Xsara Coupe schreef:Wat is honderden euro’s? Als ik kan uitsluiten dat het daar aan ligt heb ik dat er best voor over…
Ik voel zeg maar wel de pomp in mn gaspedaal. Zodra die afslaat voel ik dat mn gaspedaal een beetje gaat trillen… Is dit normaal?Xsara Coupe
Komt me niet bekend voor, loopt de gaskabel misschien langs een druk- of retourleiding?
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Nou, ik heb al een paar keer gekeken, hij loopt wel langs een ophangpunt vna het blok… Dat trillen is sinds het spruitstuk er uit is geweest voor de bougiekabels…
Maar te veel olie kan ook zorgen voor verkeerde drukken in t systeem… Volgens citroen nederland moet het parapluutje tussen de strepen staan, of iig bij een type3…
Xsara Coupe
Zou kunnen, maar van een V6 heb ik geen kaas gegeten. Hoe is jouw pomp eigenlijk? Als je de vering helemaal in de laagste stand zet, tot de druk er echt uit is en je zet hem dan in de hoogste stand: gaan er dan lampjes branden en displaymeldingen? Gaat de wagen snel en gelijkmatig omhoog?
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
JanO schreef:Zou kunnen, maar van een V6 heb ik geen kaas gegeten. Hoe is jouw pomp eigenlijk? Als je de vering helemaal in de laagste stand zet, tot de druk er echt uit is en je zet hem dan in de hoogste stand: gaan er dan lampjes branden en displaymeldingen? Gaat de wagen snel en gelijkmatig omhoog?
groet, Jan
Vanuit de laagste stand na de bollenwissel duurt het wel een tijd voor de dame weer omhoog komt. Ik krijg dan ook meldingen over het remsysteem en de druk in het hydraulisch systeem. Wisselen tussen rijstand en hoog gaat als een trein. Dan reageert ze echt super goed. Wat dat betreft heeft het smeren van de assen van de hr’s heel goed geholpen…
Xsara Coupe
Xsara Coupe schreef:
Vanuit de laagste stand na de bollenwissel duurt het wel een tijd voor de dame weer omhoog komt. Ik krijg dan ook meldingen over het remsysteem en de druk in het hydraulisch systeem. Wisselen tussen rijstand en hoog gaat als een trein. Dan reageert ze echt super goed. Wat dat betreft heeft het smeren van de assen van de hr’s heel goed geholpen…
Xsara Coupe
Na een bollenwissel kan ik me voorstellen dat het wat langer duurt. Misschien is de ontlastschroef ook wel los geweest. Maar als je dit gewoon een keer op de inrit of parkeerplaats doet, krijg je dan ook die meldingen? Zoja, dan is je pomp ook op weg naar de eeuwige olievelden..
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
JanO schreef:Xsara Coupe schreef:
Vanuit de laagste stand na de bollenwissel duurt het wel een tijd voor de dame weer omhoog komt. Ik krijg dan ook meldingen over het remsysteem en de druk in het hydraulisch systeem. Wisselen tussen rijstand en hoog gaat als een trein. Dan reageert ze echt super goed. Wat dat betreft heeft het smeren van de assen van de hr’s heel goed geholpen…
Xsara Coupe
Na een bollenwissel kan ik me voorstellen dat het wat langer duurt. Misschien is de ontlastschroef ook wel los geweest. Maar als je dit gewoon een keer op de inrit of parkeerplaats doet, krijg je dan ook die meldingen? Zoja, dan is je pomp ook op weg naar de eeuwige olievelden..
groet, Jan
Zal t morgen proberen… Is er verschil tussen een type1 en een type3 pomp?
Xsara Coupe
Dat denk ik wel. Type 1 heeft één uitgang en een debietregelaar die de drukopbrengst verdeelt tussen stuurbekrachtiging enerzijds en vering en remmen anderzijds. Jij hebt waarschijnlijk een pomp met twee aparte uitgangen voor beide circuits. Ik hoorde bij Citroville dat die ook nog wel eens kapot gaan.
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Zou je daar is voor mij kunnen informeren wat ze hebben liggen?
In type3 dan… En wat het moet kosten uiteraard…
Xsara Coupe
Doe ik.
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Ik krijg inderdaad vanuit de laagste stand die meldingen. Tevens komt ze pas omhoog als ik gas bij geef…
Xsara Coupe
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
...en anders helemaal niet of duurt het dan langer?
Vanmorgen weer naar Citroville geweest. Pomp tussen de buien door vervangen en proefrit: zelfde als de vorige pomp. Het werkt allemaal iets beter maar niet echt overtuigend. Of dit zijn allemaal pompen met 250k achter de kiezen en heb ik een nieuwe/gereviseerde nodig, of de pomp is goed en moet ik ergens anders naar de oorzaak zoeken. Teveel interne lekkage in het stuurhuis (verder heb ik nauwelijks interne lekkage) of de in- en uitslagwaarden van de hdregelaar zijn te laag. Dit laatste kunnen ze bij Citroville niet meten en zelf zetten ze er dan altijd een andere op. Komt dus wel eens voor. Kost ook 35 euro bij hun, weer iets voor de volgende keer.
@ Marco, een pomp voor jouw XM ( V6.24 ‘98 ) is gebruikt niet aan te komen. Ze hebben wel een gereviseerde voor 300 euro…
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Vanavond een ritje van 20 km gemaakt. We zijn weer terug bij start. Alleen nog maar hobbelen in de sportstand, terwijl de elektroklep open staat. Hier word ik dus heel erg en van. Iedere keer als je wat verandert doet ie het even heel goed, daarna is het weer ### met peren. Ik krijg zolangzamerhand genoeg van het rijden in zo’n rammelbak.
Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
De enige overgebleven oorzaak is de stugheidsregelaar. Deze is intern vervuild of versleten. Spoelen helpt hier totaal niet meer. De enigste (eenvoudige) oplossing is hem vervangen.
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Komt dit vaker voor, heb je hier ervaring mee?
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders