Als mijn tank minder dan de helft vol is krijg ik bij een doordraaiende bocht (klaverblad) een motor die nog net stationair blijft lopen.
Het maakt niet uit of ik gas geef en of een bocht stijgend ,dalend of vlak is
Na een seconde of 5 is het vermogen terug.
Volgens mij is hier al eerder over geschreven en heeft het te maken met de constructie van de benzinetank. Ik herken het wel overigens. Die van mij doet het ook.
Jos van der Voort
same here
Mijn ZX is van 1992.
Misschien als we de jaartallen vergelijken?
Jos van der Voort
Mijne heeft allebei. Ik heb ook altijd het gevoel dat ik de tank niet helemaal leeg kan rijden.
Jos van der Voort
1994, kapotte brandstofmeter, dus niet te vergelijken qua brandstofmeter.
1993
De brandstofpomp zit bij mij in een “bakje” .
Dit probleem is geleidelijk gekomen dus er moet ergens een oorzaak zijn.
Het is knap irritant als je op een klaverblad geen vermogen meer hebt.
pomp heb ik er al eens uit gehad.
filtertje uitgespoten met compressor daarna in een zeepsopje gezet en nog eens flink geborsteld
Geen verschil
ook die is al vervangen, ook geen verschil
Ik weet het dus ff niet meer
enige wat ik nog kan bedenken is ergens een lek ,vulpijp of 1 van de tig slangetjes, waardoor die lucht gaat trekken.