ze passen het niet aan omdat het constructief te duur zou zijn.
nm 1 soort frictie materiaal aanbrengen, of een meersoorstig frictiemateriaal van verschillende samenstelling aanbrengen.
ik denk dat je zelf wel snapt dat zulks nogal gecompliceert is.
langs dat zou je een scheef stuk staal kunnen benutten, en daar het materiaal op aanbrengen.
wederom, de maatvoering is critisch, dus word het weer prijzig, en productie technisch duurder.
het feit dat sommige sets ze wel, en andere ze niet mee leveren is puur prijs technisch, en commercieel.
je komt wel vaker dingen tegen die dusdanig geconstrueerd zijn, zodat de slijtage hoger ligt, en daardoor dus vaker vervangen moeten worden.
commercieel interresant dus..
grappige is idd wel, dat er maar weinig monteur s zijn die de juiste montage wijze van die plaatjes toepassen, en daarnaast er nog minder zijn die weten waar ze voor dienen…
mvgr wupke: de wel snappende
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Leuke jongen ben jij, nou kan ik morgen de pruttel weer uit elkaar halen.
Ik heb ze bewaard dus ik kan ze er zo tussen douwen.
Ik vraag me af of je die dingen zo los kunt kopen, volgens mij kijken ze je ongelovig aan bij de automaterialenzaak. Een beetje zo—>
Zou volgens jou de noodzaak om ze voor te plaatsen ontbreken door de grootte van de blokken?
Dat ze minder snel kantelen dan die kleine?
groet, de remmenspecialist.
oppervlakte /type rem/constructie/ wel dan niet geventileerde schijven.
zijn idd alle dingen die meespelen.
of ze los verkrijgbaar zijn is mij niet bekent, edoch ik vermoed dat de dealer ze wel zou moeten kunnen leveren,al dan niet compleet met remblokset.
ik denk dat de grote van de blok wel eens mee kon spelen, daar je ze voor de grote remblokken van Bv een jaguar niet tegen komt, en ook niet op de voorremmerij..
enkel op de achterremmen zie je ze frequent zitten.
er zijn dan diverse dingen die van betekenis zijn technisch gezien.
de remdruk is lager.
de algehele belasting is lager.
de constructie wijkt behoorlijk af van de voorremmen.
en de afmetingen zijn kleiner dan de voorremmen..
het zou dus idd mogenlijk zijn dat bovenstaande technische specificatie’s de noodzaak van deze plaatjes mogenlijk maakt.
waarom hier tijdens de fabrikage van de auto/remmen geen rekening mee is gehouden, heb ik geen antwoord voor,noch kan ik er een verzinnen.
mvgr wupke:niks specialist, gewoon de wup is al genoeg…
Als je de remblokken bij de dealer koopt zitten ze er altijd bij
dus zal je één keer bij de dealer moeten kopen om weer aan die plaatjes te komen Toch heb ik remblokken liever origineel in plaats van imitatie omdat je dan zeker weet dat het goed is en ja mijn plaatjes heb ik wel gemonteerd omdat ik wel eens ben met de stelling wat eruit komt moet er ook weer in
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Interessant. Ik was ze bij de BX echt nooit tegengekomen en heb er toch al heel wat onderhanden gehad. Bij de Xantia klauwen kwam ik ze tegen en toen heb ik ze weer gemonteerd onder het mom van: wat er op zit moet er ook weer op.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Zo, ze zitten er weer tussen. Nu zien of ze mooi recht afslijten.
Wat ook bleek toen ik de blokjes verwisselde was dat ze niet mooi gelijkmatig versleten waren, maar dat merk ik wel vaker.
Eén is dan helemaal op en de tegenoverliggende heeft dan nog minimaal 5 mm remvoering.
Voor is dat eveneens het geval, de klauw zal dan wel niet lekker glijden en blijft dan hangen, ik weet het ook niet.
Bij de remmen aan de achterkant gaan de blokjes vaak vast zitten, hij remt dan voornamelijk met maar één blokje en die slijt dan uiteraard meer dan de andere.
Ik haal die boel twee keer per jaar uit elkaar en maak het gangbaar.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Dat heb ik gemerkt inderdaad.
Toen een van mijn achterremmen begon aan te lopen had ik de boel ook schoongemaakt.
Er komt inderdaad een heleboel troep los dan en de blokjes zitten vrij vast.
Er zit wel een mooie blikken afschermplaat voor zodat er geen troep in kan, maar er kan ook nix uit!
Bovendien roest het ijzer van de blokjes aan de randen en het aluminium van de klauw krijgt onder invloed van vocht pukkels van aluminiumhyroxide. De blokjes er uit halen en even ontroesten, het aluminium aan de binnenkant even schoonkrabben en het loopt weer als nieuw. Het is ook een klusje van niks.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ik denk ook maar dat ik ieder jaar even de boel gangbaar maak of misschien 2 keer per jaar, zo gebeurd. (aluminiumoxide trouwens).
En dan de voorremmen, die klauwen moet je ook gangbaar houden, want volgens mij zitten die van mij ook vast, merkbaar aan de laatste cm voor het stoplicht…
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Ries schreef:
En dan de voorremmen, die klauwen moet je ook gangbaar houden, want volgens mij zitten die van mij ook vast, merkbaar aan de laatste cm voor het stoplicht…
Ries,dit verschijnsel doet zich ook voor als 1 van de handremkabels niet lekker loopt of kapot is,althans dit was bij zo,de RV kabel was kaduuk of stroef en heb een nieuwe geplaatst en weg was die “afremming"bij het stoplicht.Groetjes Reggy.
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Hmmm, echter, als ik met de noodrem afrem en de laatste meter laat uitvieren voel ik geen aanloop.
Ik heb even in de hbase zitten zoeken en voor mijn 2.0 16v krijg ik artikel nummer H 8030 Remblok montage set achter. 13 euro bruto….
Volgens mij zijn dat die plaatjes. Toch ?
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Nee hoor, dat zijn de schildjes die aan de buitenkant de blokkies afdekken, en de veer en een nieuw pennetje.
Kijk maar naar mijn foto, die plaatjes hebben een iets andere vorm.