Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
WYD schreef:Flapdrol schreef:
ik vind mijn 1.6 toch best brullen als ik boven de 110 km/u kom, vergeleken met andere auto’s..Mijn 1.6 brulde met sebringpijp en openluchtfilter ook meer dan m’n 1.9.
1.9 is alleen een stuk sneller en sterker
Maja die van mij is helemaal standaard
stuur bekrachtiging en centrale deur vergendeling zijn echt een enorm pluspunt bij de duurdere modellen.
Wat herrie betreft rijdt een tzd turbo eigenlijk nog het beste maakt minder toeren dan een gti. Heb altijd het gevoel dat ik nog een versniilig mis bij de bx.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
verkuilm schreef:stuur bekrachtiging en centrale deur vergendeling zijn echt een enorm pluspunt bij de duurdere modellen.
Wat herrie betreft rijdt een tzd turbo eigenlijk nog het beste maakt minder toeren dan een gti. Heb altijd het gevoel dat ik nog een versniilig mis bij de bx.
Absoluut, er had een 6 in de turbod moeten zitten!
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
karel schreef:Absoluut, er had een 6 in de turbod moeten zitten!
Kan ik het wel mee eens zijn! Zal wel een schone droom blijven.
Maar nu nog even over herrie: ik vind het bij de 1400’s wel meevallen. Weliswaar maakt een 1.4 wat meer toeren, maar mijn GTI was toch echt rumoeriger. Met name omdat die een bepaalde resonantie had rond de 115 a 120 km/h, en daarboven begon de GTI te brullen (wel lekker geluidje trouwens ). Heeft de turbodiesel trouwens ook een beetje last van, maar die is bij hogere snelheden wel weer stiller dan de GTI!
Maar een 1400 (althans die van m’n zusje) blijft qua geluid toch vrij bescheiden. Het doet me een beetje denken aan de oude Visa die ik vroeger had: de 2 cyl. draaide bij 120 km/h een ongelooflijke hoop toeren, maar het geluid was absoluut niet storend, ik kon het zo uren uithouden in die gekke super-eend!!