Hulpveren Xsara Coupé
Gepost: 05 juli 2007 01:50 AM

Hallo,

Drie weken geleden heb ik 17” lichtmetalen velgen onder mijn Xsara Coupé gemonteerd. Op de oude 15” velgen stond de auto al flink achterover. Mijn Xsara staat al gauw 20 à 30mm lager als de (exact dezelfde) coupé van mijn zus.

Zou dit op te lossen zijn met hulpveren? Komt de auto dan niet meteen een heel stuk omhoog? Ik wil niet heel ver omhoog, ik wil dat ie minder diep inveert. De binnenspatborden heb ik al aangepast, maar nog steeds lopen de banden aan bij het diep inveren.

Heeft iemand een idee waar bij een Xsara Coupé de hulpveren geplaatst worden? Zijn er misschien ergens foto’s van te vinden, of heeft iemand er foto’s van?

M.v.g. Marco

Citroën AX: 8x, Citroën ZX: 2x, Citroën Xsara: 4x, Citroën Saxo: 2x,
Citroën 2cv: 2x, Citroën C8: 1x, Citroën C1: 1x

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7818

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 05 juli 2007 11:57 AM
  [ # 1 ]

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=171810&highlight=verhogen

Succes Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 05 juli 2007 12:18 PM
  [ # 2 ]

Heb ik trouwens niet een Sebring einddemper van jou gekocht een maandje of wat geleden?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Gepost: 05 juli 2007 06:49 PM
  [ # 3 ]

Ja, dat van die Sebring klopt! Je kwam toen met een Ibizaatje geloof ik he? Heb de RVS-demper nog niet aangeschaft. Staat wel op m’n verlanglijstje. Maar eerst wil ik ervoor zorgen dat de banden niet meer aanlopen.

Bedankt voor het doorsturen van het topic. Denk dat ik maar eens ga informeren voor hulpveren.

Profiel  

Gepost: 06 juli 2007 04:28 PM
  [ # 4 ]
DigiDaan schreef:

Heb ik trouwens niet een Sebring einddemper van jou gekocht een maandje of wat geleden?

Bevalt je Sebring eigenlijk een beetje of vind je ‘m, net als ik, te stil?

Profiel  

Gepost: 11 juli 2007 01:00 AM
  [ # 5 ]

Vanavond in Amsterdam een tweedehands set hulpveren op de kop getikt voor €15,-.  Morgen zal ik ze eens plaatsen om te zien of het voldoende verschil maakt.
Het merk van de hulpveren is Carsupport.

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 11 juli 2007 03:05 AM
  [ # 6 ]
Mastenhose schreef:
DigiDaan schreef:

Bevalt je Sebring eigenlijk een beetje of vind je ‘m, net als ik, te stil?

Die Sebring beviel best, en ik vond ‘m niet te stil. Toch heb ik mijn auto met sebring en al ingeruild..  Surprisedops:  Had ik de oude demper nog gehad dan zou ik ‘m er wel onderuit hebben gehaald en los verkocht hebben.

Met de hulpveren gaat het wel goedkomen denk ik, bij mij hielp het wel in ieder geval. Ben benieuwd of ik ze bij de nieuwe xsara weer nodig zou hebben.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook