Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
halfautomaat is mooi, Tig is beter, maar duurder en moeilijker om mee te werken(van horen)
je mag er zeker van zijn dat er snel 1 bijkomt als ik professioneel moet gaan lassen…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
ik heb er nog geen
paso schreef:inverter en tig toorts staan volgend jaar op mijn verlanglijst
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Bij ons staan een paar lincolns…beste kasten!
En ik ben de enige in het pand die NIET kan lassen
ik ben pas op cursus geweest naar Lorch en voor de Nederlanders kan ik http://www.haprotech.nl/index.php?tname=page&id=1 zeker aanraden
heel professionele mensen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
René van Maren schreef:Bij ons staan een paar lincolns…beste kasten!
En ik ben de enige in het pand die NIET kan lassen
heb ik er ook ééntje van
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Citroenbx schreef:halfautomaat is mooi, Tig is beter, maar duurder en moeilijker om mee te werken(van horen)
je mag er zeker van zijn dat er snel 1 bijkomt als ik professioneel moet gaan lassen…
TIG is duurder, ja klopt, maar zeker niet moeilijker dan MIG!
Je moet het een beetje oefenen en niet aan het eind van de dag doen als je wat moe wordt en een minder vaste hand hebt..
Een voordeel van een korte cursus hierin is dat de cursus je eerste elektroden betaalt, die druk je in het begin nogal eens tegen de plaat..
Maar verder kan ik TIG zeker aanraden, het is mooier, beter, goed te doen, en heel leuk! MIG is maar saaie boel.
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
waarom zou je met gevulde draad willen werken?
met een fles is goedkoper
vind het niet veel voor die prijs, heb je een toorts van 2 meter moet je altijd je toestel verzetten en staat het voor je voeten, koop iets met een toorts van 3 meter een wereld van verschil
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Een MIG/MAG op 220 is werkelijk crisis, daar valt nauwelijks een fatsoenlijke las mee te trekken. Als je geen beschikking hebt over krachtstroom, dan zou ik gaan voor een lasinverter icm een TIG-toorst.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Serge schreef:Als je geen beschikking hebt over krachtstroom, dan zou ik gaan voor een lasinverter icm een TIG-toorst.
Zou je dit eens kunnen uitleggen voor mij (las-noob)?
Ik heb in mijn stalling wel beschikking over krachtstroom, maar als ik eens ga verhuizen, dan zou ik ook nog iets aan het apparaat willen hebben. Dus eentje op 230V is toch wel wenselijk, maar het moet ook goed werken natuurlijk.
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Ik zoek eigelijk een lasaparaat om plaatwerk (ook wat in het zicht komt) te lassen.
Nu heb ik alleen de beschikking over 220v
Wat voor een lasaparaat zou voor mij de uitkomst bieden?
Ik ben trouwens nog een leek op het gebied van lassen, vandaar ook deze vraag ops:
Totaal aantal Berichten: 25598
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik gebruik een kempi MIGger op 220. werkt prima
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Er valt met een MIG lasapparaat op 230 volt best heel goed te lassen. Pas als je zwaar constuctie werk gaat doen, of aan vrachtwagens of bussen gaat lassen kom je in de zwaardere klasse. Voor personenauto’s kan op 230 heel goed. Vaak moet je wel goed kijken dat het apparaat goed gekoeld wordt.
Test
TIG TIG TIG!
Maar 220V is wel een probleem denk ik. Ik las alleen in de werkplaats van mijn studie, daar hebben ze dat..
Is het niet handiger vrienden te worden met iemand die een werkplaats heeft, ipv. zelf allemaal van die peperdure spullen te kopen en dan ook nog eens overgeleverd zijn aan de mietjesversies omdat je alleen 220V hebt..?
Ja TIG is wel het mooiste. Ik heb er eens een scheur in een cylinderkop mee gelast, daarna gevlakt, die kop zit er nog op.
Maar dat mietjes spul valt best wel mee hoor. Voor plaatwerk en dorpeltjes, kokertjes en chassis-tjes kan dat heel goed.
Test