citrofiel!ik? schreef:Ja, ik ben wat dat betreft idd een beetje een muggenzifter, maar er zijn toch wel mogelijkheden. Een 2cv kan ook stiller bv.
Kijk, behalve motorgeluid vind ik windgeruis erg irritant, dus mensen die ervaring hebben met die schitterende plastic kapjes over de ruit mogen ook ff reageren. Alles om het geluidsniveau te beperken.
En ja, ik heb de raamrubbers al vervangen.
Die plastic kapjes werken prima, in plaats van vlagerig windgeruis is het nu één soort uniform windgeruis.. Maar het lijkt wel iets stiller geworden.
ik heb ook van die raam kapjes, voor en ACHTER !!!
het geluid is beduidend minder en als het regent kan je toch gewoon je raampje open zetten om je peukje naar buiten te kiepelen.
verder heb ik op verscheidenen punten onder de auto rubber stukken geplaats waardoor de uitlaat niet meer zo resoneerd.
op de achteras heb ik een stuk zitten, daar wil de uitlaat tijdens het rijden nog wel eens tegen aan bengelen.
ik heb een complete open uitlaat er onder zitten, en ik heb toch echt geen herrie in de auto, zelfs niet met een leren interieur.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:ik heb ook van die raam kapjes, voor en ACHTER !!!
het geluid is beduidend minder en als het regent kan je toch gewoon je raampje open zetten om je peukje naar buiten te kiepelen.verder heb ik op verscheidenen punten onder de auto rubber stukken geplaats waardoor de uitlaat niet meer zo resoneerd.
op de achteras heb ik een stuk zitten, daar wil de uitlaat tijdens het rijden nog wel eens tegen aan bengelen.
ik heb een complete open uitlaat er onder zitten, en ik heb toch echt geen herrie in de auto, zelfs niet met een leren interieur.
Kijk, da’s wel weer knap dan. Een standaard uitlaat die ergens tegenaan bungelt zit gewoon niet goed gemonteerd. Maarja, zo’n “open pijp”, das allemaal wat anders natuurlijk.
Die raamkapjes zijn vreselijk vervelend als je wat langer bent; je moet dan altijd bukken om naar links of rechts te kijken.
Ich bin ein Breaker
vortex schreef:ik heb ook van die raam kapjes, voor en ACHTER !!!
het geluid is beduidend minder en als het regent kan je toch gewoon je raampje open zetten om je peukje naar buiten te kiepelen.
Hou die peuken nou maar in de auto en druk ze uit in de asbak ofzo.
Of wees zo moedig en copy-paste je reactie op het motorrijders forum
Het beste is natuurlijk om niet in je auto te roken
WYD schreef:vortex schreef:ik heb ook van die raam kapjes, voor en ACHTER !!!
het geluid is beduidend minder en als het regent kan je toch gewoon je raampje open zetten om je peukje naar buiten te kiepelen.Hou die peuken nou maar in de auto en druk ze uit in de asbak ofzo.
Of wees zo moedig en copy-paste je reactie op het motorrijders forumHet beste is natuurlijk om niet in je auto te roken
helemaal mee eens…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
ik leeg niet me asbak in een keer op de weg hoor
en ja….ik vind een peukje erbij gewoon lekker en relaxed. me asbak spaar ik vaak, omdat anders al die as naar beneden flikkert op de radio, en dat zie ik niet zo zitten.
maar daar gaat dit topic toch niet zo over
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:ik leeg niet me asbak in een keer op de weg hoor
en ja….ik vind een peukje erbij gewoon lekker en relaxed. me asbak spaar ik vaak, omdat anders al die as naar beneden flikkert op de radio, en dat zie ik niet zo zitten.
maar daar gaat dit topic toch niet zo over
Weet je wat er kan gebeuren met 1 zo’n peukje als je die uit het raam gooit?
idd die raamrubbers zijn waardeloos.
Die heb ik al vervangen.
Dat scheelde al een heel stuk.
Sommigen hebben al begrepen dat ik dit weekend naar frankrijk ben geweest, en nu 700 km later met lege handen weer thuis ben. Zucht.
Ik las ergens anders op dit forum, ik mis de zesde versnelling, nou dat idee krijg ik ook.
Doordat die 16v’s vrij veel toeren maken, klinkt die auto altijd zo opgefokt, misschien komt het doordat ik vaak in diesels rijd voor mijn werk maar ik vind er toch teveel geluid in zitten.
Misschien heeft iemand wel iets gedaan met deurisolatie, of vloerisolatie, suggesties zijn welkom.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
ZX-Cruiser schreef:En toch denk ik dat je dan de verkeerde auto hebt, geluid hoort gewoon bij zo’n auto uit die tijd. Probleem met moderne GTi’s is juist dat ze te stil zijn.
Ik heb zelf geen idee hoe luid mijn ZX 16V is met originele uitlaat is want die heb ik er niet onder gehad. Maar hij maakt nu een aardig geluidje.
En al die oude 16V’s (1.9 en 2.0) zijn opgefokte blokken die gemaakt zijn om boven de 4000RPM te presteren.
Helemaal mee eens!
Als ik in zo’n auto rijd, dan heb ik de radio niet eens aan en zelfs met de koudste temperaturen m’n raam nog een stukje open
Met de 16v van m’n vader heb ik dat niet, aangezien je die niet hoort.
Het is inderdaad wel dat auto’s van deze leeftijd meer herrie maken dan nu maar het beste wat je kunt doen is inderdaad zoveer mogelijk stof aan brengen om het geluid te dempen ik heb even een testje gedaan met mijn 1.6 8v ik heb een stoffekap onder de moterkap en als je die weg haalt merk je dat gelijk dus ik heb hem maar snel weer terug geplaatst verder raad ik je aan mooi op maat stukjes stof aan te brengen op de bodem van je dashboard kastje of van die antislipmatjes blijven je spullen ook beter liggen ook bij het bakje boven op en natuurlijk automatten ed. en zoals meer mensen zeggen alle rubbers na kijken en zorgen dat ze soepel blijven maar ik geloof dat dat allemaal wel goed zit.
in ieder geval succes
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
ZX-Cruiser schreef:Heb een tijd terug de motorkap isolatie gedumpt en laatst de schutbord isolatie, geen verschil. Of zou dat komen omdat de uitlaat er toch boven uit komt ?
Tjha dat zal toch best wel verschil maken maar het geluid van de uitlaat dringt niet echt binnen via het dash. maar meer via de bodem. moet je de vloer bedekking er eens uit halen wordt al een aarig leuk effect zeker als je dat ook bij de achterbank doet en de bank er zelf ook uit haalt maar oed beetje off topic we waren opweg het geluid tegen te gaan niet zorgen dat we alles ook binnen goed kunnen horen
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
Geen probleem… ik vind dat mijn auto juist te stil is
Grijze noppenisolatie platen die je bij de Praxis kunt halen, beetje dubbelzijdig tape onder de motorkap, effies op maat snijden en dat moet volgens mij best wat uitmaken
citrofiel!ik? schreef:
Bij mij is het raamrubber aan de linkerkand kapot in de hoek, er mist een stukje.
Is het een grote klus om hem te vervangen en wat moet er dan zoal voor los gehaald worden???
Als er bovenaan je raamrubber een stukje mist, is-ie gewoon in z’n geheel wat naar beneden geschoven. Oplossing: raam helemaal open en dan je raamrubber even iets uit de sponning pakken, omhoogschuiven en dan weer netjes in de sponning duwen. Dit kan zelfs tijdens het rijden als het moet. Het stelt echt nix voor. Na een aantal peukjes uit het raam gooien, of bestellen bij de mc drive of kaartjes trekken bij de slagboom, kan het probleem zich opnieuw voordoen en moet je de hiervoorgenoemde procedure maar eens herhalen (al dan niet tijdens het rijden) .
Je snapt het al: het raamrubber schuift soms iets mee met het op en dan vooral neer bewegende raam.
`verum ipsum factum’
jeroen_m schreef:citrofiel!ik? schreef:
Bij mij is het raamrubber aan de linkerkand kapot in de hoek, er mist een stukje.
Is het een grote klus om hem te vervangen en wat moet er dan zoal voor los gehaald worden???Als er bovenaan je raamrubber een stukje mist, is-ie gewoon in z’n geheel wat naar beneden geschoven. Oplossing: raam helemaal open en dan je raamrubber even iets uit de sponning pakken, omhoogschuiven en dan weer netjes in de sponning duwen. Dit kan zelfs tijdens het rijden als het moet. Het stelt echt nix voor. Na een aantal peukjes uit het raam gooien, of bestellen bij de mc drive of kaartjes trekken bij de slagboom, kan het probleem zich opnieuw voordoen en moet je de hiervoorgenoemde procedure maar eens herhalen (al dan niet tijdens het rijden) .
Je snapt het al: het raamrubber schuift soms iets mee met het op en dan vooral neer bewegende raam.
Nou, na zoveel McDrives kan het echt wel een keer afgelopen zijn en kan het rubber echt kapot zijn.
Vervangen kun je proberen met de ruit er nog in (naar beneden) en deurbeplating er nog op; kom je dan in de knoei dan moet je die er even afhalen. Met deurpaneel eraf gaat het wel makkelijker: als het raamrubber (te) stroef uit of in de geleiderails gaat kun je het even met WD40 inspuiten.
Ich bin ein Breaker