hoi, help,
er spuit zachtjes lhm uit de rubberen leiding waar de aansluiting van de km-teller zit. nu dacht ik, een rubberen leiding is een retourleiding, dus daar zou toch bijna geen druk mogen opzitten? ik denkd at deze gaat naar de voorraadbol, maar ik kan verkeerd zijn. intussen brandt mijn lampje al op het dasboard, en ik verlies snel olie. zou dan niet te dichten zijn met goeie tape?
greetz
flo
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
Als die slang van de hogedrukregelaar of de debietregelaar komt, dan kan daar heel veel olie doorheen stromen. Soort overstort zeg maar, als het systeem geen druk vraagt, gaat alles retour naar het voorraadvat.
Als je met ducktape aan de gang gaat moet je wel goed ontvetten met remreiniger of wasbenzine. Eerst druk van het syteem halen, anders blijft ie door lekken. Dit lijkt me wel een noodoplossing als het al lukt, maar je kunt het proberen. Anders slang vervangen of bij het lek doorsnijden en een pijpje ertussen met slangklemmen.
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
jeej, het is gelukt. gelukkig had ik nog benzineleiding liggen, en dat heb ik ertussen gestoken. aan het voorraadvat zit wel een splising op de retourleiding, want de overschot van de stuurbekrachtiging komt daar ook op. ik heb de buis afgesneden, en op de splitsing jan je de rubber wat meer wegsnidjen, zoadat er een andere buis over kan. dat alles vast met slangklammen en hup, ik kan weer ff verder.
nu zit er wel wat te weinig lhm in het systeem. nujah, dat lampje met het uitroepteken durft al eens knipperen, maar het brandt niet constant, dus normaal zal dit voorlopig wel gen porbleem zijn zeker? dat koop ik maandag wel lhm…?
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
Een liter LHM hoort standaard in je kofferbak te liggen
Mooi dat het gelukt is!
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
wordt die lhm heet en zou die zwarte benzineleiding daar tegen kunnen? het is wel iets soepeler…
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
Totaal aantal Berichten: 841
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
dabeatisflo schreef:wordt die lhm heet en zou die zwarte benzineleiding daar tegen kunnen? het is wel iets soepeler…
Nee, kan je gewoon lekker laten zitten zo
Mooie oplossing zo.
See, buy, fly C5 V6