Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Wat me opgevallen is:
- Achterkant zakt in, moet niet mogen dacht ik. Tevens komt soms de melding dat het systeem niet op druk is (bij het starten na lang (2 uur of langer) stilstaan) Dan moet je dus even wachten, terug laat klep die vast zit of zo??
- Met de verwarming op automatisch met 24 graden en Eco mode voor de airco laat hij ook koude lucht naar binnen blazen. Als ik hem op manual zet en drie streepjes van de ventilator dan heb je er geen last van en wordt het ook snel heet.
- Gisteren en vandaag naar Osnabruck geweest, maar het is wel een super comfortabele bak. De eerste keer tanken had ik 1 op 8,5, de tweede keer 1 op 10,2. Ik hoop dat het laatste het een beetje gaat worden. De auto rijd op de snelweg heel makkelijk, snel en zonder correctie. In de binnen wegen is het niet de makkelijkste auto die er is.
Binnenkort ga ik naar Chyparse, dan hoop ik de vering ook helemaal OK te hebben.
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
easternnl schreef:Wat me opgevallen is:
- Achterkant zakt in, moet niet mogen dacht ik. Tevens komt soms de melding dat het systeem niet op druk is (bij het starten na lang (2 uur of langer) stilstaan) Dan moet je dus even wachten, terug laat klep die vast zit of zo??
- Met de verwarming op automatisch met 24 graden en Eco mode voor de airco laat hij ook koude lucht naar binnen blazen. Als ik hem op manual zet en drie streepjes van de ventilator dan heb je er geen last van en wordt het ook snel heet.
- Gisteren en vandaag naar Osnabruck geweest, maar het is wel een super comfortabele bak. De eerste keer tanken had ik 1 op 8,5, de tweede keer 1 op 10,2. Ik hoop dat het laatste het een beetje gaat worden. De auto rijd op de snelweg heel makkelijk, snel en zonder correctie. In de binnen wegen is het niet de makkelijkste auto die er is.Binnenkort ga ik naar Chyparse, dan hoop ik de vering ook helemaal OK te hebben.
Zo, vandaag bij Chyparse geweest. Alle bollen netjes gevuld, 5 van de 8 hadden nog wat nodig. Sommige weinig, andere veel. Totaal bedrag inclusief nieuwe LHM en BTW 134 euri, valt best wel weer mee.
Hopen dat hij nu netjes blijft staan, ik zal het nog laten weten.
De verwarming ben ik denk ik inmiddels een beetje aangewend, of ik heb gewoon geen probleem meer.
Wat me niet bevalt is de interval van de ruitenwisser voor de voorruit. Die werkt voor geen meter en doet maar waar die zin in heeft, het schuiven aan de knop heeft geen merkbaar resultaat. De interval is meestal 10 seconden, en dat is best wel lang. Continue aan is ook niet wat, maar zo is het wel erg lang. Iemand daar ook last van?
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Mooi man fijn dat ze weer kan zweven.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Heb je al heel ordinair wat contactspray geprobeert?? Is geen wondermiddel maar het kan soms goed resultaat boeken. Zo’n schuifcontactje is natuurlijk gauw smerig.
Die 10 s. klopt, dat is max interval tijd.
Maw max weertstandwaarder.
Ik dacht dat het bij mij ook stuk was, maar je moet er op letten
dat hij nooit in de volledig uiterste standen komt te staan.
Maw niet vol Links of Rechts.
Probeer het midden eens, en kijk of je op 3 a 4 s. uitkomt.
Zoniet, dan is hij stuk en kan je een poging wagen met contactspray.
Ik ben daar nooit zo’n liefhebber van, want hij raakt verslaafd aan
die contatspray. En het is meestal uitstel van executie.
Suc6.
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
Mozeskriebel ,man, Wat een mooie Xm!!
Wel grappig dat jij de zelfde ervaring hebt wat grote betreft. Ik heb me ingeschreven op een cursus inparkeren. Lukt emet m’n zx feillos in de kleinste gaatjes. Met de Xm lijkt ik wel een w**f. denk ik dat ik bijna geen ruimte heb, kan er nog minstens een auto achter staan
Maar het rijd lekker he!!!
he gompy, gewoon rustig aan en boem is ho.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
knalde laatst nog tegen zon 30 cm hoge halfronde betonding in een parkeervak…
lang leve de trekhaak!
ha! Die ken ik, aan het einde van de Zwanestraat in Groningen staan ook van die betonnen bollen, daar heb ik mn vaders auto ooit op geparkeerd, hij moest er met een krik op wieltjes (die we heeel toevallig bij ons hadden ) af worden gehaald, de achterwielen hingen in de lucht!
(en zoals de lokaaltjes zullen weten, het is precies voor een terras ops: )..
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
easternnl schreef:
- Gisteren en vandaag naar Osnabruck geweest, maar het is wel een super comfortabele bak. De eerste keer tanken had ik 1 op 8,5, de tweede keer 1 op 10,2. Ik hoop dat het laatste het een beetje gaat worden. De auto rijd op de snelweg heel makkelijk, snel en zonder correctie. In de binnen wegen is het niet de makkelijkste auto die er is.
Net terug van een rit naar Parijs…...bij 800 km op de teller maar eens gaan tanken, 67 liter met moeite, dus bijna 1 op 12. In NL iets harder dan toegestaan en vanaf de Belgische grens continu 130 km/uur op de teller (en GPS, de afwijking is nihil) 3 personen + bagage.
Ik had niet eens hoeven te tanken, want ik krijg makkelijk 87 liter in m’n tank en dat is ruim 1040 km
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Inmiddels heb ik 10.000 xm kilometers gemaakt. Iemand heeft een deuk in het linker achterportier gemaakt, geen briefje oid. Gelukkig heb ik een no-claim beschermer en het wordt deze week weer gemaakt. (Ik heb als leenauto een onbestemde Hyundai Matrix , verlang weer sterk naar de XM!)
Mijn XM heeft af en toe zag neigingen, boef en daar gaat tie een stuk naar beneden aan de achterkant. Volgens de garage wellicht iets met een electro klep. Soms lijk het ook dat tie af en toe in sport stand staat. Ik ga deze kit bestellen en gewoon proberen: Hydractif repair kit Iemand al ervaring?
Verbruik is nu 1 op 9,6 (ligt gedaald door snelle lange rit naar Zuid Frankrijk). Bollen zijn allemaal gevuld, LM-velgen er onder met zomer banden ook gemonteerd, verder nog geen groot onderhoud gehad. Geen mankementen en wellicht koop ik nog een automaat ...
geen ervaring mee, maar ik ga dit topic goed in de gaten houden want mijn xm heeft volgens mij ook nooit naar behoren geveerd !
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl