Goed, door een denkfout van ons zaten er te weinig afstelringetjes tussen, waardoor de vering na enkele kilometers (toen het vet er tussen weg was) vast ging zitten. De auto stond in de rijstand, en was niet meer in of uit te veren.
0.2mm stelplaatje er bij en alles veert bijna weer zoals het hoort, alleen nou kraakt de auto weer heel lichtjes (lang niet zo erg als dat het was, nou hoor je af en toe een krr uit de ophanging komen). Morgen nog maar eens 0.1mm er bij doen. (klein klusje, bout er uit, stelplaatje er bij, bout er in, klaar)
De auto veert nou in iedergeval al beter dan hij deed!
Vandaag zijn we ook begonnen met laswerkzaamheden, in de wielkast rechtsvoor. Wat een klein gat leek te zijn, bleek een volledig rotte bodemplaat te zijn, ik heb lang moeten zoeken naar ijzer waar nog op te lassen was Nou zit de helft er in (het verticale gedeelte) morgen gaat het horizontale gedeelter er in gelast worden.
Dan komen ook de foto’s!
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Zowaar geen proefrit vandaag?
Goed dat je er mee bezig bent, Lars! Ik ben benieuwd hoe het laswerk verder verloopt. Hopelijk hoeft er verder niet al te veel gelast te worden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Zowaar geen proefrit vandaag?
Jawel, maar 20km, omdat de vering problemen had
XBXG schreef:Hopelijk hoeft er verder niet al te veel gelast te worden.
Hahaha grapje zeker
2 nieuwe dorpels, wielkasten achter, kofferbakbodem, bodemplaat RA en LA en bodemplaat LV. (en de deuren moeten even geductaped worden, want dit valt bijna onder de noemer ‘vreemde uitstekende delen’
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ow, dat valt mee dus. Morgen zal ie wel klaar zijn dan.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Ow, dat valt mee dus. Morgen zal ie wel klaar zijn dan.
Gelukkig heb ik nog tot ergens in september (voor de nieuwe apk)
Jammergenoeg ga ik vanaf 27 augustus uit huis, en heb ik voorlopig geen tijd meer om er mee aan de gang te gaan, dus ik hoop dat hij dan wel klaar is. (al dan niet met nieuwe apk) Misschien mag hij dan wel mee naar terschelling (in iedergeval zonder deze velgjes dan )
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Vandaag 230km gereden (even een dagje harlingen) zonder enig probleem
Het gat rechtsvoor is trouwens helemaal dicht, en in de loodmenie gezet, ik heb nog geen foto’s van het uiteindelijke resultaat, zal ik morgen even maken.
Nog geen op of aanmerkingen verder, hij doet gewoon waar hij voor gemaakt is
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
GoofBlikscha schreef:ik heb nog geen foto’s van het uiteindelijke resultaat, zal ik morgen even maken.
En daar wahcten we dan ook nog staads op!
garagestmarien schreef:ben gisteren weer naar mijn sloperij geweest. wat kom ik daar graag zeg!
heb meteen even gekeken naar de satelieten van alle GSA’s die daar staan en ze zijn allemaal zwart. ik weet niet meer precies in welk topic daarover gesproken werd, dus zet ik het gewoon hier.
visa’s heb ik zo gauw niet gezien om ook daar eens een blik in te werpen, maar GSA dus zwart. alle vijf.
Enneh… De volgende keer als je in Friesland bent, mag je best komen voor een bakkie hoor!
Ha, klopte het toch van die sattelieten
Ik heb nog steeds geen goede foto’s van het las eindresultaat ops:
Ik heb de elektronische stationairsproeier vandaag vervangen voor een exemplaar wat wat betrouwbaarder was (hij klikte nog echt) en ik schrok nogal toen ik wegreed…
In de eerste was het wooow ... in de 2e was het woooohoooo en de 3e 4e en 5e idem. Geen gat meer tussen 1e en 2e trap, sleuren als een idioot, en heerlijk soepel lopen
Wat een machine geweldig. Hij rijdt echt steeds beter…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Goed werk man! Tijd voor een nieuw filmpje!!!
Ik ben bang dat we naar een ‘einde verhaal’ gaan..
Vandaag tijdens een rit van 120km hebben de versnellingsbak en homokineet het opgegeven…
De versnellingsbak giert in alle versnellingen, maar vooral als de auto uitviert in de versnelling, hoor je een schrapend geluid uit de bak komen. (en je voelt het verschrikkelijk in de pook) De homokineet begon in een bocht ineens te kloppen, en werd met de minuut erger.
Toen ik stopte om de boel eens nader te bekijken bleek dat het voorwiel (lv) een verschikkelijke speling had..
Ik heb weinig zin meer om nog zo’n ingrijpende reparatie te gaan doen, vooral omdat je dan nog veel meer tegenkomt wat eigelijk kapot is, en vervangen moet worden.. (zoals het subframe voor)
Maar wel 1 op 12.3 gereden
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Wel zonde zeg.
Ga je hem nu slopen ?
En wat mankeerd er aan het voorsubframe ?
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
citro-power schreef:
Ga je hem nu slopen ?
En wat mankeerd er aan het voorsubframe ?
Slopen.. soort van..
We denken er over om de koets van mijn vaders GSA x3 te strippen, en alle onderdelen van mijn x3 daarop over te bouwen. Mijn vaders x3 is nog relatief roestvrij, en heeft nog maar 140.000 gelopen.
Zo kan de voorwielophanging, achtersubframe, leidingen, motor, interieur ed van mijn GSA in de koets van mijn vaders GSA (die alles maar dan ook alles kapot heeft, elektra opgegeten, motor stuk, achtersubframe rot)
Maar wie weet bedenk ik me morgen weer, en ga ik er toch nog wat aan doen. Hij rijd nou ook niet meer, want het voorwiel zit los, dus dat moet eerst opgelost worden. dwz een andere aandrijfas, (verschrikkelijke klus) maar dan moeten eigelijk ook direct de voorremmen mee, want de remschijven zijn erg, erg dun. Maarja aangezien de versnellingsbak stuk is, zal alles er toch uit moeten… en zo blijf je bezig..
Oja het voorsubframe is roestig aan de onderkant, en heeft wat gaatjes. (bij onze APK meester afkeur) we hebben nog wel een zgan en volledig roestvrij subframe staan, maar het zou natuurlijk leuker zijn om deze bij een restauratie te gaan gebruiken (zoals ik hierboven beschreef)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Aandrijfassen vervangen is best te doen maar als de bak en remschijven ook al kapot is kun je dan alles in 1 keer doen.
Of dat zinvol is weet ik niet. Ik ken deze GSA en de staat waar hij in verkeerde en vraag me ook af of het zinvol is om hier in te gaan investeren.
Zoals je ook al aangaf zit er erg veel laswerk aan , alle portieren zijn slecht en als de techniek ook al de geest geeft….
Een rot voorsubframe heb ik bijna nog nooit gezien , blijft vaak lekker vet door olie lekkage. De achterste frame roest wel vaak door en was volgens mij bij deze ook zo.
Lijkt me wel een goede beslissing om deze te slopen en een ander er mee op te bouwen.