Goed, zoals bij velen al bekend liep mijn ZX niet lekker, starte slecht en liep niet altijd even mooi stationair. Ook had hij moeite (stotteren) bij laag toerental.
De stappenmotor functioneerd gewoon goed, dus dat kan ik uitsluiten, ook heb ik alle vacuum slangetjes nagekeken en die zijn ook ok.
Daarom eens met de gaskleppositioneur aan de slag gegaan, en ja hoor, die is niet goed meer. Op zich niet zo heel erg, maar na het bellen van alle slpoopbedrijven in de regio…. GEEN POSITIONEUR !!!
Wie kan mij aan zo’n ding helpen, want ik heb hem nu echt dringend nodig wil ik nog een beetje kunnen rijden.
Groetjes
Orvan
Re: Gaskleppositioneur
Orvan schreef:maar na het bellen van alle slpoopbedrijven in de regio…. GEEN POSITIONEUR !!!
Je moet ook niet bellen, maar gewoon langsgaan en er zelf uitslopen.
Bijna elke sloperij heeft wel een Peug of Citroen met 1.8i liggen.
Thanks,
Morgen eerst eens doen dan. Heb alleen begrepen dat er twee varianten zijn voor die dingen, dus ik hoop dat het verschil dan ook duidelijk te zien is, anders kom ik straks met een verkeerde terug
Wel van de citroen dealer gehoord wat die dingen nieuw kosten (afhankelijk van het type wat nodig is) tussen de 99 en de 150 euro.
Reuze benieuwd wat ze op de sloop zullen vragen voor zo’n ding.
Groet
Orvan
Orvan schreef:Reuze benieuwd wat ze op de sloop zullen vragen voor zo’n ding.
Kleine dingen vallen meestal per ongeluk in je broekzak
De 1.8i vind je ook in de Xantia, 405 en de 306.
Nu heb ik mijn nieuwe gaskleppositioneur (voor 15 euro, dus geen geld, gelijk ook maar voor 5 euro een nieuw relais voor mijn aanjager meegenomen).
Maar nu, hij rijdt nog niet zo als het hoort, misschien dat alles weer opnieuw geregeld moet worden. Ik heb hier wel eens een paar keer iets gelzen over het een en ander opnieuw resetten of iets dergelijks, dat je dan je auto moest starten en stationair moest laten draaien tot de ventilator aanspringt ?!?!
Wie kan mij hier meer over vertellen (een beetje know how is altijd makkelijk).
Groetjes
10 min accupool eraf en dan doen wat je hierboven beschreven hebt.
Jos van der Voort
Goed, ik heb een andere gaskleppositioneur gemonteerd, alles gereset, maar nog loopt hij niet lekker.
Heb mijn injectoren er eens uit gehad om te kijken hoe die er uit zagen, die waren dus gewoon hartstikke smerig. Die schoongemaakt en gelijk mijn bougies eens nagekeken. De bougies waren helemaal bedekt met een teer achtige aanslag…. geen idee hoe dat komt, maar kan nooit goed zijn.
Nu ik mijn bougies weer schoongemaakt heb loopt hij al een stuk lekkerder (al is het nog niet wat het hoort te zijn).
Als iemand nog tips heeft…. heel graag
Heb je ook je gashuis eruit gehaald en schoongemaakt?
Luchtfilters schoon?
Persoonlijk zou ik de bougies gewoon vervangen omdat je echt moet elimineren. Als die bougies schoon zijn maar niet fris meer weet je nog niet veel meer…
Hoe zit het overigens met de benzine toevoer? stokt het daar ? de motor loopt stationair rottig, maar als je rijd, pakt de motor dan vlot op? Zo rond de 2700 rpm moet je de kracht echt voelen.
Overigens, bougies kabels? bobine?
Bougiekabels heb ik pas vervangen omdat de oude helemaal hard geworden waren.
Luchtfilter is ook pas vervangen, dus daar kan het ook niet aan liggen. Ik denk echt dat het de moeite loont om eens nieuwe bougies te steken.
Ook misschien niet verkeerd om op de sloop andere injectoren te halen, want gisteren heb ik die er eens uit gehaald om te kijken hoe die er uit zagen, die waren dus erg smerig en zelfs geroest Na het schoonmaken van die dingen liep ie ook aanzienlijk beter dan eerst, maar nog af en toe dat hij inhoudt als ik vol gas geef of als ik lage toeren rij.
Het gashuis loshalen, hoe doe ik dat dan? Moet ik dan ook niet nieuwe pakkingen hebben om alles weer te monteren? Heb weinig zin om vol goede moed te beginnen en er dan later achter te komen dat ik niet alles in huis heb om het weer in elkaar te zetten.
Groet