8wuppo schreef:afhankelijk van de afstand is het niet slim om zo een auto te vervoeren.
echter, hij kan wel tegen een stootje hoor,, ti’s geen blondje met blauwe ogen hoor…
dus zal wel meevallen, maar volgende X ff melden dat je een oprijwagen eist..mvgr wupke:er zitten niet voor niks stootrubbers achter de eindaanslagen.
Die stootrubbers worden toch alleen aangesproken in de laagste stand?
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:kreazyV8wuppo schreef:afhankelijk van de afstand is het niet slim om zo een auto te vervoeren.
echter, hij kan wel tegen een stootje hoor,, ti’s geen blondje met blauwe ogen hoor…
dus zal wel meevallen, maar volgende X ff melden dat je een oprijwagen eist..mvgr wupke:er zitten niet voor niks stootrubbers achter de eindaanslagen.
Die stootrubbers worden toch alleen aangesproken in de laagste stand?
zowel rubbers voor de laagste stand, alsook rubbers voor de hoogste stand.
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:afhankelijk van de afstand is het niet slim om zo een auto te vervoeren.
echter, hij kan wel tegen een stootje hoor,, ti’s geen blondje met blauwe ogen hoor…
dus zal wel meevallen, maar volgende X ff melden dat je een oprijwagen eist..mvgr wupke:er zitten niet voor niks stootrubbers achter de eindaanslagen.
Ah ok, dit is al een geruststelling, de volgende keer inderdaad een oprijwagen eisen.
Het was overigens een korte afstand binnendoor van Den-Haag naar Rijswijk, ik denk c.a. 5km zonder drempels, enkel hier en daar wat tramrails.
Ik heb de Xantia nog niet terug, het plastic buisje was niet binnengekomen, schijnt al lastiger te worden om bij Citroen onderdelen voor oudere auto’s te krijgen. Hopelijk is het er morgen en is de auto gefixt, anders heb ik komend weekend geen auto, het leen-hok moet morgen terug.
De Xantia is gefixt, vrijdag middag had ik de auto al terug.
Hulde voor Garage De Pee, voor hun super service om het onderdeel zo snel in huis te halen en te monteren